Hoi ik heb twee platy's die zwanger zijn. Ik kies ervoor om ze niet in een kweekbakje te doen vanwege de stres. Zijn er hier meerdere die dat daarom ook niet doen en hebben jullie misschien foto's van jullie zwangere platy's die op knappen staan, ha, ha. We zijn benieuwd hoe het afloopt.
stress valt over het algemeen wel mee. Heb voorheen aquaria gehad en ook deze visjes en ik deed ze altijd in een bakje. Anders ben je idd al of bijna al je jongen kwijt.
Mijn platys en guppen doe ik ook niet in kweekbakken, heb ik 1x gedaan en dat vond ik zo zielig dat ik ze er na 2 dagen uit heb gelaten. Er blijven altijd wel wat jonge visjes leven hoor. En wat ik ook een tijd gedaan heb is de grote platys's als ze zwanger zijn in een andere bak doen, waar verder niks inzit (ja garnalen en appelslakken dan) wachten tot ze bevallen zijn en ze dan weer terugdoen in de grote bak. Dat levert ook wel stress op, maar ik denk wel minder als in een kweekbak.
Tieme
Geplaatst: 14-02-10 20:50
Als je genog plantjes in je bak hebt dan hou je nog zat jonkies over. vooral plantjes die aan de oppervlak liggen, hier kunnen ze schuilen. mijn guppies jongen ook gewoon in de bak en ik zit nu met een soort van overbevolking.
R.X.
Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-10 23:31
Eclaiire schreef:
Je kan natuurlijk ook na de bevalling de jongen in een kweekbakje zetten.
Ik heb zelf guppen en doe het ook altijd zo. Anders blijft er inderdaad niks meer van je jongen over.
Hoi hier zit ik inderdaad ook aan te denken.
Tieme
Geplaatst: 15-02-10 12:30
R.X. schreef:
Hoi hier zit ik inderdaad ook aan te denken.
maar dan moet je vaak wel snel wezen want de jonkies zakken eerst naar de bodem en dan is het vaak hap, slik, weg zelfs door moeders als ze de kans krijgt.
R.X.
Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-10 12:49
Ik hoop maar dat ik op tijd ben, ha, ha. Loop al vaak stiekem te kijken, want ik mag eigenlijk bijna niet lopen door de knieoperatie. Maar het is zooo leuk he.
R.X.
Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-10 23:51
Er zijn nog geen jonge Platy's. Weet iemand hoe je kan zien als ze binnenkort komen?