Mijn jack russeltje is sinds zaterdagavond een beetje ziek. Hij is tam, lusteloos en eet niet. Heeft ie al wel eens eerder gehad, maar toen was het zo over. Nu braakt hij ook steeds slijm. Eerst was dat slijm gewoon normaal wit/doorzichtig, maar nu is het geel. Lijkt wel gal ofzo.
Enig idee hoe dit kan? is dit ernstig? Gaat dit vanzelf over als in een griepje bij mensen? of moet er een dierenarts bij komen (geld groeit niet op mijn rug vandaar dat ik eerst hier advies vraag)
Ik had net een plaatje worst, en heb hem daar een stukje van voorgehouden en dat heeft hij wel gegeten. kan dat gal spugen ook komen omdat zijn maag leeg is? heeft al 2 dagen amper gegeten.
Door de rottige openingstijden van de dierenarts hier. Kan ik niet eerder dan woensdag naar de dierenarts toe. Dus wil het nog even aankijken denk ik. zelf voel je je ook wel eens niet zo lekker.
Maar ja zit te twijfelen of hij zo lang kan wachten. Hij ziet er niet uit alsof hij pijn heeft en als je gaat wandelen, is hij wel bedeesd maar wel actief. Soms begint hij ook ineens gewoon te spelen, dus dat doet ie wel. Weet niet goed hoe ik het moet inschatten...
Tja, tot woensdag wachten met een dierenarts is niet echt ideaal. Probeer hem eens wat gekookte kipfilet te geven. Misschien was zijn maagje gewoon wat van streek en dan moet je er iets lichts in zien te krijgen om het op gang te krijgen. Geel spugen kan heel goed door een lege maag komen die gewoon om voedsel vraagt.
manie
Geplaatst: 08-02-10 12:52
Pluttersput schreef:
Als het niet nu al beter is zou ik toch echt naar een dierenarts gaan
Of in ieder geval even te bellen, dat kost niks
Paintlinger
Geplaatst: 08-02-10 12:52
Klink alsof er maag problemen zijn.
Naar de dierenarts en wel vandaag!
chocobroodje
Geplaatst: 08-02-10 12:55
Ik zou echt niet tot woensdag gaan wachten. Gekookte kipfillet met rijst is meestal goed voor de maag, maar zou eerst langs een DA gaan. De gal komt inderdaad van de lege maag, maar dat moet niet te lang duren. Is er geen andere DA?
Ik zou echt vandaag gaan TS. Voer je hondje maar even niet van te voren, voor het geval hij er even in wil kijken (dmv scopie via de slokdarm). Daarvoor moet je hondje slapen dus is het beter dat hij nuchter is.
Romili
Geplaatst: 08-02-10 12:57
Heb je de tempratuur al gemeten..?
Als je het niet vertrouwd zou ik zeker langs de dierenarts gaan...of in ieder geval contact opnemen.