drinkfles oppas konijn..vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

cube

drinkfles oppas konijn..vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 19:05

Wij passen een week op het konijn van de buren. Nu is de drinkfles steeds bevroren. Geen probleem, ik ontdooi hem 2x per dag. Maar mijn vraag, kan ik er wat lauw water in doen zodat het iets minder snel koud word of kan een konijn daar niet tegen?
Er zitten hier vast wel konijneneigenaren die mij dat kunnen vertellen. Verder heb ik al hooi om de fles gedaan zodat het enigzins isoleert(tenminste da's het idee erachter :+ )

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:08

Denk dat dat wel kan, het is zo koud dat het vanzelf weer kouder word.

Jolandaa_

Re: drinkfles oppas konijn..vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:09

een doek er over heen, of een schaaltje met water.. iig vaak genoeg gaan kijken of het niet bevroren is..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:13

Warm water in zo`n flesje bevriest sneller.. Gewoon koud, of kamertemperatuur water doen. :P

Wat je kan doen:
*Wikkel het flesje in aluminium folie, het metalen tuitje niet!
*Leg in het hok, onder de fles een kruikje, waardoor de tuit niet bevriest.
*Een bakje met water kan ook, doe er dan wat hooi bovenop en leg er een klein balletje(dat veel te groot is voor hun mondje) in, zodat het minder snel bevriest, want als dan de toplaag bevriest duwen ze het balletje eruit en kunnen daaronder nog drinken.
Dit soort dingen die ik zelf ook voor mijn nijnen.. *D

Alsjeblieft!

En voer het konijntje lekker veel hooi en af en toe een stukje beschuit geeft ze veel ondersteuning om zich warm te houden :D

Ohja, Als er iemand zegt dat je suiker i het water moet doen... NIET doen.. Dit is erg slecht voor hun maag en darmen.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:16

Lauw of warm water bevriest sneller dan koud water. Komt doordat hij sneller afkoelt en daardoor eerder onder nul zakt.

Wat helpt is gewoon regelmatig kijken. Je kunt er wel wat omheen wikkelen maar het is juist het metalen drinknippel die eerst bevriest.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:20

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:24

Wij hebben ook konijnen, en nu staan ze in de schuur dus bevriest het niet, maar toen ze nog buiten stonden, rolden we er een krant omheen en deden we lauw water, en dan 2a3 keer perdag ontdooien

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 19:24

cube

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 20:12

Bedankt allemaal. Hier red ik me wel mee. Water was nu nog mooi ontdooit, het hooi eromheen helpt dus ook wel enigszins. En ik moet gewoon vaak kijken. Heb de dikke deken die ervoor hant goed strak gedaan, dus Nijnie zit wel lekker warm. Heeft echt een mega groot hok en kan ook ruim binnen zitten. Het(weet niet of het een hij of zij is haha) zit iig niet op de tocht. Moet ook de siervissen doen en dat gaat prima. Ligt een heel lijstje met wat er gebeuren moet. Best leuk om te doen zo'n weekje. Je leert weer wat bij!

p.s ik lees nu in die oudere topics dat het konijn aan het tuitje vast kan vriezen met zijn tongetje. Dat valt toch wel iets mee hoop ik? Wil hier geen discussie over aanzwengelen ofzo, maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Nou ik ga er maar van uit dat dit enigzins meevalt en dat twee keer per dag kijken genoeg blijkt en als dat niet zo mocht zijn dan gewoon een keertje extra ontdooien. Eerst maar kijken hoe het flesje er morgenvroeg bij hangt..

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:03

Zoals hier boven aangegeven wordt, zijn er recente topics waarin bevroren water-bakken en flessen uitgebreid besproken worden.
Daarom hier een slotje.