Het zit dus zo...
We hebben een paar weekjes geleden 2 puppy's gekocht. 1tje van mijn mama (cocker) en 1tje van mijn vriend (border collie).
Nu had ik en mijn mama de afspraak gemaakt dat ik haar puppy mocht trainen en verzorgen enzo...ik ben dus de baas van de engelse cocker spaniel.
Ook hadden we afgesproken dat mijn vriend zijn puppy zelf ging trainen (wou ik normaal doen
).In het begin (toen deze regels nog niet van toepassing waren) ging ik elke dag 3 keer met alle 2 de puppy's apart wandelen.
De cocker luisterde al HEEL snel en HEEL goed maar de border collie ging iets trager (is iets jonger ook).
Nu had ik de border eindelijk zo ver dat hij mooi dicht aan het been liep, aan de voet ging zitten, omkeerde,...
Na de afspraak ben ik dus niet meer met de border collie gaan wandelen en ik zie dat mijn vriend heel erg veel moeite heeft om de puppy te laten luisteren (wil niet mooi dicht lopen, voet zitten,... lijkt alles vergeten te zijn terwijl je toch duidelijk ziet dat hij profiteert). Nu vandaag had ik besloten om toch nog eens een keertje met de border te wandelen (omdat we straks naar de hondenschool moeten en de puppy's beter luisteren als ze al even buiten geweest zijn en aangezien mijn vriend heel de dag moet werken kan hij er niet mee wandelen voor we naar de hondenschool gaan).
WAT WAS ME DAT EEN RAMP!!!
Puppy liep alle kanten uit behalve de juiste, wou niet meer voet zitten,......... Dus ben ik 15 minuten extra streng geweest en na die tijd luisterde ze weer wel een beetje.
Hoe kan ik in godsnaam mijn vriend wijs maken dat hij strenger moet zijn want dat de puppy profiteert, zonder dat hij denkt dat ik mij moei? Oh en zou het kwaad kunnen dat ik af en toe de puppy mee neem om te corrigeren? (ze ziet mij als baas omdat ik heel de dag thuis ben terwijl ze eigenlijk naar mijn vriend zou moeten luisteren omdat hij baas is
) Of kan ik de vriend beter het probleem laten oplossen?Allemaal al bedankt voor het lezen
. Van moeder/broetjes/zusjes leren ze vanaf de geboorte al regels. Helemaal niets mis mee om een pup consequent vanaf het begin een paar huisregels bij te brengen en niet trekken aan de lijn is er daar 1 van. Er is niets zo dieronvriendlijk om eerst vanalles toe te staan en dan later te gaan zeggen dat dat niet meer mag.