Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chiqa schreef:letziforevr schreef:Als je je voor 1 jaar verzekerd, krijg je tot 400 euro vergoed op sterilisatie,
Er staat als je vóór het eerste jaar laat helpen er €400 wordt vergoed, daarna 80%
Verder zie ik bij elke declaratie 20% eigen bijdrage best veel!
Ook tanden worden maar €150 per jaar vergoed.
letziforevr schreef:Daarnaast kregen we nog 50,- terug voor entingen,
Chely schreef:De keus voor HEMA heb ik gemaakt omdat het
a) het maximaal te vergoeden bedrag hoger ligt als bij petplan
b) de dekking hetzelfde was als bij petplan
kimmie261 schreef:en chiqa,ik heb echt al 23 jaar honden,en niet een maar meerdere tegelijk ,en heb ooit bij 1 hond een tandje laten trekken omdat die dubbel zat in het tandvlees...was toen 100 gulden...
verder heb ik echt nooit 1 hond gehad met enig gebitsprobleem....
Chiqa schreef:Chely schreef:De keus voor HEMA heb ik gemaakt omdat het
a) het maximaal te vergoeden bedrag hoger ligt als bij petplan
b) de dekking hetzelfde was als bij petplan
zo wordt het gebit volledig uitgesloten en waar heb je meestal wel kosten aan? Juist gebit. (Of dit moet veranderd zijn)
.
kimmie261 schreef:hier maak jij een conclusie dat gebit veel kosten geeft,en mijn ervaring is dat juist niet...en hoor ook in mijn omgeving nooit mensen over gebitsproblemen met honden....
daarnaast is gebit vaak tandsteen weghalen,en dat lijkt me niet de echte grote kosten qua operatie...
kimmie261 schreef:de kleine lettertjes staat dat specifiek rasgebonden gezondheidsproblemen niet vergoed worden,daar hebben verzekeringen nog weleens een handje van om bepaalde aandoeningen dan onder het kopje "rasspecifieke aandoening" te zetten,en dan krijg je niets vergoed....
Chiqa schreef:letziforevr schreef:Mijn ervaring is dat de dierenartskosten per jaar veel minder zijn als een verzekering.
Dat kan jou ervaring zijn maar voor velen gaat dit niet op
Emytje schreef:Waar hebben jullie je kat verzekerd en waarom?
bellow2 schreef:Volgende week komt onze pup en nu wil ik haar laten verzekeren. Zijn er mensen die ervaring hebben met de huisdierenverzekering van HEMA?