De oplossing voor pillen aan de kat te geven! Ideaal!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

De oplossing voor pillen aan de kat te geven! Ideaal!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 17:57

Ik moest 1 van mijn katten pillen geven, maan mennn wat een gevecht was dat weer. Krabben, bijten, pil er gauw weer uitwerken..ach je kent het wel.

Mijn mam zei dat zij voor zoiets was gehad had bij de dierenarts.. Easeypill cat.
Ik had er nog nooit van gehoord, dus zij heeft me wat opgestuurd. En wat een wonderspul

Het is een soort van klei, maar dan met een schijnbaar heeeeele lekkere smaak. Zelfs die grote vieze pil een meneer nu met smaak op. Gewoon klein balletje maken met pil erin, en ze vreten het zo op.

Meer mensen hier al van gehoord? Echt een "Tip van de maand" wat mij betreft!

Flew

Re: De oplossing voor pillen aan de kat te geven! Ideaal!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 17:58

Ja ik kende dit inderdaad al. :j Mijn kat is gelukkig niet moeilijk, hij moet momenteel 3 pillen per dag en ik prak ze gewoon door een beetje blikvoer heen. Gaat erin als koek. :+

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 17:59

Flew schreef:
Ja ik kende dit inderdaad al. :j Mijn kat is gelukkig niet moeilijk, hij moet momenteel 3 pillen per dag en ik prak ze gewoon door een beetje blikvoer heen. Gaat erin als koek. :+

Dat had ik eerst ook geprobeerd, door het voer.. Nou ik mocht het zelf opeten van hem :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:03

geprobeerd bij mijn poes maar ze is zowiezo een heel kieskeurige (bv alleen koekjes van een bepaald merk) en daaardoor liet ze zich niet vangen. Ik gebruik een pillenschieter of plet het pilletje en met een beetje water in een spuitje in de mond spuiten ( heel weinig water gebruiken)
groetjes

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:05

Gebruik ook een pillenschieter, dat werkt super!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:05

Gewoon pilletje in stukjes hakken en in de leverworst, dan is het zo weg. Zo doen wij het als poes aan de pil moet.

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:07

Ladygiroc schreef:
Gewoon pilletje in stukjes hakken en in de leverworst, dan is het zo weg. Zo doen wij het als poes aan de pil moet.

ik ook

sietske83

Mijn kat wil dat snoepje van klei niet eten. En met de pillenschieter is ook geen uitkomst de da dacht dat het een makkie werd maar dat viel erg tegen kreeg toen een bakje voor mee om te proberen. Het blijft worstelen met pillen.

Figaro

Ik was ook altijd zo aan het stoeien.. Vloog een keer de pil op de grond, kat duikt er achteraan en eet m zo op :wow:
Sindsdien krijgt ie m iedere ochtend voor zijn neus en hij eet m zo op! Maar goed, ik snap dat niet iedere kat zo raar is.. ;)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:08

De kat in een handdoek rollen lukt ook wel eens maar daarvoor moet je met 2 zijn of zelf heel lenig zijn.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:08

ik heb alleen het probleem dat ik ze te pakken moet krijgen, ze heeft het nammelijk rap door dat er iets gaat gebeuren. Meestal zet ik mij in de zetel en ga dan tv kijken , gizmo komt altijd bij mij zitten en als ze dan rustig bij mij ligt is het het moment om in actie te treden, zelfde methode gebruik ik als ik ze in haar transportbakje moet .

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:09

Ik heb een hond die iedere dag weer een dosis pillen moet slikken, maar hij vreet ze allemaal zo op :Y). Nooit een probleem gehad ermee :=.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 18:14

Bij 1 van mij katten doen we het samen... Hij houd de voorpootjes vast en ik breek z'n bekkie open en gooi de pil naar binnen }:)
Werkt ook goed ;)
De andere 2 kan ik wel alleen.

Geloof niet dat die eerste het zou nemen met de "Easeypill", want hij is zo extreem kieskeurig met voer en snoepjes :roll:

Wel een goede tip hoor, voor mensen die minder handig zijn...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:07

Ik ben fan van de pillenschieter maar dan moet je hem wel goed gebruiken.
Veel mensen durven hem niet ver genoeg in het bekkie te doen en dan werkt hij niet goed.
Over easypill heb ik ook veel goeie dingen gehoord heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:09

Ik heb een andere manier. werkt ook prima. Je verkruimeld de pil en mengt die met smeerkaas of smeerworst en dat smeer je op hun vacht. Succes verzekerd. Mijn katten wilden nooit pilletjes. Ook niet in een stuk vis of iets dergelijks maar geloof mij dat katten niet van een vieze vacht houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:12

De kat doet niet moeilijk, het baasje echter wel als ik soms zie hoe sommigen aan het stunten zijn om poeslief zo aangenaam mogelijk een tabletje te geven...Sta ik dr niet van te kijken dat dit poesje zo moeilijk doet.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:23

Chantal___ schreef:
Ik heb een hond die iedere dag weer een dosis pillen moet slikken, maar hij vreet ze allemaal zo op :Y). Nooit een probleem gehad ermee :=.

Een hond is toch net even iets anders dan een kat. Meestal maakt het honden niet uit wat ze eten, maar dat ze eten.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 19:37

Chiqa schreef:
De kat doet niet moeilijk, het baasje echter wel als ik soms zie hoe sommigen aan het stunten zijn om poeslief zo aangenaam mogelijk een tabletje te geven...Sta ik dr niet van te kijken dat dit poesje zo moeilijk doet.

Haha dan ken je mij en mijn kat nog niet (haha en nee die ken je ook niet :D)
Ik ben echt geen mietje, en als het moet krijg ik met 2 man er ook wel ene pil in... maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
En we hebben het hier over een bijna 6 kg wegende kruising abbesijn/main coon/cornish rex castraat. Hij is groot, en bere sterk, en heeft een hele lenige tong :D En dat dan gecombineerd met zo`n "asparine-achtige" pil die lekker aan het gehemelte blijft plakken... succes gegarandeerd. Bijkoment punt is dat hij die pillen moet omdat hij een hersenbloeding heeft gehad. En dat pillen geven op die manier leek me niet echt bevordelijk.

Hij was dus ook echt een zeikerd, liet lekker eten er voor staan omdat ik er die pillen doorheen had gedaan. Geloofde dus ook echt niet dat hij erin zou trappen.. Groot was de verbazing toen hij het dus opeens met smaak opat :D Sukkel :D :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:17

haha, katten en pillen! geen beste combi ;)

mijn bijna 8 kg Noorse boskat met héle dikke poten en dito tanden }> heb ik in 2 sec een pil naar binnen zonder pillenschieter of handdoek of andere hulpmiddelen. Gewoon beetpakken en handigheid hebben, zo gepiept!
Nu hoeft ze geen pil meer want ze is geholpen, maar ik heb er nog 2 die wel aan de pil zijn en daarbij gaat het ook hup in 1 keer zonder problemen.
Hoe meer gefrutsel hoe slechter het gaat, en ze zijn me toch kieskeurig! leverworst of andere lekkernijen blieven ze niet, puh! Vers hart/vlees, nee bah! :=
Dus die klei zal hier niet gaan werken ben ik bang. Hoeft ook niet want ik heb geen pillenprobleem, maar het zal zeker een uitkomst zijn voor wat andere mensen met katten/pillen :+

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 21:19

We hebben ze ook voor onze kat die antibiotica moet nemen. Je legt het voor hem neer en hij eet het gewoon op. Ideaal idd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:33

superwoman schreef:
Bij 1 van mij katten doen we het samen... Hij houd de voorpootjes vast en ik breek z'n bekkie open en gooi de pil naar binnen }:)

Hoef ik met die van mij niet te proberen, hij vermoordt me

(heb ik al eens gezegd dat ik werkelijk geen enkele zeggenschap over hem heb? :') )

Ik doe zo een pil altijd door blikvoer, dan eet hij het wel op :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:19

onze oude poes was ook een ramp met pillen geven. Hij liet het echt niet toe. Ineen handdoek wikkelen, met 2 man vasthouden, even "snel" pakken en pil in bek, door het voer, in iets lekkers, noem het en ik heb het geprobeerd. En nee, het ging niet. Ik ben ooit een keer een week lang elke dag naar de DA gegaan omdat ze AB nodig had. Pillen geven wilde niet, dus dan maar elke dag naar de DA en een spuit erin. Oplossen in water en dan met een spuitje, no way, ze had het al in de gaten als ik met het spuitje aan kwam lopen en weg was. Ze was echt buiten gewoon lastig. heb heel wat littekens op mijn handen en armen staan van een poes die echt geen pilletje wilde. ik weet niet of ze die pasta zou accepteren. kan het ook niet meer proberen, want ze is helaas vorig jaar ingeslapen. |(