konijn blind of kippig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

konijn blind of kippig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 21:10

na een tijdje aan te hebben gezien en utopia al groter wordt ,ben ik nieuwsgierig wat het nou is.

dingen die wat apart zijn :

strijkt met hoofdje langs het tuitje van de fles op de opening te zoeken.
moet altijd rammelen om haar te laten merken dat ze fruitjes en brok krijgt.
en ze is schrikkerig til je haar op flipt ze hem helemaal, onverwachts op bezoek heel rustig schrikt ze zich dood.
en haar ogen zijn grijs (als ik me niet vergis )

is ze kippig of ziet ze echt niets?

bedankt alvast.

LauwtjuhLevi

Re: konijn blind of kippig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:42

Het zou heel goed kunnen dat ze blind is, maar grijze ogen? of een grijze waas? want bij grijse/witte waas ogen kan het om een ontsteking of dergelijke gaan. Dan zou ik toch eens de DA bezoeken! Mijn konijn is zelf ook blind en doof maar weet alles prima te vinden, soms in de tuin tijdens zijn vreugde sprongen springt hij wel eens tegen een boompje op of tegen de schutting, maar meestal weten ze toch goed de weg te vinden met hun neus en snorharen natuurlijk.
Je kan proberen om te kijken wat ze doet als je met je handen bij haar ogen dreigt of ze dan knippert of niet met haar ogen. Bij een goed knipper relfex zal ze waarschijnlijk niet blind zijn.
Meestal is het ook zo als een konijn slechtziend is inplaats van blind dat hij met zijn kopje heen en weer weeft, dit doen ze om het beeld beter vast te kunnen stellen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 23:15

Hoe oud is je konijn? Een grijze waas voor de ogen kan ook staar zijn.
Even maar langs de DA gaan om precies vast te stellen wat het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:13

@ lauwtjuhlevi ik zal het eens proberen vanmiddag als ik weer thuis ben kijken wat ze doet.

@ annepaardoes ze is bijna een jaartje nu. dus ietwat jong inteelt ben ik niet helemaal zeker van.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 20:07

En ben je er voor jezelf al uit. wat er aan de hand is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:38

nou als ik voor haar ogen zwaai reageert ze niet op.
gister in de ren knalt ze steeds tegen de hekjes aan.

ik denk aan staar maar mijn ouders willen dat niet betalen die dure operatie met natuurlijk de risico's.
dus ik wil het aanzien zolang het gaat heb alles in het hok op een vaste plek staan.
ze is amper een jaar dus om haar nu al te laten gaan nee ze heeft een super karakter op wat dingen na.

stel ik zie dat het niet meer gaat dan pas laat ik haar gaan ze redt zich nu dus ja is niet anders.

am13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:42

Konijnen kunnen van dichtbij heel weinig zien, maar juist heel erg goed in de verte zien.
Uit je topic lees ik dat het met name dingen zijn die vlak voor haar neus plaatsvinden?
Daar zou je eens op kunnen letten.
Mijn konijn reageert soms ook heel verschrikt op plotselinge dingen die dichtbij gebeuren, maar dat is dus eigenlijk een normale reactie. Ook dat voelen naar het drinkflesje is niet abnormaal, dat zien ze gewoon niet goed.
Probeer je konijn anders een tijdje wat rustiger te benaderen en met geluidjes erbij zodat je haar er niet zo mee overvalt.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:45

Dat met de kin tegen de drinkfles aanwrijven is geloof ik dat ze aangeven dat het van hun is. Dat deed mijn konijn eerst ook altijd (:

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 19:46

Mijn konijn had hetzelfde als jou konijn nu, mijn konijn was wel echt blind. Zolang je voerbakjes enzo niet steeds verplaatst kunnen ze er gewoon oud mee worden, mijn konijn is 13.5 jaar geworden en is ingeslapen omdat er een tumor ontdekt werd in haar buik.