dierenverzekering, wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bellow2

dierenverzekering, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 12:30

Volgende week komt onze pup en nu wil ik haar laten verzekeren. Zijn er mensen die ervaring hebben met de huisdierenverzekering van HEMA?

Anoniem

Re: dierenverzekering, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:41

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 15:16

https://www.nationaalspaarfonds.nl/gezi ... ieren.aspx

Zeer goede ervaringen mee!!
Als je je voor 1 jaar verzekerd, krijg je tot 400 euro vergoed op sterilisatie, 50 euro aan entingen en ook nog een deel voor anti-vlo en ontworming.
Je bent niet verplicht om voor vb. 3 jaar af te sluiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:50

letziforevr schreef:
Als je je voor 1 jaar verzekerd, krijg je tot 400 euro vergoed op sterilisatie,

Er staat als je vóór het eerste jaar laat helpen er €400 wordt vergoed, daarna 80%
Verder zie ik bij elke declaratie 20% eigen bijdrage best veel!
Ook tanden worden maar €150 per jaar vergoed.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:33

Ik heb toen zelf gekeken naar een verzekering bij proteq. Ik heb mijn honden uiteindelijk niet verzekerd...

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:49

Chiqa schreef:
letziforevr schreef:
Als je je voor 1 jaar verzekerd, krijg je tot 400 euro vergoed op sterilisatie,

Er staat als je vóór het eerste jaar laat helpen er €400 wordt vergoed, daarna 80%
Verder zie ik bij elke declaratie 20% eigen bijdrage best veel!
Ook tanden worden maar €150 per jaar vergoed.

Klopt, maar de TS krijgt een pup en als die voor de eerste loopsheid geholpen wordt, heb je het er al uit..tandheelkunde heb je in principe niet nodig het eerste jaar.
Daarnaast kregen we nog 50,- terug voor entingen, dus hadden we vorig jaar 450,- terug gekregen ;)
Normaal moet je voor 3 jaar verzekeren als je de sterilisatie/castratie vergoed wilt hebben.
Ons heeft het een hoop geld gescheeld.
De meningen over sterilisatie zijn trouwens verschillend, maar aangezien we ook een teefje gehad hebben die na haar eerste loopsheid geholpen is en uiteindelijk is overleden aan tumoren, hebben we op aanraden van de DA nu gekozen om het voor de 1-ste loopsheid te doen (had dus niet met de 100% vergoeding te maken!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:09

letziforevr schreef:
Daarnaast kregen we nog 50,- terug voor entingen,

Ik krijg bij Petplan het dubbele anders kom je niet uit, vlooien, ontwormen en de vaccinatie alleen al was €50,-
De eigen bijdrage elke keer kan ook flink oplopen, tel eens een eigen bijdrage van €1000,-, dat is €200 een hoop geld.
Bij Petplan heb je slechts ééns per jaar een eigen bijdrage van €35.- ongeacht het bedrag.

Blijft toch het een voor het ander afwegen, bij jou verzekering kan het nog flink bijbetalen worden
als ze bv wat aan het gebit krijgen en waar ben je dan voor verzekerd?
Maar goed dat blijft een keus ik zou mij niet blind gaan staren op een premie maar wel op
wat er wél vergoed wordt;

http://www.dierverzekeringvergelijking.nl/pagina16.html

Bovendien heb ik nog een topic gevonden
[BB] vraagje da-kosten hond

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 13:49

Wij hebben voor onze Berner Sennen pup ook gekeken voor een verzekering, maar uiteindelijk in overleg met onze dierenarts besloten om hem niet te verzekeren. Onze dierenarts raadde ons aan om zelf een bepaald bedrag in de maand voor hem te sparen. Dat doe ik voor mijn paard ook.

Chely

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:59

mijn kat is via HEMA verzekerd
Ze hebben nog niets uit te hoeven keren maar volgens mijn dierenarts stond HEMA goed aangeschreven.

De keus voor HEMA heb ik gemaakt omdat het
a) het maximaal te vergoeden bedrag hoger ligt als bij petplan
b) de dekking hetzelfde was als bij petplan
b) de maandelijkse kosten lager waren
Of dit voor jouw ook geldt is natuurlijk afhankelijk van de dekking die je kiest!

Let ook goed op als je extra pakketten neemt (bijv. preventieve). Bij mij was het zo dat ik per jaar méér extra betaalde dan ik vergoed zou krijgen bij een standaard behandeling.....

Conclusie: vooral goed vergelijken en eventjes rekenenen, succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 08:04

Chely schreef:

Hoe kom je daar nu bij? Petplan vergoed €3500 euro per jaar hoor, en ook nog eens €110,- vlooien, wormen en vaccinatie.
Hema slechts 3000 euro

Ook vergoeden ze veel meer, zo wordt het gebit volledig uitgesloten en waar heb je meestal wel kosten aan? Juist gebit. (Of dit moet veranderd zijn)

Maar Petplan vergoed zéker meer dan de Hema.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 15:31

ik heb geen van mijn honden verzekerd,vraag me ook af of als je dat bedrag spaart of je dan niet zelf al evt kosten een eind kan voorzijn bij behandelingen...

en chiqa,ik heb echt al 23 jaar honden,en niet een maar meerdere tegelijk ,en heb ooit bij 1 hond een tandje laten trekken omdat die dubbel zat in het tandvlees...was toen 100 gulden...

verder heb ik echt nooit 1 hond gehad met enig gebitsprobleem.... :n

waarom zouden honden veel gebitsproblemen moeten hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:15

kimmie261 schreef:
en chiqa,ik heb echt al 23 jaar honden,en niet een maar meerdere tegelijk ,en heb ooit bij 1 hond een tandje laten trekken omdat die dubbel zat in het tandvlees...was toen 100 gulden...

verder heb ik echt nooit 1 hond gehad met enig gebitsprobleem.... :n

Dat jij geen problemen hiermee heb wil nog niet uitsluiten dat de rest van de hondenbezitters hier niet mee te maken kan krijgen ;)
Kosten kunnen flink oplopen dan ben je blij als dat in het pakket zit.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 16:43

Chiqa schreef:
Chely schreef:

zo wordt het gebit volledig uitgesloten en waar heb je meestal wel kosten aan? Juist gebit. (Of dit moet veranderd zijn)

.

'

hier maak jij een conclusie dat gebit veel kosten geeft,en mijn ervaring is dat juist niet...en hoor ook in mijn omgeving nooit mensen over gebitsproblemen met honden....

daarnaast is gebit vaak tandsteen weghalen,en dat lijkt me niet de echte grote kosten qua operatie...

zou me meer druk maken over dat ze heup/poot/kanker problemen netjes vergoeden...en dat er nergens in de kleine lettertjes staat dat specifiek rasgebonden gezondheidsproblemen niet vergoed worden,daar hebben verzekeringen nog weleens een handje van om bepaalde aandoeningen dan onder het kopje "rasspecifieke aandoening" te zetten,en dan krijg je niets vergoed....

maar de echt grote kosten zitten vooral in poot (knieoperaties/heup operaties/behandelingen) voor kanker bv chemokuren en evt operaties, en niet in tanden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-10 16:45

kimmie261 schreef:
hier maak jij een conclusie dat gebit veel kosten geeft,en mijn ervaring is dat juist niet...en hoor ook in mijn omgeving nooit mensen over gebitsproblemen met honden....

daarnaast is gebit vaak tandsteen weghalen,en dat lijkt me niet de echte grote kosten qua operatie...

Even tandsteen weghalen kost hier €100.- sja zijn dagen dat ik dit niet aan mijn geldboompje heb groeien.
Tand of kies trekken kost hier €150 ,- zijn ook dagen dat ik daar niet zo op zit te wachten dus ik ben blij dat ik dit verzekerd heb bij mijn hond.

kimmie261 schreef:
de kleine lettertjes staat dat specifiek rasgebonden gezondheidsproblemen niet vergoed worden,daar hebben verzekeringen nog weleens een handje van om bepaalde aandoeningen dan onder het kopje "rasspecifieke aandoening" te zetten,en dan krijg je niets vergoed....

Alleen HD en Ed wordt niet vergoed, wel de foto's. en bij Shar pei de erfelijke huidaandoening niet.
That's all, verders wordt alles vergoed, zelfs chemo.

Ik heb mijn kosten er dit jaar al dubbel en dwars uit :D

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 12:57

Ik heb mijn hond van nu bijna 2 jaar alweer uit de verzekering gehaald, ging mij puur om het eerste jaar ivm sterilisatie en evt. complicatiekosten.
Dit is mijn vierde hond en het is net als met een paard een beetje geluk hebben.
Mijn ervaring is dat de dierenartskosten per jaar veel minder zijn als een verzekering.
Tja, heb je wat, dan kan je betalen...maar aangezien de meeste van ons paarden hebben, lig je daar maar niet te lang van wakker(dat is nou eenmaal het risico).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 13:40

letziforevr schreef:
Mijn ervaring is dat de dierenartskosten per jaar veel minder zijn als een verzekering.

Dat kan jou ervaring zijn maar voor velen gaat dit niet op

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-10 19:16

Ik heb de oudste Berner van 4,5 jaar bij Proteq, en de jongste bij Petplan, bij Petplan heb ik nog nooit iets hoeven declareren. Bij Proteq wel, en ben er zeer tevreden over. Ik ben blij met de verzekeringen, want vooral met grote zware honden lopen de kosten gauw op. Kun je wel een potje met geld sparen, maar als die leeg is is die ook leeg.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:49

Omdat het andere topic gesloten is en ik deze eigenlijk wel interessant vond vanwege onze aanstaande kitten, dan maar onder het hondenverzekeringtopic een kattenverzekeringsvraag.
Waar hebben jullie je kat verzekerd en waarom?
Waar let jij bij een verzekering voor je kat op? (wat moet zeker vergoed worden?)
Wat is handig om zeker te verzekeren bij een kitten?

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:59

Ik heb de katten en het konijn verzekerd bij petplan vandaag aangevraagd dan.
Ik heb voor de basisverzekering gekozen met aanvullend voor crematie.
Wij hebben het momenteel niet zo ruim meer, en daarom vond ik dit toch wel een goed plan. Want wij willen onze beesten toch goed verzorgen. Crematie heb ik er bij gedaan omdat ik het niet over me hart kan krijgen mochten ze overlijden, dat ze bij de gemeente in de kliko belanden.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:01

Petplan!

Zeker, wij zijn al over de max heen helaas dit jaar, maar erg fijne afhandeling :j

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:03

Chiqa schreef:
letziforevr schreef:

Dat kan jou ervaring zijn maar voor velen gaat dit niet op

_O- Inderdaad Chiqa!
Een grote hond kan je beter verzekeren..
Ken er tientallen die niks hebben, enkel hun jaarlijkse prikjes en wormenkuurtjes, maar die van mij zit nu toch wel
tegen de 4500 euro aan, en mevrouw is pas 14 maanden. :+ Dan wel een bijzonder geval, maar god wat waren wij blij
dat ze verzekerd is. En dit waren trouwens allemaal gèèn fokfouten, niet te voorzien dus je kunt niet zeggen ja maar
had je een gezonde combi moeten zoeken oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:17

Loiz omg meen je dat echt?? Wat een kosten zeg!

Ik heb dit jaar ook een flinke inhaalsag moeten doen, kreupele hond en we zijn dr nog niet klaar mee nou als je die rekeningen naast elkaar ligt....Kan je heel wat jaartjes premie van betalen.
Ben dus heel blij met deze verzekering. *D

Emytje schreef:
Waar hebben jullie je kat verzekerd en waarom?

Mn jongste kitten zit ook bij Petplan, net als de hond.
Waarom om de redenen die ik eerder ook al in dit topic aangaf even op een rijtje;

* vergoeding voor vaccinatie, wormen en vlooien
* slechts 35 euro eigen risico per kalenderjaar, dus wel je declaraties verzamelen.
(Bij Proteq betaal je iedere declaratie 25% dat kan flink in de papieren lopen)
* Gratis opvang tijdens ziekte van client
* x bedrag vergoeding voor als het dier vermist is

En nog veel meer....Ik heb nu 1 jaar gedeclareerd en dat is volledig naar wens gegaan, alles werd 100% vergoed. Zelfs het medical pet wat ze droeg toen ze gesteriliseerd was.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:19

bellow2 schreef:
Volgende week komt onze pup en nu wil ik haar laten verzekeren. Zijn er mensen die ervaring hebben met de huisdierenverzekering van HEMA?

mijn beste vriendin heeft haar verzekering daar lopen. Zij heeft daar hele goede ervaringen mee. Goedkoop, kwaliteit en kwantiteit prima. Goede service en snel geld terug.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:31

@ Chiqa: Ben jij voor het pluspakket of het totaalpakket gegaan? Want bij het basispakket zit die vergoeding voor vaccinatie, wormen en vlooien toch niet bij? Dat van Proteq was me al opgevallen en nog een aantal andere dingen die zij niet vergoeden of maar gedeeltelijk. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:35

*Checkt*

Voor de hond wel hel meest uitgebreide pakket, maar de kat het basis pakket.
Waarom? Met een kat loop je toch iets minder risico en de meeste basis dingen worden wel vergoed.
Katten worden hier niet geent, en vlooien wormen kosten lang niet zoveel als de premie op jaar basis.