speeltjes konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

speeltjes konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 19:58

Hallo
ik ben benieuwd wat jullie in het hok van jullie konijn hebben liggen?
En dan bedoel ik met speeltjes.
Ik hoor vaak dat mensen een steen in het hok hebben liggen, is dit nodig of goed?

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:03

ik heb een ren met daarin een hok waar in ze kunnen zitten. In die ren zitten 2 of 3 stoeptegels, 2 blokken hout (van gekapte bomen) en een gras stukje en een stuk zand. Verder hebben de mijne vaak van die houtenstokjes waar ze aan kunnen knagen en ze krijgen weleens een stuk karton wat ze kapot gaan maken.

vorig zomer had ik een paar stukken schors van een boom in het hok gelegd, vond de oudste konijn (1,5 jaar) erg leuk om mee te spelen.

Edit:
aan die stoeptegels kunnen de nagels ook zelf een beetje slijten als ze erover heen gaan. In de zomer ligt de mijne der vaak ook op in het zonnetje.

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:08

Hier in het hok liggen een paar grote dozen, eierdozen en keuken of wc rolletjes.
Ook nog 3 stukken pvc buis van verschillende grote en lengte. Dan nog 2 cement-tonnen waar een paar gaten in zitten nog grote blokken hout, takjes, balletjes, katten speeltjes (katten kunnen ook in het hok komen) ook hebben we nog een konijnen hok in het konijnen hok ;) en ook nog een kussen... verder natuurlijk een dikke laag stro en hooi.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:08

ietjelover, ik hoop niet dat je met 'een steen' een knaagsteen bedoeld, want die zijn erg slecht voor konijnen. zit veel calcium in, wat in de blaas stenen vormt.
mijn konijn heeft een hooibal in z'n kooi hangen. daar is hij graag mee in de weer.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:28

Ze hebben hier een kattentunnel, nu nog een kleintje maar dat gaat een grotere worden. Een voerballetje waar wat biks in gaat is ook een succes. Andere balletjes met een belletje zijn 5 minuten leuk en daarna kijken ze er niet meer naar om, dus die leg ik maar zo af en toe neer. De laatste weken is een pluk hooi in een wc-rolletje heel interessant, ook leuker dan de hooibal. Een prop krantenpapier met wat eten er in vinden ze ook leuk en hebben ze meestal sneller uit elkaar dan ik heb gemaakt heb.
En verder kan alles wat er in de kamer is als ze los lopen interessant zijn, de ene dag is de tafelpoot leuk en de volgende dag is er een geboeid door een schoen die er nog staat. En gelukkig knagen ze aan dat soort dingen niet. Om te knagen krijgen ze wilgentakken en die hang ik soms ook op dat ze wat meer moeite moeten doen.

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 20:29

Nee ik bedoel een baksteen of iets in die trand

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 20:30

Manou schreef:
Ze hebben hier een kattentunnel, nu nog een kleintje maar dat gaat een grotere worden. Een voerballetje waar wat biks in gaat is ook een succes. Andere balletjes met een belletje zijn 5 minuten leuk en daarna kijken ze er niet meer naar om, dus die leg ik maar zo af en toe neer. De laatste weken is een pluk hooi in een wc-rolletje heel interessant, ook leuker dan de hooibal. Een prop krantenpapier met wat eten er in vinden ze ook leuk en hebben ze meestal sneller uit elkaar dan ik heb gemaakt heb.
En verder kan alles wat er in de kamer is als ze los lopen interessant zijn, de ene dag is de tafelpoot leuk en de volgende dag is er een geboeid door een schoen die er nog staat. En gelukkig knagen ze aan dat soort dingen niet. Om te knagen krijgen ze wilgentakken en die hang ik soms ook op dat ze wat meer moeite moeten doen.

hoe doe je dat met voedsel in de kranten?

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:17

Ik heb mn konijnen buiten staan in een ren (met hok natuurlijk). In die ren hebben ze een grote kattentunnel, een flostouw (die dingen voor honden :P), een houten tunneltje, een balletje met een belletje erin, een gewoon balletje, een voerballetje (daar stop ik het hooi vaak in) Ennuhmm in de zomer krijgen ze wel eens krantenpapier en wc rollen. Ook krijgen ze dan een grote bak met zand waar ze lekker in kunnen graven. Maar dat is nu niet echt handig, want dat wordt zo'n zooi haha.

Oja, ze staan op tegels. Zo houden ze hun nageltjes lekker kort.
In de zomer staat er ook een grote ren op het gras. En daar mogen ze dan ook dagdelen in.

R0oszs

Re: speeltjes konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:22

ik had ook bakstenen eerst maar eigenlijk hebben ze daar niks aan. Ze kunnen er niet op zitten en ik als je bakstenen naast elkaar hebt dan vallen ze om of kunnen ze er tussen komen zeg maar. Of je moet het dan echt in de grond zetten dan kan het wel maar dan is het handiger lijkt mij om gewoon stoeptegels neer te leggen ;) Stoeptegels zijn ook even wat groter :)

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:24

Mijn konijn heeft geen speeltjes IN zijn bak maar er buiten!
Als hij los mag in de kamer gaat hij het liefste achter de katten aan }>

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:26

Hoe goedkoper en simpeler hoe leuker een nijn t vind.
Dat is tenminste mijn ervaring.

Heb 7 jaar konijnen gehad ( de laatste is in oktober overleden :( ), op t hoogtepunt had ik er 14 verdeeld over 4 rennen met een groot nachthok.
Ze hadden proppen papier, wc rollen, keukenrollen, knuffeltjes, de ballen met belletjes waren trouwens ook errug gelieft.

Wilgentakken om aan te knabbelen, een grote berg met hooi.

Maar ook na t nachthok verschoont te hebben en dan een nieuwe berg stro erin gooien.
Niet verdelen, maar gewoon op een berg. Zijn ze uren bezig om er een holletje van te maken.
Zo leuk om te zien.

Mis t wel hoor een konijn, maar op dit moment kan t helaas niet.
Hoop dat als ik verhuisd ben ik wel weer 2 nijnies kan hebben

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:03

Een buis, tunnels, kattenspeelgoed, hooibal, knabbeltakken, vriendjes (2x vrouw 1x man) mandjes, fleecekleedjes, tunnel van hout, stro, hooi, kartonnen dozen, etc, etc!!

In mijn onderschrift staan wat voorbeelden :))

Boebaboeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 22:04

Ik leg bij mijn konijntjes soms wc-rolletjes.
Daarin prop ik dan wat hooi of gras. En dan halen ze al spelend het gras of hooi uit het wc-rolletje en aan het wc-rolletje knabbelen ze ook tot het helemaal op is! (:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:36

heb maar een kleine ren maar daar staan altijd tegels (tegen de rand anders ontsnappen ze :P) ook kunnen ze onder het hok komen.
lege pringles bussen doe ik wat fruit in ze prutsen zelf het fruit eruit.
ook ligt er hooi in een oude la en een steen waar ze doorheen kunnen lopen.