Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Nagini schreef:Ja, ik ga het nummer ook maar even opzoeken. Altijd handig denk ik wel.
@Jolandaa_ Dat doet ik dus niet. Ik ga niet remmen (nouja voor moederpoes met 3 kittens dan weer wel). Maar laatst stak er een vreemde kip over (ik weet gewoon niet wat voor vogel het was.. een sierlijke kip). En hij bleef notabene stil staan midden op de weg.. gelukkig rende hij net over.. ik liet wel wat gas los maar ik ging echt niet op de rem. Kon ook niet echt op deze weg.
Dan vind ik mijzelf, en de auto toch weer wat belangrijker
MysticTinker schreef:Inderdaad, en nog niet eens omdat het iemands kindje is, maar gewoon, omdat het leeft, dan heel veel pijn heeft en misschien doodgaat. Oei, moet er nu al bijna van huilenIk heb een vreselijke hekel aan mensen die gewoon doorrijden.. Dat doe je toch niet?! Veel mensen zien hun kat of hond als hun kindje..
Ik zou compleet overstuur zijn, en wel meerdere dagen. Ik zou stoppen, uitstappen en de dierenambulance bellen. Ik zou er net zo lang blijblijven totdat de ambulance er is. En waarschijnlijk, als ze weten van wie het dier is, aanbellen bij de mensen en vertellen wat er is gebeurd. Anders kan ik niet met mezelf in het reine komen (of hoe zeggen ze dat).Jolandaa_ schreef:Jij zou zomaar mijn beste vriendinnetje kunnen wordenvan de zomer zag ik in het weilang een moederpoes met 3 jonkies aankomen.. ben gestopt en heb mijn gevaren licht aangezet.. auto achter mij was der niet zo mee eens. ik stond een beetje associaal zodat hij er niet langs kon.. toen moeders met jonkies over waren gestoken reed ik verder.. ze keek nog even om, net of ze mij dankbaar was
Juud87 schreef:Zo ben ik mijn Smokey dus al 2 jaar kwijtDe kat van mijn tante en kinderen is laatst niet teruggekomen savonds. Ruim een week later bleek dat hij dus doodgereden is. Als ik in hun schoenen zou staan had ik liever gelijk geweten dat ze dood was geweest, want die stress en (wan)hoop die ze hadden was niet leuk.
Dus met dit gegeven in mijn achterhoofd zal ik, als dat mogelijk is, stoppen als ik een dier aanrijdt en dat ergens melden. Dat zou ik ook doen voor 'wilde' dieren, maar die leg ik dan aan de kant
En ze was nog maar een baby, en nog gechipt en wel. Ok, geen mini baby, maar net een jaar
En niemand weet waar ze is.