Wat doet jouw goede opgevoede hond niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Wat doet jouw goede opgevoede hond niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 14:42

Let face it, iedere hond heeft zo zijn flaws!

Wij hebben een geweldig goed afgerichte, lieve border collie van 9 jaar.
Luisteren doet ze perfect, maar:
- Ze laat alles op commando los. Tot en met het lekkerste snoepje. Behalve tennisballen. Daar blijft ze op kauwen tot in den treure! Dus met apporteren sta ik iedere keer een minuut te wachten tot mevrouw eens uitgekauwd is, of ik moet de bal uit haar bek trekken... Zucht...
- Ze loopt niet verder op het moment dat je aan het bellen bent! Zodra ze ook maar ziet dat die gsm naar je oor gaat, stopt ze en loopt vervolgens geen stap meer. Tenzij je haar blijft aanmoedigen: Hoi met Iris (JA SENNA GOED ZO BRAVE HOND) Wat zei je? (Kom maar Senna) Ow, nee ik kan morgen niet (Senna, kom maar) Ze denkt: als jij het fatsoen niet op kan brengen om je aandacht op mij te richten als we gaan wandelen, dan ga ik echt niet met jou lopen. :( Sterker nog: als we dicht bij huis zijn draait ze om en loopt op haar dooie akkertje gewoon naar huis!!! :')

Ben benieuwd naar jullie honden!

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:48

Mijn hond is altijd erg op mij gericht, ze liep altijd los, en als ik riep wachten, dan wachtte ze keurig op mij. Op het commando los, word alles losgelaten, ook de voerbak kan je zonder pardon weghalen. Echter is mijn hond nu al 15 en begint steeds dover te worden.....en dat maakt het niet makkelijk, want als ik nu wachten roep, dan hoort ze me vaak niet. Ik probeer al zoveel mogelijk met gebaren te doen, maar daarvoor heb je buiten wel oogcontact nodig. Maar het is al een wonder dat ze al 15 is.

Het enige wat mijn hond vroeger weleens deed waar ik niet blij mee was, was in een vieze stinkende boerensloot springen als het warm was.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:48

De mijne doet ook alles tot hij een andere mannetjes hond ziet dan word hij opeens enorm dominant tegenover de andere hond, vroeger sprong hij zelfs naar die andere hond en wou bijten. Nu doet hij nog altijd dominant en laat ik hem liefst niet met een ander mannetje omgaan maar het springen naar is al gedaan. Vrouwtjes, puppies en gecastreerde mannetjes zijn nooit een probleem geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:49

Verstandige hond, wat betreft het bellen, groot gelijk!!!

het eerste is en vrij simpele oplossing voor: 2 ballen, dan kun je ruilen. Werkt hier prima :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:51

Die van ons draait zich altijd lekker door een dood dier heen als ze die ziet liggen en ze loopt los :x De enige oplossing is dan nog om er heen te rennen, terwijl ze normaal prima aan de commando's is :Z

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 14:53

Iris82 schreef:
Let face it, iedere hond heeft zo zijn flaws!

- Ze loopt niet verder op het moment dat je aan het bellen bent! Zodra ze ook maar ziet dat die gsm naar je oor gaat, stopt ze en loopt vervolgens geen stap meer. Tenzij je haar blijft aanmoedigen: Hoi met Iris (JA SENNA GOED ZO BRAVE HOND) Wat zei je? (Kom maar Senna) Ow, nee ik kan morgen niet (Senna, kom maar) Ze denkt: als jij het fatsoen niet op kan brengen om je aandacht op mij te richten als we gaan wandelen, dan ga ik echt niet met jou lopen. :( Sterker nog: als we dicht bij huis zijn draait ze om en loopt op haar dooie akkertje gewoon naar huis!!! :')

Dus in feite vindt ze gewoon dat je alle aandacht bij haar moet hebben, beetje africhten van het baasje dus :P

Hond van m'n ouders is echt een lekkere lompe onopgevoede Labrador die ook al is best oud is... Lekker schooien om eten en poep eten. Niet alleen van honden of paarden, nee alle poep!
't Is een schat, maar je moet d'r vooral niet los laten lopen :o

Weet precies waar ik op ga letten als ik ooit zelf nog eens zo'n stofzuiger aan ga schaffen :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 15:00

Yamcha schreef:
het eerste is en vrij simpele oplossing voor: 2 ballen, dan kun je ruilen. Werkt hier prima :)

Ow er zal ongetwijfeld een oplossing voor zijn.
Maar het maakt me niet zo veel uit hoor. Als je die hond extase ziet kauwen (lijkt wel of ze er high van wordt :P ) dan vergeef je het haar toch maar.

Ik vind het alleen zo grappig. Ze luistert overal naar behalve als ze op haar tennisbal mag kauwen. :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:01

Luisteren!!! :D :D :D :D
Geen geintje, ik heb een Cairnterrier die vele gaven heeft. Ze kan bv: f*ck you met haar ogen zeggen als ze moet komen. Het is een eigenwijze donder, maar zoooooo leuk.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:05

Ik heb een goed luisterende beagle (best uniek ;) )
Mijn hond weet dat hij niet tegen het aanrecht op mag springen. Maar als hij ruikt dat er een bakje smuldier staat, is hij zo enthousiast.. niet te houden. En dan is het UH! en dan puppy ogen, onschuldig oren afhangen van ojeee.. wat heb ik nu gedaan!
Verder kan je een bord eten voor zijn neus zetten (als hij op een stoel aan tafel er bij zit) en 'nee' en hij blijft er keurig vanaf. Maar als hij smuldier ruikt.. 8)7

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:21

yarrah schreef:
Luisteren!!! :D :D :D :D
Geen geintje, ik heb een Cairnterrier die vele gaven heeft. Ze kan bv: f*ck you met haar ogen zeggen als ze moet komen. Het is een eigenwijze donder, maar zoooooo leuk.

Oo, daar heeft mijn kruising Cairn dat talent dan van :') Die doet precies hetzelfde. Sterker nog, he can give you the eye, en dan heel hard de andere kant op kneuren.
En die van mij is vrij naar met andere honden. Hij doet niets, maar blaft, gromt, en trekt vreselijk aan de riem. Maar ach, hij is pas bijna 2, dus hij heeft nog wel even te gaan om dat af te leren. Verder kan en wil hij altijd alles doen, dus ik mag absoluut niet klagen!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:41

Pluttersput schreef:
Oo, daar heeft mijn kruising Cairn dat talent dan van :') Die doet precies hetzelfde. Sterker nog, he can give you the eye, en dan heel hard de andere kant op kneuren.

_O- Dat is een cairn!!!! :D :D . Ze mag in het bos altijd los lekker achter het wild aanjagen. Maar komt altijd terug. Wat je niet moet doen is als ze uitnaait gaan roepen of fluiten dan ben je haar echt kwijt.
Nog zo iets, als ze door heeft tijdens een wandeling dat we bijna bij de auto zijn, gaat ze in staking en blijft dan midden op het zandpad staan. Je moet er niet naar toe lopen, want dan draait ze zich om en loop hard weg. Snoepjes... of wat dan ook hebben haar nog nooit van gedachten doen veranderen :D .
Ze is verder geweldig naar mensen, honden en paarden toe. Maar aan 1 hond heeft ze een gruwelijke hekel (waarom,... geen idee (het is een cairn :-)) als die hond voor het huis langsloopt en vraag me niet hoe dat hoort (woonkamer op een hoog) dan vliegt ze zowat door het glas heen .... en ik ben een hartverzakking rijker :-).

doeidoei

Pluttersput

Re: Wat doet jouw goede opgevoede hond niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:44

Die van mij mag absoluut nmiet jagen, maar wil het nog wel eens doen. Dan roep ik hem terug, en klik hem vast. Overigens, als ik een tennisbal hebt, blijft hij goed bij mij :)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 15:49

Tóch op schoot springen :')

Onze jongste is heel aanhankelijk, van kleins af aan. helaas is hij nu een kilootje of 11, nét iets te groot voor je schoot en vind hij het nog steeds prachtig :D en dan je gezicht likken he :+
Inmiddels gaat het nou zo als ik écht nee zeg, hij keurig blijft zitten met een beteuterde blik op z'n gezicht. Maar dan moet je héél duidelijk zijn in je lichaamstaal dat je het echt meent, anders vat hij de kleinste beweging op dat het een grapje was en komt hij alsnof buurten.

Zo ook bij oma. Ik ga zitten op een stoel en zeg 'nee, nu niet!' en buig voorover om mijn cola op te pakken. Ik ga weer rechtop zitten, zak een beetje lekker onderuit, en wil een slokje nemen uit het glas. Blijkbaar zag meneer het onderuit zitten als het teken dat ik hem stiekem toch wel heel lief vind en springt op.
gevolg; glas tegen mijn voortanden :') oei oei oei!

Tja, meneer houd van knuffelen. :') Ergens is het natuurlijk opvoedkundig gezien een schande, maar onze eerste hond was totaal geen kroelkont, dus ergens is het wel leuk dat hij het wel is.
Bij vreemden overigens 'vraagt' hij het eerst, tsss, bij hun wel :')

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:01

Alletwee mijn honden vertikken het om te rollen als kunstje. En ik ben zelf ook al uitgebreid op de vloer gaan liggen voor een rolpartij.
Het enige wat mijn honden dan doen is mij aankijken of ik wel bij m'n volle verstand ben.
Oh ja, de grote hond wil niet stoppen met blaffen voor de postbode weg is. Blijft een leuk spelletje, hij krijgt hem elke keer weer weg.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:03

Mijn border collie ( die ook Senna heet :D ) luisterd naar mij altijd erg goed. Loopt absoluut niet weg als de hekken open zijn. De jackrussel gaat direct aan de wandel. En mijn border collie staat dan precies op de grens hem na te kijken. Senna wil ook alleen maar omrollen op een zacht kleedje.

Maarrr zodra mijn vader thuis is interesseerd niets hem nog. Toen hij puberde liep hij soms gewoon rustig rechtdoor en kwam niet meer. Maar mijn vader hoeft maar 1 keer te roepen en dan is hij er.

En de jack russel, luisterd alleen naar de commando's voor kunstjes. Maar kom hier kent hij niet. Hij kan als een konijn over het veld racen. Staard tussen zijn achterpootjes en rennen maar en als je denkt bijna hem te kunnen pakken, raced hij op een centimeter afstand gewoon weer keihard weg. Lekker uitdagen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 16:12

De Jack Russel van mijn schoonfamilie is niet echt goed opgevoed, dat mag gezegd worden. Maar hij kan wel iets! Een pootje geven! :)

Dit heb ik m aangeleerd omdat ze daar allemaal van mening waren dat ie echt niet goed bij zn hoofd was. Goed JR (Willem heet ie) kan dus een pootje geven.

Maar hij verrekt (en ik bedoel ook echt verrekt!) het als je geen koekje voor m hebt. Dan kun je vragen gek doen, balletjes laten zien. Hij doet het echt niet. :n

Stom beest. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:06

Mijn Amerikaanse Bulldog luistert eigenlijk perfect, ze is net anderhalf jaar oud.
Ze kent alle commando's, wacht als er iets is, laat los als ze iets in dr bek heb wat ik niet wil,
trekt niet aan de lijn, kan perfect aan de voet zitten en lopen.
T is wel eens anders geweest een jaar geleden wilde ze nog wel eens de bekende bananen in de oren hebben en zelfs wel eens weglopen, dat heb ik dr helemaal uitgekregen.
Eigenlijk luistert mijn hond perfect en ben zeer tevreden.

Oja heel soms wil ze wel eens poep eten, dat krijg ik dr maar niet uit dat blijft ze doen, Gelukkig laat ze wel meteen de drol uit dr bakkes vallen als ik los zeg.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 18:09

Chiqa schreef:
Eigenlijk luistert mijn hond perfect

Ik had ook niets anders verwacht. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:11

Sta dr zelf ook van te kijken hoor Iris wist ook niet dat het uberhaupt mogelijk was bij een bulldog.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 18:17

Een bal/stok etc loslaten is heel moeilijk inderdaad.
En ze kan soms zo ontzettend oost-indisch doof zijn :P

Als ze honger heeft, je kattenvoer of iets anders lekkers te eten, kan ze ineens heeeeel goed luisteren. Soms wordt ze dan zo over enthousiast, dat ze zelfs vooruit gaat denken :P

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 18:25

Annn schreef:
dat ze zelfs vooruit gaat denken :P

Daar heb ik dus een commando aan gekoppeld!
Dat heet 'doe eens iets leuks!'

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 11:48

Apporteren vind mijn hond toch echt beneden haar waardigheid. Ze wil wel achter een speeltje aan, en er mee rondrennen, en laat "los" op commando. Maar ze brengt het ding niet bij mij. Als ik haar bij me roep als ze het speeltje vast heeft laat ze dat acuut uit haar bek vallen komt dan naar me toe. Kan ik dat speeltje zelf gaan zoeken :')

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:03

blaffen naar afwijkende mensen. mensen horen niet te liggen of fitnessoefeningen te doen buiten :+ op het strand liggen er zoveel mensen dat het wel weer mag, maar zo'n enkeling in het park, dat hoort niet :n :+

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:25

Mijn hond Max luistert ook perfect, todat de hoefsmid op stal komt dan besta ik niet meer. Sinds Max weet hoe lekker de stukjes hoef zijn wordt hij al helemaal enthousiast wanneer hij de auto van de hoefsmid hoort. E.e.a. is de schuld van de hoefsmid want die vindt het leuk mijn opvoeding om zeep te helpen door Max stukjes hoef te voeren.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 12:28

Corelli schreef:
Die van ons draait zich altijd lekker door een dood dier heen als ze die ziet liggen en ze loopt los :x De enige oplossing is dan nog om er heen te rennen, terwijl ze normaal prima aan de commando's is :Z

Ja vreselijk smerig hé. Doet die van mij ook :(