Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

duChambre schreef:wij hebben ooit ook 1 verstoten baby caaf gehad. deze hebben we toen brood geweekt in melk gegeven. we hadden zo snel niks anders voor handen, maar wilden wel iets makkelijk kauwbaars geven. maar gewone koeienmelk is natuurlijk niet direct goed voor dieren.
ik denk dat je een nestje kunt maken van handdoeken oid. iig iets wat warm is. misschien heb je een warmtelamp die je nog boven de kooi kan zetten? of een gewone lamp kan ook aardig wat warmte afgeven met een flink peertje erin.
qua vitamine ed weet ik het niet zo goed, zou je misschien in een dierenwinkel kunnen vragen?
en van cavia's opvoeden heb ik helemaal geen verstand, maar denk dat je gewoon een 'flessenkind' krijgt. oftewel enorm aanhankelijk..
succes iig!
Pluttersput schreef:Ik heb ook cavia's groot gebracht vanaf dag 1 eigenlijk. We hebben ze groot gebracht op kittenmelk, dit hebben we ze laten eten van een lepeltje. Dat ging heel goed.
Mocht je besluiten ze met een spuitje groot te brengne, let dan heel goed op dat ze zich niet verslikken. Daar kunnen ze heel snel aan dood gaan ivm vocht op de longen.
Extra vitamines hoef je je op dit moment niet heel veel zorgen om te maken, belangrijkste is om ze nu groot te krijgen
nameless schreef:ik ben bang dat het wel een beetje de natuur is, is er wat met de kleintjes aan de hand?
warmtelamp er boven in ieder geval, geitenmelkpoeder zou ik niet doen, denk eerlijk gezegd dat je beter kittenmelk o.i.d kan gebruiken.bel even de dierenarts wat je moet doen, ben geen caafjes expert
Dat mag geen probleem zijn. 

Pluttersput schreef:Wij begonnen gewoon met ieder uur. Op een gegeven moment gaan ze zelf het hooi eten hoorDat mag geen probleem zijn.
'Snachts voerden wij ze niet, maar dan wel om een uur of 6 weer.
Mocht het je teveel worden mogen ze ook wel hierheen hoor
Pas trouwens op met de warmtelamp, je kan hem ook te dicht erboven hangen