Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zijn erg begaan met de dieren en natuurlijk de baasjes en altijd goede zorg na.
C_arola schreef:Nee, dan is het nog minimaal 100,- goedkoper (mijn da is nogal duur met alles) daarnaast doet mijn vaste dierenarts deze operatie niet en deze manier van opereren heeft mijn voorkeur.
Chiqa schreef:C_arola schreef:Nee, dan is het nog minimaal 100,- goedkoper (mijn da is nogal duur met alles) daarnaast doet mijn vaste dierenarts deze operatie niet en deze manier van opereren heeft mijn voorkeur.
Dat is dan wel heel duur idd in verhouding, zelf ging ik liever voor sterilisatie omdat dan ook alles weg wordt gehaald, en wat weg is kan ook niet ziek worden.
Hoezwaar weegt je hond?
dat is bij laparoscopie en bij normale operatie het zelfde... Baarmoeder wordt alleen weggehaald als die afwijkend is, in tegenstelling tot wat ze in de VS doen. Mocht de baarmoeder afwijkend zijn dan is dit wel lastig om deze laparoscopisch te verwijderen, die past niet door zo'n klein gaatje.
Renskeeee schreef:Baarmoeder wordt alleen weggehaald als die afwijkend is, in tegenstelling tot wat ze in de VS doen.
Chiqa schreef:Renskeeee schreef:Baarmoeder wordt alleen weggehaald als die afwijkend is, in tegenstelling tot wat ze in de VS doen.
Nou ik heb anders begrepen dat die standaard weggehaald wordt. Dr wordt iig meer weggehaald dan bij laperoscopie, ben blij dat bij mijn hond alles weg is.

Chiqa schreef:C_arola schreef:Nee, dan is het nog minimaal 100,- goedkoper (mijn da is nogal duur met alles) daarnaast doet mijn vaste dierenarts deze operatie niet en deze manier van opereren heeft mijn voorkeur.
Dat is dan wel heel duur idd in verhouding, zelf ging ik liever voor sterilisatie omdat dan ook alles weg wordt gehaald, en wat weg is kan ook niet ziek worden.
Hoezwaar weegt je hond?
Renskeeee schreef:Bij sterilisatie worden in NL meestal ook alleen de eierstokken weggehaald hoordat is bij laparoscopie en bij normale operatie het zelfde... Baarmoeder wordt alleen weggehaald als die afwijkend is, in tegenstelling tot wat ze in de VS doen. Mocht de baarmoeder afwijkend zijn dan is dit wel lastig om deze laparoscopisch te verwijderen, die past niet door zo'n klein gaatje.
TS, waarom gaat je voorkeur uit naar laparoscopie?
400 euro voor sterilisatie is inderdaad wel erg duur
Edit: maar 300 euro voor laparoscopie lijkt mij wel weer erg goedkoop
Paintlinger schreef:Ik wil alleen maar zeggen dat goedkoop soms duurkoop is.
Je moet niet alleen naar de prijs kijken, maar ook naar wat je daarvoor krijgt.
Laparascopie voor 400 is echt een koopje namelijk....
Voor een super adres in dezelfde regio mag je me pm-en.
C_arola schreef:Ik heb een Jack Russell van 6 kilo.