Mijn kat overleden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyDaily

Mijn kat overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 21:28

Ik moet het even kwijt!
Maar vandaag is mijn bijna 16 jarige kater helaas overleden |(
Hij was al een lange tijd niet meer zo goed sins 1,5 jaar ging het steeds minder op een gegeven moment heel veel drinken en eten en toch steeds magerder worden en ook niet meer goed is zijn koppie (dementie) wel naar de DA geweest maar voor onderzoeken zou het 100 euro zijn (ex medicijnen) en dat zou te gek worden omdat je niet zeker wist als het nog goed zou komen en omdat hij nooit medichijnen wou te kieskeurig :P en helaas sindsgisteren kon hij niet meer lopen en at en dronk niet meer.
En vandaag had me moeder de DA maar gebeld dat hij hier kon komen vammidag als de hele familie er was.
Want het ging totaal niet meer het enigste wat hij deed was ademen en soms wat bewegen en hij wou liever ook alleen liggen (niet op schoot)
En zo is hij vandaag 8 februarie om 20 over 5 ingeslapen onze lieve kat |(
Ik kan me geen leven zonder hem voorstellen want ik was 1 jaar toen hij bij ons is aan komen lopen maar helaas zal het vanaf vandaag moeten gebeuren.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:43

Heel veel sterkte.....

Niet naar jou gericht, want je bent nog jong, maar....
LadyDaily schreef:
...... wel naar de DA geweest maar voor onderzoeken zou het 100 euro zijn (ex medicijnen) en dat zou te gek worden omdat je niet zeker wist als het nog goed zou komen......

Daar moet ik toch wel even van :r
100 euro is dus teveel voor een kattenleven :n

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 21:49

dat mag Laika, maar ik snap best dat mensen geen honderd euro aan medicijnen in een oude kat gaan pompen als je al ziet dat het een aflopende zaak is.

sterkte TS, zoiets is nooit leuk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:13

Niet naar TS toe begrijp dat zij niet bepaald over de kassa en haar lieveling
(Anders had het onderzoek wss wel plaatsgevonden) maar ben het wel met Laika eens....

Ik vind het verschrikkelijk moeilijk om te moeten lezen dat een onderzoek van een geld bedrag afhangt...
Ik heb hier ook een 17 jarige kater, drie jaar geleden nierfalen geconstateerd (Ja dat kostte 130 euro)
maar hij is er nog steeds, krijgt elke dag medicijnen die naar snoepjes proeven

Goed heeft TS niets aan maar dit gaat mij wel van het hart, sterkte met het verlies van je kat.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 22:15

100 euro zou niet te veel zijn voor een jongere kat.
Maar deze heeft zijn hele leven zonder alles gedaan en nu hij al niet helemaal beter zal worden we hem dit niet willen aan doen.
Medicijnen nam hij zowiezo nooit (bijvoorbeeld wormkuren) en de DA is hij in zijn hele leven 3/4 keer geweest.
Dus dat wouden we hem ook niet aan doen en hij was al dement aan het worden dus helemaal beter zou die nooit kunnen worden |(
En idd 100 euro zou ik er wel aan uitgeven maar hoe mijn ouders het zeggen en de DA is het toch waar.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:18

Ik vind het verstandig om te beslissen niet het leven van een oude kat,koste wat het kost(geld+lijden) te rekken en hem een zacht einde te gunnen.
Veel sterkte :(:)

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 22:18

heel veel sterkte.. :(:) , afgelopen week hebben wij van onze pony afscheid moeten nemen dus hier heerst ook nog veel verdriet..ik weet wat het is als je maatje ineens weg valt .....veel sterkte !

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:25

Dankje wel!
Ik wou er nog wel even bijvermelden dat we opzoek zijn naar broedjes en /of zusjes van hem.
Hij is in 1994 bij ons aankomen lopen als kitten en nog steeds weten we niet van hij is geweest en waar zijn broedjes en zusjes zijn. Hij is in hollandscheveld bij ons gekomen waar hij 16 jaar lang bij ons heeft geleeft dus hij komt waarschijnlijk hier uit de buurt.
Kenmerken
Hij is bruin van klaar wat je ook niet vaak ziet en had zwart puntje op zijn staart. Zijn borst en buik waren beige van kleur (zie in mijn profiel de foto)

Dus als je iemand weet of misschien zelf wel zo'n soort kat heeft zou ik graag met u in contact komen.

Alvast bedank!!
Laatst bijgewerkt door LadyDaily op 09-02-10 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Paintlinger

Re: Mijn kat overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:33

Laika: Ik zou ook niet weten of ik dat zou doen......helemaal als de prognose slecht zou zijn zelfs al geef je medicijnen.

Dan zou ik zeker overwegen of euthanasie niet beter zou zijn.

Maar goed TS heel veel sterkte met het verlies van je kattenvriend.
Hij heeft een mooie leeftijd weten te behalen en ik denk dat je een goede keuze gemaakt hebt.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:34

Heel veel sterkte met je verlies van deze mooie kat, heb even in je profiel gekeken, maar wat een schoonheid was het zeg. Zo'n kleur zie je niet vaak. Ik heb er iig nog nooit eerder zo gezien.

En vind dat jullie er goed aan hebben gedaan, om hem niet langer te laten lijden en proberen zijn leventjes te rekken met medicijnen, zeker als je zegt dat hij erg moeilijk is met medicijnen innemen. Had ook zo'n poes en die was ook op met 17 jaar, mager, veel drinken en plassen. Nog geprobeerd met pilletje in stukje vlees, gehakt alles geprobeerd maar het pilletje tufte ze gewoon weer uit, ook al deed je het achter in haar keel stoppen, dan kotste gewoon als je je omdraaide gewoon alles weer uit.

Romili

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 12:37

Heel veel sterkte ermee... :(:)

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 12:42

Dankje wel iedereen.
Ja precies irmalouise dat zou die van ons ook altijd doen.
Maar onze kat zag al niet zo goed meer en zijn gehoor was ook al zeer slecht aan het worden.
Bedankt dat jij je verhaal hier ook hebt neer gezet dat doet me goed!
Jij ook heel veel sterkte! :(:)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:26

wormenkuren kun je al een aantal jaren via pipetjes in de nek geven. En sorry, kan er niet bij van je ouders (aangezien jij blijkbaar niets hebt te zeggen over de kat)

Wens je sterkte met het gemis, maar kan het niet begrijpen, ik hoop wel dat je je ouders er van weerhoudt weer een kat (of enig ander dier) te nemen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:30

Heel veel sterkte,
Ook ik heb vorige week mijn inmiddels 18 jarige(of nog oudere) kat in laten slapen, nadat ze een hersenbloeding heeft gehad.
In overleg met de da zijn we tot dit besluit gekomen, niet omdat het teveel geld zou gaan kosten, maar omdat het het beste voor het diertje was.....

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-10 22:51

Ik hoop dat jullie ook lezen naar mijn andere berichten!
Dat hij al doof werd en blind en al dementie vertoonde. Een kat van 16 vind ik het zielig om steeds naar de DA te doen hij was daar altijd doodsbang piste alles bij elkaar.
Ook ging hij al in huis plassen omdat hij het niet meer wist. Dat is geen leven voor ons maar ook niet voor hem.

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 01:12

Sterkte!
Ik snap het wel, het houd een keer op.
Op een gegeven moment moet je ook afwegen of helpen het leven nou dierwaardiger maakt of dat je het dier beter kan laten gaan.
Onderzoeken zijn ook belastend.