kitten eet slecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

kitten eet slecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 23:56

hallo allemaal

ik heb een vraagje
ik heb hier een kitten van 6 maanden en krijgt royal canin kitten te eten
maart ze eet erg slecht vind ik persoonlijk
ik heb zoon voerbeker van de winkel en volgens de zak moet ze 60 tot 85 gr per dag eten...
nou als ze 30 eet is het veel denk ik want ze kan vlot 2 dagen met een bakje voer doen...
ik heb haar niet gewogen (heb geen weegschaal) maar volgens de zak moet ze rond de 2 a 2,5 kilo wegen
dat weeg ze ook no way niet!

ze is wel heeeeeeeeeeeeeeeel speels en een echte duivel }> en ze glanst ook heel mooi!
ze is ook niet mager want je ziet geen botjes maar voelt ze wel zeg maar
maar moet naar mijn idee erg veel naar de kattenbak!

zou ze het voer gewoon niet lekker vinden?!
ze jat namelijk wel alles wat los en vast zit van vbrood tot chips en aardappels :+
ze krijgt wel een whiskas maaltijdzakjes voor kittens dat eet ze wel sneller op als het andere voer maar ook daar doet ze een dikke dag over

hebben jullie een idee of word het toch een ritje DA?!

MiSsY_Me

Re: kitten eet slecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:02

Hoi.

Je kunt proberen eens een ander soort voer te kopen, misschien vind ze dit wel gewoon niet lekker...
Ik denk niet dat je gelijk de dierenarts erbij hoeft te halen, maar als het erger wordt wel. Drinkt ze wel genoeg?
Heeft ze wel al haar prikjes gehad en is ze ontwormd?
En ik zou toch eens een weegschaal kopen, dat is nooit weg.

Maar persoonlijk denk ik dat je eerst een ander soort voer moet uitproberen omdat dit haar gewoon niet smaakt..

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 00:08

ze drinkt wel genoeg ze heeft een eigen drink bakje maar drinkt liever uit de bak van de hond haha dus als ze drinkt horen we haar want die rammelt.

ze heeft wel al haar prikjes gehad idd en netjes ontwormt ook :)
de drolletjes zijn ook gewoon goed.

maar idd ander voer is een optie maar omdat ze niet gelijk op die whiskas vliegt vind ik het vreemd.

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:10

als ze niet mager is dan is het toch goed? niet elke kat volgt standaard de verpakking :)
en als ze echt te mager zou zijn dan is het verstandig om de dierenarts te laten kijken waarom ze te dun is

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 00:11

Ik heb hier ook een katje die is nu 2 jaar maar ook geen grote eter. Ik zou me er niet al te druk om maken en misschien inderdaad eens ander voer geven. Drinkt ze overdreven veel?

Waarschijnlijk was ze in het nest ook niet haantje de voorste

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 00:14

nou in het nest was ze dus juist wel de brutaalste (daarom heb ik haar genomen hahaha)
maar misschien maak ik me gewoon zorgen hoor ik had thuis namelijk een kat en die at je helemaal arm!
dus misschien is het voor mijn gevoel gewoon raar :+

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 01:11

Hehe, ja maar kan altijd gewoon dat ze de brokjes niet graag lust :D

Misschien eens een potje natte voeding proberen?
Als ze dat ook niet eet, dan vind ik het echt raar :P

Of mss is ze zo een wijsneus die wat complimenten heeft :D (katten haha)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 15:09

er is ook kittenvoer van andere premiummerken, misschien kun je dat proberen, mijn kitten was ook heel kieskeurig. Wilde ook geen RC kitten maar liever die van de ´grote´poezen ;)

WHiskas is geen goed voer voor katten in de groei, dat is net als bij ons MacDonalds, smaakt prima maar weinig voedingsstoffen. Lekker voor af en toe maar de hoofdmaaltijd kun je beter de premium merken nemen.
Uiteindelijk ben je zelfs met Whiskas duurder uit dan met RC, mijn (volwassen) katten eten voor 0,26 ct per kat per dag, vindt daar maar eens een whiskasmaaltijd voor...!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-10 18:58

oh dat whiskas krijgt ze 1x in de 2 weken ofzo voor de rest moet ze de brokken maar eten...
maar wat voor voer hebben jullie dan??

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:05

Onze kitten van 8 maanden krijgt ook RC kitten 36 en eet ook lang niet altijd de aanbevolen hoeveelheid. Ze weegt nu 3,1 kilo, wat nog wel wat licht is maar zeker niet te licht.
Ik zou proberen om je kitten toch een keer te wegen, desnoods ga je met haar op een gewone mensenweegschaal staan en daarna alleen, maar ze kan nog wel is zwaarder zijn dan je denkt :)

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:15

het is ook hoe je katje gebouwd is ..
de kilo's zeggen niet alles,,
muis een rex van mij is echt niet te dun en weegt 2,7 kilo, een volwassen rex mag 3,5 kilo meer wegen,,nou dan zou haar buik op de grond liggen,,,
ik voer vers en er word wel goed gegeten
gewoon stukjes rauwe kipfilet
de whiskas zakjes gaat de kattenbak heel erg van stinken , en moeten ze veel van poepen.
als je beter in de gaten wilt houden hoeveel ze precies eet moet je 2/3 keer per dag voerbakje een kwartier neerzetten en dan weghalen, dan gaat ze vanzelf eten als het voer er staat...
bij mij krijgen ze sóchtends brokken en sávonds vers,

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 22:36

Wat op de zak staat is vaak te veel, vaak eten ze echt geen zo'n hoeveelheid. Zolang ze verder actief is, mooi glanst, goede ontlasting heeft,... zou ik me niet teveel zorgen maken.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 20:32

haha sorry moest erg lachen om jou vanatar zitake!!
zolang ze niet zo is is het goed hahaha

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 20:54

kelcy schreef:
haha sorry moest erg lachen om jou vanatar zitake!!
zolang ze niet zo is is het goed hahaha

idd anders heb je wel een beetje een probleem :+ . Naja pony's he ;) soms moet ik szomers spontaan aan mijn avatar denken, en dan is het weer tijd om ze wat korter te zetten :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:10

Misschien ander voer proberen. whiskas zou ik ook niet doen. Er is genoeg ander spul te koop. Wat onze poezen (vooral de opvang-kittens) erg lekker vinden is lamshart. Koop of een zakje met voorgesneden blokjes lamshart of anders een heel hart wat ikzelf in stukjes snij (wel diepvries). Vinden ze zalig! Geef het rauw.