mijn chihuahua de piranha !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ironic__

mijn chihuahua de piranha !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 00:37

ik heb tijdens de sneeuw een chihuahua pup gekocht
echt een leukerd gitzwart een reutje
hij is nu 3 maanden
door de sneeuw en slecht weer kon ik moeilijk met hem naar buiten
hij heeft dus weinig contakt met andere honden en mensen gehad

ik liet hem vorige week enten bij de da in de wachtkamer kwamen er 2 meisjes en wilde hem aaien
hij vrat die kinderen zowat op grommen en bijten echt lelijk
ik schrok ervan
bij de da binnen op de behandel tafel hetzelfde verhaal lelijk doen hij kreeg een muilkorf om ... om te kunnen enten
nu vandaag buiten gelopen maar blaffen en lelijk gedrag naar poezen die hij ziet andere honden ect
ook kwam er een vrouw die hem wilde aaien maar hij werd gek blaffen grommen enz
komt dit gedrag goed ??
en wat kan ik eraan doen......
hij ziet er zo grappig uit en veel mensen willen hem aanhalen maar vind dit dood eng op deze manier

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:37

Op hondencursus gaan.... enige manier....

_Karin

Re: mijn chihuahua de piranha !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:40

Zoals Ninx al zegt zo snel mogelijk op hondencursus gaan met hem.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:41

Inderdaad, zo snel mogelijk op cursus (dit kan al meteen vanaf de laatste entingen!) en veel in contact laten komen met andere mensen en andere dingen.
Mag ik vragen hoe oud hij nu is? Waar heb je hem gekocht? Heb je van daar uit geen informatie meegekregen?

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 00:43

splinter is nu 3 maanden
heb nog 3 andere hondjes
waaronder nog een andere chihuahua even oud
en die vertoont dit gedrag niet

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 00:44

hij komt uit friesland

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:48

Hmmm nog maar 3 maanden en dan al zo'n gedrag vertonen?
Hoe gedragen de andere hondjes zich als hij zich als een 'piranha' voordoet?
Ik zou het sowieso corrigeren (op de manier die bij jou en je hond past) en niet toestaan.
Verder de nadruk leggen op de dingen die hij wél goed doet en uitbundig belonen.
Oftewel zo min mogelijk negatieve aandacht geven (is ook aandacht), ongewenst gedrag negeren(niet als hij kinderen/mensen bijt natuurlijk) zodat hij daar in ieder geval niets mee bereikt.
Heel veel succes.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:48

Puppycursus!! En je mag dit gedrag best afstraffen, JIJ bent de 'roedel-leider' en niet hij!! Dus nergens voor nodig om zo te blaffen... :n In de roedel gaat het er niet zachtzinnig aan toe, daar worden pups of brutale honden ook gecorrigeerd als ze ongewenst gedrag vertonen binnen een roedel. Je mag dus best je pup op zijn plek wijzen en hem vertellen dat je dat niet tolereert.. niet 'Foei Fikkie, niet doen' zeggen en verder niets.. Wel echt streng zijn en zorgen dat ie onderdanig wordt naar jouw gezag op dat moment (Ik bedoel niet je hond een schop geven :+ , maar wel zorgen dat je je correctie meent!!).
En uiteraard belonen bij goed gedrag :j . Dus als hij z'n mond houdt en braaf reageert op jouw correctie wel echt gemeend 'braaaaaf' zeggen!! :j Dit gedrag moet je serieus aanpakken.

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:54

zo als wat al gezegt is ga op puppy cursus!

goed gedrag heel erg stimuleren, door middel van belong, zoals een snoepje of door braaf te zeggen.
negatief gedrag zoals blaffen nergeren, maar zoals bijten dat moet je wel hard afstraffen! maar als iemand hem aait en dat gaat wel goed gelijk rijk belonen, vrolijke (heeeel erg vrolijk heel erg overdreven) stem op zetten

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 00:55

corinne1981 schreef:
Hmmm nog maar 3 maanden en dan al zo'n gedrag vertonen?
Hoe gedragen de andere hondjes zich als hij zich als een 'piranha' voordoet?
Ik zou het sowieso corrigeren (op de manier die bij jou en je hond past) en niet toestaan.
Verder de nadruk leggen op de dingen die hij wél goed doet en uitbundig belonen.
Oftewel zo min mogelijk negatieve aandacht geven (is ook aandacht), ongewenst gedrag negeren(niet als hij kinderen/mensen bijt natuurlijk) zodat hij daar in ieder geval niets mee bereikt.
Heel veel succes.

inderdaad dat zei ik dus ook met 3 maanden en dan dit gedrag.....
met de andere hondjes gaat het prima
en met mijn katten ook
nou is het ook wel beetje chihuahua eigen dat eigen zinnige gedrag en dat er maar 1 baas is
maar dat bijten en grommen zie ik liever niet
denk dat het ook een soort angst is

KimPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 00:57

Klinkt als een verwend chiwauwa hondje.
Zodra ze dit doen, gelijk negeren en geen aandacht aan besteden, dan is het gelijk niet leuk meer!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:20

Als ik jou was zou ik snel op puppycursus met hem gaan, vooral nu hij nog jong is is het belangrijk dat hij met andere honden/pups kan spelen. Anders krijg je voor de rest van je leven zo'n vreg beest... Kan best dat het chihuauhua eigen is dat hij maar een baas heeft maar dat is geen reden dat hij uitvalt naar andere mensen. Jij als baas moet hem dan corrigeren.. Een vraagje he: Wat doe je precies als hij naar mensen/honden bijt/blaft/ect?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:23

Als hij gromt. blaft of bijt gelijk een neusbeet doen!
Je legt je hand (in jou geval 2 vingers denk ik :D) zachtjes om de neus en na 2 tellen loslaten.
Op deze manier corrigeren honden elkaar ook.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 11:55

Citaat:
nou is het ook wel beetje chihuahua eigen dat eigen zinnige gedrag en dat er maar 1 baas is

Ik heb er ook een, en met het bovenstaande in mijn achterhoofd, ben ik er meteen mee op cursus gegaan. Overal mee naar toe geweest en ze is echt een supersociaal hondje geworden.
Ze heeft alleen een erg vervelende ervaring opgedaan met onze grote buurhond (die dacht dat Isa een leuk speeltje was...) waardoor ze wel fel is tegen grote honden (lees: hard blaffen en grommen).
Ik kreeg zelfs van het dierenpension het compliment dat ze zo goed opgevoed was (hihi erg fijn zo'n compliment!) en dat ze met alle honden daar samen kon.
Ik zou het bijten inderdaad afstraffen met de 'neusbeet', echt niet toelaten! Je zou niet willen dat er een kindje zijn/haar hand verwond door je hondje.
Succes iig!