Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

VinAx schreef:We hadden een afspraak met een hondentherapeut, die m'n pa heeft afgebeld. Vind ie onzin.. Hij zegt dat Noia er wel overheen groeit.

Sassol schreef:Loopt je hond wel warm voor snoepjes? Dan kun je namelijk snoepjes strooien als er iets engs aan komt, zoals een fiets/buggy oid, zorg er wel voor dat je dit doet voordat die fietser er is, niet op het moment dat ie al bij je is. Op deze manier kan ze zoeken naar de snoepjes en zich een beetje afsluiten van het enge (ik ben gewoon snoepjes aan het zoeken, ik bemoei me niet met de fietser)
terwijl ze zoekt naar de snoepjes. Zo kan ze al snuffelend naar de fietser kijken. Ook zoveel mogelijk afstand nemen van het enge, met een ontspannen riem. In een langzaam tempo lopen en nooit recht op iets of iemand aflopen.
Loop je in een paadje waar je niet goed kunt uitwijken, vraag dan gewoon even aan de mensen of ze heel even een seconde willen wachten tot jij voorbij bent, omdat jouw hond bang is. Doen ze het niet, jammer dan, niet geschoten is altijd mis.
Ik weet niet waarom de puppy weg moest? maar hoe meer je met de roedel gaat wisselen, hoe onzekerder ze wordt.
Als je thuis bent zachtjes een muziekje aanzetten, dan overstemt die tenminste al de kleine geluidjes. En ook hier niet al te veel plotselinge bewegingen maken.
Je hond is bang, door alleen te negeren kom je er niet, dan ontken je zijn angst, terwijl hij heel hard tegen je roept: KIJK DAN KIJK DAN, HET IS EEN MOORDENAARSFIETS!!
Als jij een moordenaar ziet, en iemand anders doet net of hij hem niet ziet, vindt jij de moordenaar dan minder eng?
Sassol schreef:Je hond is bang, door alleen te negeren kom je er niet, dan ontken je zijn angst, terwijl hij heel hard tegen je roept: KIJK DAN KIJK DAN, HET IS EEN MOORDENAARSFIETS!!
Als jij een moordenaar ziet, en iemand anders doet net of hij hem niet ziet, vindt jij de moordenaar dan minder eng?

Chiqa schreef:Sassol schreef:Je hond is bang, door alleen te negeren kom je er niet, dan ontken je zijn angst, terwijl hij heel hard tegen je roept: KIJK DAN KIJK DAN, HET IS EEN MOORDENAARSFIETS!!
Euhm..Ja?

,er waren meerdere normale honden bij de pups...