De situatie in mijn bak : ik heb een klein aquarium met filterpomp,plantjes en dergelijk.....leuk bakkie dus
daarin heb ik 1 oranje man , 1 oranje vrouw, 1 blauwe vrouw, 1 jonkie dus nu blauw begint te worden, en 2 jonkie's die nog te klein zijn om te zien wat het gaat doen maar ik weet haast wel zeker oranje
afijn niet teveel visjes dacht ik zo, en de verhoudingen goed...
het probleem:
het blauwe vrouwtje is gezond, maar lijkt wel niet te worden geaccepteerd door de andere 2 volwassen guppen
de oranje man zit haar vaak achterna en levert een hoop stress op, hij wil haar niet bevruchten maar hij valt echt aan
de oranje vrouw valt haar niet aan,maar gaat gewoon haar eigen gang, of hangt bij het mannetje....
de blauwe vrouw is dus vaak altijd aan de andere kant van de bak, zwemt beschermend tussen de planten door
ze wordt dus ook niet zwanger (maar dat hoeft wat mij betreft ook niet perse) en dat heb ik dus nog nooit bij een gup meegemaakt
ze eet wel gewoon goed en ze weet zich wel te redden,maar leuk is anders voor mij om te zien en de vraag is, in hoeverre heeft zij stress?
wat is raadzaam? haar weggeven aan een ander iemand zodat ze in een andere groep terecht komt en zelf nog een vrouw erbij aanschaffen
of hopen dat de jonkie's die er zijn zometeen haar richting op gaan trekken?
het blauwe jonkie is namelijk wel van haar, verkregen van een ander mannetje...wat nu dood is
sommige mensen zulen misschien zoiets hebben van "hallo het is maar een gup" ja ik ben ook vrij simpel...maar dit gaat me toch aan het hart om te zien, tis tenslotte toch een dier

Graag tips en adviezen!!