Mijn katten zijn erg vindingrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Mijn katten zijn erg vindingrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 01:41

Serieus mijn katten kunnen erg veel, de kleinste Witch is nu 4 en trekt serieus de schuifdeuren open en die gaan best zwaar open.
Verder apporteerd ze alles wat te apporteren valt, zoekt ze net zolang door tot de prooi gevonden is, brengt hem nog een paar keer en gooit hem dan in haar water bak. Met wcpapierpropjes niet zo handig, maar goed. als ze aandacht zit ze zacht te prauwen op een bepaald toontje tot ik haar aandacht geef, en dan is het feest. Ze is buiten geboren en echt een slimmerd en volhouder.
Dan nu Mixie mijn andere monster (goed bedoeld) die komt speciaal naar me toe als ze cola ruikt en dan kruipt ze het liefst in het kopje, wat niet past. Ook erwtensoep word ze wild van, kopjes door de lege kom en helemaal onder zit ze dan. Deuren springt ze ook open. Ik vraag me af zijn mijn katten gekker dan andere katten. Ok ik ben ook best knetter, dus zo baas zo katten denk ik dan maar. O en mixie is waarschijnlijk 12.

Kukkie

Re: Mijn katten zijn erg vindingrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 01:49

Lachen met zulke dieren!

Ik heb nu twee heel leuke maar vrij normale katten, maar mijn vorige (helaas ongeneeslijk ziek geworden, dus in laten slapen) had wel twee vreemde fetish's.
Bij het zien of horen van cellofaan (wat bijv. om een bosje bloemen zit) werd ze helemaal dol. Dat moest ze kauwen! Ging dat bekkie er vorzichtig omheen en dan trillend begon ze er voorzichtig op te kauwen, tot ik het weghaalde.
En met mintgeurtjes werd ze ook gek. Ik kon geen tijgerbalsem op mezelf smeren, of blistex op m'n lippen doen voor het slapengaan. Dat kwam ze er geheid vanaf likken. Geen houden aan!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 01:51

Hahahaha geweldig, echt zo leuk die beesten

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 14:10

Die van ons worden helemaal gek als ik custard pudding heb gemaakt of iets waar veel knoflook in zit. We eten altijd op de bank en vaak zitten of liggen ze er dus bij, maar dan staan ze dus op onze schoot en dan bewegen hun neusjes als de neusjes van konijntjes en willen ze dus graag ook iets.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 15:42

haha bedelaartjes daar zijn ze echt goed in, Oja die van mij komt ook als ik fluit.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:57

1 kat van ons mauwt als je zijn naam noemt. Dan roep je QUIST!! Mauwmauwww hoor je dan :D En als je dan blijft praten, reageert hij constant terug! Ook komt hij als een gek naar je toegerend als je hem roept!

Onze lapjes poes miep krijgt de deuren open door aan de klink te gaan hangen. We hebben slotjes op de deuren gehad (dat je zo'n haakje in het oogje moet doen.) Mevrouw heeft zo hard tegen de deur gesprongen dat het haakje met alles erop en eraan af is gevallen. Klinken naar boven gezet, ook kreeg ze de deur nog open. Elastieken op de deur, nog kwam ze erdoorheen.

Nu hebben we de klinken omlaag en nu doet ze het niet meer.

Ook kan miep via de computer bovenop de kast komen, en dan via het bovenlichtje (raampje) naar buiten, en dan laat ze zich via de rem recht naar onderen glijden :D. Als gevolg hiervan hebben we nu kippengaas voor deze raampjes zitten omdat onze buurman niet te genieten is als onze katten buiten komen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:08

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-23 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 16:37

Hahaha mooie verhalen hier. :P

Mijn kater (inmiddels overleden) was erg slim en bovendien de baas van de buurt. :P Zelfs dierenartsen hadden het onderling over hem haha. Zo snapte hij dat als je iets aanwees dat je dan niet naar de vinger moet kijken maar naar datgene wat je aanwijst. Verder kon hij zitten en pootje geven op commando. Verder als hij per ongeluk opgesloten zat in een kamer, bleef hij miauwen en contact houden als je hem zocht. Inderdaad, deuren open maken kon hij ook; klink omlaag en tegen de deur aanhangen. Verder kon hij ook heel irritant als je uit lag te slapen rond een uur of zeven 's ochtends de hele tijd tegen je deur aaien met zijn pootjes en miauwen. Net zolang totdat je open deed en dat liep hij vaak 1 rondje door de kamer en dan ging hij weer weg. :roll:

Verder konden we elkaar ook nadoen af en toe: slapen als de ander gaat slapen (en dan allebei af en toe stiekem controleren of de ander wel echt slaapt. :P) en zo ook met geeuwen. Als we naar de dierenarts moesten hadden we hem los in de auto, maar voor de zekerheid een halsbandje met leidsel eraan, voor als hij opeens weg zou rennen de straat op ofzo. De dierenarts viel bijna van zijn stoel toen hij zag dat mijn kat dat toe liet. :P Lijntje hing overigens altijd in een boogje hoor.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 18:53

Hahahahaha dat mollen herken ik alleen heeft die van mij nog veel minder geduld. die gaat zitten mauwen en als het te lang duurt springt ze op het wasrek, of ze gaat als een imbeciel lopen rennen. En dingen op de grond gooien is ook erg leuk.
Daarstraks stond ik op het balkon en de buurkat springt dan naar boven vanuit de tuin, ik haar oppakken en moet er goed vasthouden, ze trilt dan van de opwinding, om de ander achternategaan en erbovenop te meppen. Ze springt zelfs op de kast onder het plafond om de buurkat te horen lopen, over slim gesproken.haha
Judith_M schreef:
Onze kat weet heel goed duidelijk te maken wat ze wil :+ ze kan ook heel lang tegen je aan mauwen tot ze krijgt wat ze wil (super irritant als je net lekker op de bank ligt, een film te kijken ofzo..)

Het meest vervelende is als ze aandacht wil en je bent bezig of je slaapt.. Als je bezig bent op je laptop en ze krijgt geen aandacht nadat ze mauwt, gaat ze op je papieren zitten, krijgt ze geen aandacht? Gaat ze op je toetsenbord.. Schop je haar daarvan af, gaat ze je aan zitten kijken, negeer je dat, neemt ze noodmaatregelen en gaat ze dingen mollen... (lees papiere scheuren, snoeren knagen etc..) en ja dan geef je d'r een oplawaai omdat ze dat gewoon niet mag, en heeft ze haar zin gekregen omdat ze aandacht heeft gehad..

Als je slaapt wordt je helemaal gek, ze mag niet naar boven maar heel af en toe krijgt ze de deur open.. dan gaat ze eerst voor je deur staan mauwen, dan krijgt ze die open, dan gaat ze naast je bed staan mauwen, dan springt ze bovenop je en gaat ze met d'r pootjes krauwen en rondjes draaien, dan gaat ze nog een mauwen, dan gaat ze liggen (intussen is ze er al 3 x afgeschopt uiteraard) en dan krijg je de eerst poot op je gezicht, en nog veel meer trucjes.. En dan gaat ze gewoon weer mollen... Echt wat een rotkat soms :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 18:59

Hoi dorientjuh dus die van jou was berucht haha, vroeger had ik ook een kat die heette minky liep altijd buiten , als ik dan uit school kwam en haar riep aan het begin van de straat dan kwam ze met een groote boog uit een tuin of door de tuinen galmend aanrennen met haar staart omhoog echt prachtig , ze liep ook hele einde mee als ik mn zusje ging halen.
En als ze niet verder mocht bleef ze daar meestal wel wachten of ze liep terug of we kwamer haar onderweg tegen. Als ze eten kreeg riep ik heel hoog eeeeeeeten ern dan kwam ze van mijn hoogslaper afgesprongen BONK boven je. En binnen 10 tellen beneden.
Ze was echt een wereld kat en ze is 18 geworden, heb mn tranen uit mn kop gejankt en haar zelf begrave wat ik normaal niet eens kon aanzien, kon ik nu oppeens wel, gewoon als dank voor wie ze was.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-10 19:00

O jahoor ze wil weer aandacht hahahaha

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:06

Haha. :D Onze Bolle kruipt in elke doos, koffer, mand of zak die je in huis haalt. Dan gaat hij heel parmantig in die doos zitten en met grote, bolle ogen staart hij je aan alsof hij wilt zeggen: "Kijk maar, het is hier veilig, ik heb het voor je gecontroleerd!" En hij brengt ook speelgoedmuisjes naar zijn waterbak. :+ Hij reageert ook op "Bolle, waar is de muis?", dan gaat hij op zoek naar zijn speelgoedmuisje, waar we hem altijd bij moeten helpen, want hij is precies wel vergeetachtig. Hij weet nooit waar hij die muis laatst gelegd heeft. :+ Ook als je zegt "Bolle in bad?", dan rent hij naar de badkamer en springt hij in bad om dan gefascineerd water te drinken van de kraan. Hetzelfde als je zegt "Bolle water drinken?" dan springt hij op de lavabo om daar vervolgens op water te wachten. En onze poes, Pluim, die kan alleen maar eten en slapen. :=

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 19:07

[HK] Rare kattengewoonten

Aangezien dit topic zo goed al precies het zelfde onderwerp heeft, verwijs ik naar dat oudere topic en sluit ik deze.