agressief konijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Taj_Mahal

agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 01:31

Hoi,

ik heb ongeveer een half jaar geleden mijn toen 4 maand oude voedstertje (Skippy) gekoppeld aan een jaar ouder gecastreerd rammetje (Jack).
Het koppelen ging best moeilijk maar na een paar dagen bij elkaar zetten konden ze het goed met elkaar vinden.
Op dat moment kwam ik er ook achter dat het nieuwe konijn wat ik gekocht had van een nicht, Jack, erg schuw was. Dit had ze er niet bij verteld dus ik weet ook niet waarom dit zo is. Nu is hij nog steeds erg schuw en houd niet echt van mensen die hem aanraken.
Sinds een tijdje is hij nu tijdens het voeren ook erg agressief naar Skippy toe. Ze zitten in een overdekte ren, met een hok op poten erin. Tijdens het voeren gromt Jack enorm tegen Skippy en jaagt hij haar weg, soms tot vechtend aan toe.
Maar anders is er weinig aan de hand, dan zitten ze gewoon lief tegen elkaar aan. Het probleem is echt met het voeren.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen? want mijn konijn Skippy (die wel heel tam en lief is, maar door Jack zijn acties ook steeds schuwer wordt) krijgt af en toe diepe schrammen in haar gezicht van het krabben van Jack. ze heeft al een litteken vlak boven haar oog.
Dit vind ik dus niet echt grappig.. :+

Ik hoop dat iemand weet wat ik met Jack aan moet!

Groetjes Laura.

benangelique

Re: agressief konijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 11:39

voedernijd is dat. heeft 1 van mijn nijnen ook gehad. ik kon het oplossen door het voer niet in een bakje aan te bieden maar los door de ren te strooien.

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 11:27

hmm, ik gooi ook wel eens losse stukjes brood in de ren en dan vind Jack het ook nodig om eerst een poos achter Skippy aan te vangen :P
volgens mij is het gewoon een verwend konijntje :+

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 11:30

Meerdere voerplaatsen? Dus bijv. 2 bakjes? En dan het liefst wat uit elkaar zodat de dominante er niet 2 tegelijk verdedigen kan.

Taj_Mahal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 18:49

dat is wel een goed idee inderdaad. ik zal het proberen!