Vanacht heftig geschrokken, konijn bijna gestikt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chocobroodje

Vanacht heftig geschrokken, konijn bijna gestikt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 13:49

Dit gebeurde vanacht rond half 3

Ik was dus net bezig mijn nijntjes naar bed te brengen, ik hou hierbij altijd hetzelfde ritueel aan. Eerst vul ik het voerbakje met SS, daarna pak ik de groenten en leg dat op de fleecedeken, als ze daar lekker van zitten te knabbelen zet ik de ren tegen de kooi en maak hem vast.
Dan vul ik water en hooi bij en dan gaat het licht uit. Daarnet gebeurde het volgende:
Ik vul zoals altijd het bakje met SS, Saar springt in de kooi om meteen te gaan knabbelen. Ondertussen pak ik de andijvie en begin de blaadjes los te scheuren. Ik leg het neer voor de kooi, Japie staat al klaar en valt gelijk aan.
Saar springt uit de kooi kijkt even rond, en begint opeens heel raar rond te springen en maakt rare geluiden. Ze komt terug naar de kooi gerent en ik zie slijm komen uit haar neus en mond. Ik heb gauw wat keuken papier gepakt en zoveel mogelijk weg gepakt. Ze ging in een rare houding liggen met haar kop ligt naar achter getrokken. Ze bleef maar niesen en slijm opspugen. Heb geprobeerd te masseren maar daar raakte ze van in paniek, dus dan ben ik mee gestopt.
Ik heb ook bruin in het slijm gezien, maar dat zal van een brokje zijn geweest. Ik vermoed dat ze al knabbelend uit de kooi is gesprongen en dat er een stukje bro in haar luchtpijpje is geschoten. Ze ligt nu ustig bij te komen, is heel aanhankelijk. Heb de brokjes maar even weg gepakt, wel hooi natuurlijk en een klein beetje andijvie.
Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Moet ik nu vrezen voor een longontsteking? Ik bel morgen gelijk mijn DA mocht dat ook maar enigzins nodig lijken, maar voor nu lijkt ze weer ok. Pffff toch zo maar eens naar bed.

Ik ben benieuwd of meer mensen dit hebben meegemaakt. Voor de duidelijkheid, het gaat nu heel goed met haar en reageert niet anders dan normaal.
Ze eet springt drinkt en is net zo gek als anders, gelukkig lijkt zij er niks aan over gehouden te hebben. Maar man wat ben ik geschrokken vanacht

Wilawander

Re: Vanacht heftig geschrokken, konijn bijna gestikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 13:59

Ik denk dat het inderdaad verstandig is even een dierenarts na te vragen. Zodat hij straks geen longproblemen krijgt hierdoor.

Zoiets is schrikken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:11

Dat was inderdaad schrikken, het arme ding raakte ook echt even in paniek. Nu ligt ze heerlijk te soezen, heeft net het hele huis weer op z'n kop gezet :) Eet en drinkt goed, pfffffff gelukkig is ze er nog......

EDIT: Ik heb net met mijn DA gebeld. Voor nu laten we haar even met rust. Zolang ze goed eet/drinkt/vrolijk is, en ik haar niet haar hoesten/proesten/roggelen is het goed. Mocht er iets veranderen mag ik meteen komen. Ik hoef gelukkig niet echt weg vandaag, dus kan haar goed in de gaten houden. Maar ze maakt prachtige bokkesprongen dus volgens mij voelt madam zich prima!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 00:52

Even een foto van vanmiddag in de sneeuw, Saar is de linker. Zoals je ziet gaat het gelukkig prima met haar :))
Afbeelding