Hondenpension Oirschot..iemand ervaring mee ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Hondenpension Oirschot..iemand ervaring mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 21:20

Hoi allemaal,

Ik zit er over te denken om mijn hond naar hondenpension Oirschot te brengen : http://www.hondenpension-oirschot.nl/
Vind het zelf allemaal heel aantrekkelijk klinken, maar ik was benieuwd of er misschien mensen waren hier die hun hond in dit pension hebben gehad?

Groetjes Angie

Frances

Re: Hondenpension Oirschot..iemand ervaring mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:14

Hmm geen ervaring mee, ik weet dat dierenverzorgingscentrum vught zoiezo goed is, dat is daar ook in de buurt.
Ik zal eens informeren bij oud klasgenoten van me of iemand er bekend mee is, misschien iemand stage gelopen ofzo.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:40

een vriendin van me wil het woensdag wel aan haar bazin vragen, die kent het pension waarschijnlijk wel :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 12:54

Frances schreef:
een vriendin van me wil het woensdag wel aan haar bazin vragen, die kent het pension waarschijnlijk wel :)

Oke dan wacht ik af :j Alvast bedankt !!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:58

Het ziet er keurig uit toch? Een hok blijft een hok en ziet er nooit gezellig uit.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 13:09

Nou dit pension heeft mij verteld dat de honden alleen 's avonds en 's nachts in het hok zitten.
Nestor zal geplaatst worden in een zogenaamde " huiskamer " groep, hij wordt niet klakkeloos bij een groep gegooit, maar een gedragsdeskundige bepaald welke honden bij elkaar komen.

De groep blijft dan zoveel mogelijk bij elkaar, mogen de hele dag los op een speelveld en gaan alleen tijdens het eten en slapen apart.

Alleen 1 nadeel : het pension bekijken mag niet, ja tuurlijk mag je langskomen, maar de nacht verblijven+speelweides laten ze niet zien, om een simpele reden, hij heeft ooit honden zitten die erg onzeker/bang zijn en zodra er dan weer een onbekend persoon daar rondgelopen heeft zijn ze weer terug bij af bij dit soort honden.

Mijn hond kreeg ik vorige zomer ook ontzettend bang terug. ( bij een ander pension)
Dus opzich vind ik het een goede regel, maar van de andere kant maakt het mij ook aan het twijfelen, vandaar dit topic.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:13

Maar die mensen kunnen toch wel foto's maken en plaatsen op de site of naar jou sturen?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 13:15

Er staan wel enkele foto's op de site, maar ik zie bijvoorbeeld geen foto's waarop er honden te zien zijn die in de zogenaamde huiskamer groep zitten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:17

Voor vakanties heb ik een goede ervaring met het pension in Liempde. http://www.happy-valley-dierenpension.nl/
Eigenaren hebben veel ervaring met honden en zijn er erg goed voor.
Dit is het enige pension waar wij onze hond met gebruiksaanwijzing afgeven om een aantal dagen door te brengen :) Ook betekend dat, dat wij daarvoor uit Zaandam naar Liempde moeten rijden :)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:58

Bij ons komt er ook niemand in de kennel vanwegen de onrust die het brengt.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:34

sunshine schreef:
Alleen 1 nadeel : het pension bekijken mag niet, ja tuurlijk mag je langskomen, maar de nacht verblijven+speelweides laten ze niet zien, om een simpele reden, hij heeft ooit honden zitten die erg onzeker/bang zijn en zodra er dan weer een onbekend persoon daar rondgelopen heeft zijn ze weer terug bij af bij dit soort honden.

Deze reden is onzin... bezoekers maken honden wel onrustig maar bang niet... en hij heeft toch ook niet altijd bange honden zitten... dan zou je dus best moeten kunnen kijken als er een keer geen bange hond is (om in zijn redenatie te blijven) ennuh... de honden zitten overdag toch niet in de kennels? :o

Sorry voor mijn felle reactie maar als je niet mag kijken betekend dit meestal dat er wat te verbergen is...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:50

Wij hebben niets te verbergen maar we zitten een uur daarna nog met brullende honden. Als er 50 zitten is dat echt niet leuk.
Honden willen ook hun rust en regelmaat.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:30

Maar dan kun je wel zelf fotos maken en die laten zien toch?

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:56

Zogauw mensen iets verbergen klopt er iets niet. Ik zou naar ee pension waar anderen goede ervaringen mee hebben en waar je zelf even rond mag kijken.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 14:34

kohtje schreef:
Wij hebben niets te verbergen maar we zitten een uur daarna nog met brullende honden. Als er 50 zitten is dat echt niet leuk.

Daar had de pensioneigenaar het ook over, de honden zijn een uur daarna nog onrustig.
De eigenaren klinken erg vriendelijk, ook de site ziet er verder netjes uit, en ja ik weet dat dat niet alles zegt, maar ik heb tot nu toe nog maar 1 pension gevonden die helemaal aan mijn eisen voldoet zeg maar.

Nestor zit hier ook bijna nooit vast, en dan zou hij opeens 1 week lang in een hok gedaan worden, dat lijkt me niet echt geweldig voor hem.
En bij dit pension mag hij de hele dag lekker los.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:35

kohtje schreef:

Maar de eigenaar geeft aan dat de honden alleen 's avonds en 's nachts in hun kennels zitten... dan kun je overdag toch gewoon kijken... :o

LilliputterJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 17:37

mmouse schreef:
kohtje schreef:

Maar de eigenaar geeft aan dat de honden alleen 's avonds en 's nachts in hun kennels zitten... dan kun je overdag toch gewoon kijken... :o

Precies, maar daarnaast is het een lastige situatie. De eigenaar van de hond wil enige zekerheid en jullie als pension willen rust. Jullie staan allebei in jullie goed recht, maar voor de eigenaar van de hond is een goed gevoel wel belangrijk.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 18:04

TS: Wat voor eisen stel je aan een pension als ik vragen mag :) ?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 18:37

Frances schreef:
TS: Wat voor eisen stel je aan een pension als ik vragen mag :) ?

- Ik wil mijn eigen eten mee kunnen geven ( en dat is vers, maar ik wil dan KVV = kant en klaar vers voeding meegeven ) Dit kan bij dit pension, maakte helemaal niets uit!
- Ik wil absoluut geen pension waar alle honden klakkeloos bij elkaar los worden gelaten, mijn hond kan met andere honden, maar liever niet met kleintjes bijvoorbeeld. Een gedragsdeskundige kijkt welke honden bij elkaar worden geplaatst
- ik wil niet hebben dat mijn hond zomaar gewassen wordt ( ja ik heb serieus een pension gevonden die de hond wast wanneer zij dat nodig vinden, daarna krijg je daar de rekening van )
- Geen ieniemienie kennels, mijn voorkeur gaat uit naar een kennel MET uitloop naar buiten. Bij dit pension is het nog beter, hond mag heel de dag lekker buiten zijn!

Ik heb toen straks nog met het pension gebeld, sinds 2 jaar doen ze geen bezichtigingen meer omdat het erg veel stres opleverde bij de honden, volgens de eigenaar is dit veel beter voor de honden.
Ook heb ik om foto's gevragen waarop honden tezien zijn die in zo'n zogenaamde huiskamer groep zitten, deze komen nog op de website.
Maar hij zei " als jou gevoel niet goed is, dan moet je het niet doen " , ik heb er geen vervelend gevoel bij gehad dus ik heb gereserveerd.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 19:26

ok dan :j
het klopt idd dat honden vaak nogal hysterisch kunnen worden wanneer er vreemde mensen in het pension komen, dus ik snap hun punt wel :)
als jij er een goed gevoel bij hebt zou ik het gewoon doen.
ik zal woensdag nog even een berichtje plaatsen als ik wat gehoord heb van die vriendin... :)