Hond plast in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hond plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:05

En dat vinden wij niet zo leuk.

Wij hebben een hond van 8 jaar, Drentse Patrijshond (ja, zo'n zenuwpees :+ ).
Hij is áltijd zindelijk geweest, maar sinds een tijdje plast hij iedere ochtend in huis.
En ja, we steken hem eerst buiten, en nee, dat helpt níet.
Je kunt hem een uur buiten steken, laat hem even alleen en hij zeikt weer iets onder :+
We straffen het natuurlijk wel af, maar dat maakt niet zoveel indruk op meneer...
En we kunnen hem natuurlijk niet hele dagen buiten steken of iedere keer naar buiten doen als we hem évén alleen moeten laten in huis.... :=

Dus ja, nu zijn we dat eigenlijk wel een beetje beu aan het worden.
Iemand tips? Wasknijper erop? :Y) ?

EDIT: Het is trouwens een reu :)

annepaardoes

Re: Hond plast in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:09

Heb je eerst medische zaken uitgesloten? Een blaasontsteking of nier/blaas stenen bijvoorbeeld?

Ben je misschien van voer veranderd of iets anders qua eten/beloning gaan geven waardoor je hond meer drinkt en zijn plas niet meer op kan houden?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 01:05

Ik zou ook alvorens te straffen eerst medische redenen uitsluiten, anders is het wel erg sneu voor de hond. Mijn reu begon ook sinds een paar dagen s'nachts in huis te plassen en hij hadt dus een fikse blaasontsteking.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:53

Ik vind het niet fair om je hond af te straffen zonder te weten waarom hij in huis plast. een hond die altijd zindelijk is geweest, gaat niet zomaar opeens in huis plassen. Grote kans dat er iets aan de hand is. Ik zou hem na laten kijken door de dierenarts en hem zeker niet meer straffen!! Arm dier...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:59

Bij onze hond bleek het de ziekte van Cushing te zijn. (ging ook veel meer drinken). Zou dus idd eerst medische redenen uitsluiten, zeker omdat hij voorheen wel goed zindelijk was.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 12:03

Mijn hond plaste ook in huis omdat ze incontinent werd en ook nog plaspillen kreg. Ze kon er dus niks aan doen, heb haar ook nooit afgestraft. Ik weet niet of jou hond ook al last van incontinentheid heeft, maar inderdaad misschien even langs de DA om het medisch uit te sluiten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 17:42

Dan zou hij toch de hele dag in huis plassen :? En niet alleen 's ochtends als je hem alleen laat? Terwijl hij al buiten geplast heeft :) ?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 18:32

Nee want juist s'morgens moeten ze meer omdat ze in beweging komen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 23:37

Precies.
Na laten kijken dus ipv afstraffen!!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:27

En ben je ermee heen geweest?

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:31

Onze hond kreeg toen hij 10 was last van incontinentie. Kon ze niets aan doen, ze kon het gewoon niet inhouden. Nu hebben we van de DA medicijnen gehad en nergens meer last van. Zou het echt even laten nakijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:14

Wilawander schreef:
En ben je ermee heen geweest?

Nog niet :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:36

Bizzybijtje schreef:
We straffen het natuurlijk wel af, maar dat maakt niet zoveel indruk op meneer...
Oei oei, wat een onwetendheid, en wat een zielig hond. Er is iets mis met hem, wellicht medisch, wellicht iets in zijn koppie, hij laat het op deze manier merken en hij krijgt ervoor op zijn kop! Arm dier, hij wordt dus totaal niet begrepen. Begrijpt hij wel waarom hij gestraft wordt dan?? Weet je wat er mis met hem is? Nee, anders zou je dit topic niet openen :) Kijk eerst WAAROM hij plast, hij wordt nu alleen maar bang als ie plast, hij begrijpt heus niet dat ie binnen niet mag plassen.
Grom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:39

Majo schreef:
Bizzybijtje schreef:
Oei oei, wat een onwetendheid, en wat een zielig hond. Er is iets mis met hem, wellicht medisch, wellicht iets in zijn koppie, hij laat het op deze manier merken en hij krijgt ervoor op zijn kop! Arm dier, hij wordt dus totaal niet begrepen. Begrijpt hij wel waarom hij gestraft wordt dan?? Weet je wat er mis met hem is? Nee, anders zou je dit topic niet openen :) Kijk eerst WAAROM hij plast, hij wordt nu alleen maar bang als ie plast, hij begrijpt heus niet dat ie binnen niet mag plassen.
Grom.

Er zijn wel meer dingen waarvan hij weet dat hij het niet mag doen, maar toch doet hij het :)
Daarom zitten wij al 'ingeprogrammeerd' dat hij gewoon 'dwaas' doet ipv dat er iets aan de hand is. ;)
Maar we bellen de DA nog wel...

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:43

Ik wil niet bijdehand overkomen, maar ALS hij een blaasontsteking heeft, dan is 9 dagen afwachten best lang...
Misschien een goed plan om morgen naar de DA te gaan?
(We weten allemaal wel hoe pijnlijk een blaasontsteking is...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:47

RaichuHollow schreef:
Ik wil niet bijdehand overkomen, maar ALS hij een blaasontsteking heeft, dan is 9 dagen afwachten best lang...

Blaasontsteking zou hij de hele dag lopen plassen...
En zoals gezegd, alleen 's ochtends één keer.
Verder is hij nog net zo vrolijk en speels als altijd...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:54

Bizzybijtje schreef:
RaichuHollow schreef:

Blaasontsteking zou hij de hele dag lopen plassen...
En zoals gezegd, alleen 's ochtends één keer.
Verder is hij nog net zo vrolijk en speels als altijd...

Onze hond kon het ook heel lang ophouden met blaasontsteking, Die heeft haar plas 's nachts gewoon opgehouden en ook enkele uren achter elkaar overdag. (We waren wel buiten maar madam plast niet op de stoep, laten we nu naar de enige stad zijn gegaan waar ze niet zo af en toe een plantsoentje tussendoor hadden).

Ik zou trouwens niet straffen, want daardoor doet hij het dus alleen als je er niet bij bent. Misschien kan je hem binnen op een krant of pad laten gaan dan hoeft hij niet naar buiten.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:55

Een hond dat eerst 8 jaar zindelijk was en dan opeens niet meer wilt zeggen dat het tijd is om naar de DA te gaan. Een hond denkt niet van de ene op de ene op de andere moment 'hey we gaan eens in huis plassen, vind baasje vast heel leuk' en dan mag hij nog dingen doen dat hij eigenlijk niet mag maar hij gaat niet na 8 jaar opeens wel iets doen dat hij nooit heeft gedaan zonder dat er een goede reden aan vast hangt.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:57

Ok, maar als je een hond straft omdat ie plast, word ie bang om te plassen, niet om IN HUIS te plassen. Dat begrijpt ie gewoon niet, hij kan niet snappen waarom je hem daarvoor straft. Negeren is beter, en een oplossing bedenken met de DA.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 17:58

Mijn hond deed het ook maar één maal s óchtends en ook bij mijn hond werd Cushing geconstateerd. Dus d.a bezoek is echt noodzakelijk. Verder is het zo dat je je niet af moet laten schepen zonder bloedonderzoek,want veel ziekte's o.a. dus Cushing is alleen te ontdekken na bloedafname.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:07

Ik heb al eerder in je topic gepost. Jij kan het zonder toegevoegde waarde vinden, ik vind dat je er veel te lang overheen laat gaan. Je roept veel, we bellen wel, maar ik vraag me af waarom je dat al niet gedaan hebt. Een belletje is namelijk zo gedaan.

Heeft dus niks met lezen te maken. Jij kan gewoon niet tegen kritiek.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:09

M.i heeft alleen een dierenartsbezoek nog toegevoegde waarde. Ook door de telefoon kan een d.a. niet zien wat de hond scheelt.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:12

wel dat ze wat sneller bellen

angelabailey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:16

Ik zou ook de dierenarts bellen. afstrafen heeft totaal geen zin.
mijn hond doet het ook maar daar kan ze helemaal niks aan doen. zou gewoon ff de dierenarts bellen kijken of er wat aan de hand is en niet gaan straffen.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 14:57

En?? Wat zei de DA?