Wetsvoorstel: zwaardere straffen voor dierenmishandeling

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Wetsvoorstel: zwaardere straffen voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 00:13

Citaat:
Ormel: zwaardere straffen voor dierenmishandeling
vrijdag 5 februari 2010

Het CDA wil dat een rechter bij het straffen van dierenmishandeling de dader een verbod van maximaal tien jaar op kan leggen voor het houden van dieren. Deze week is het initiatief wetsvoorstel van CDA-kamerlid Henk Jan Ormel behandeld. Hij diende dit initiatief wetsvoorstel in, samen met de PvdA.

‘Dierenmishandelaars komen er nu meestal met een boete vanaf’, aldus Ormel. Door de strafmaat te verhogen, hopen we dat rechters ook zwaarder gaan straffen. Nu kan een celstraf bijvoorbeeld alleen maar opgelegd worden wanneer iemand het dier van iemand anders iets aandoet. Straks kan dit ook als het gaat om iemands eigen dier.’

Nu geldt bij dierenmishandeling nog dat de rechter een proeftijd kan opleggen, waarbij een verbod voor het houden van dieren geldt van maximaal drie jaar. ‘Maar mensen die het leven van een dier tot een hel maken, moeten stevig worden aangepakt’, vindt CDA-Kamerlid Van Toorenburg. Zij behandelde namens het CDA het initiatiefwetsvoorstel. Volgens haar moet ook het onderscheid verdwijnen dat nu kan worden gemaakt tussen het mishandelen van het dier van een ander of een dier van jezelf.

bron: http://www.cda.nl/Actueel/Nieuws/Nieuws ... eling.aspx

Pfff, eindelijk.... en nu maar hopen dat het wordt aangenomen.

Anoniem

Re: Wetsvoorstel: zwaardere straffen voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:15

Eerst zien, dan geloven...
Hoop wel dat het wordt aangenomen :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 00:26

Ik ben iig voor :j

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 15:55

meteen doen!
Ik kijk vaak Animal Planet en in Amerika krijgen ze gewoon en een boete en een straf..helemaal goed!

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:24

Roselie schreef:
meteen doen!
Ik kijk vaak Animal Planet en in Amerika krijgen ze gewoon en een boete en een straf..helemaal goed!

Ik kijk ook heel erg veel naar Animal Planet vooral naar die reddingsmensen van de Houstan SPCA (of zoiets) en daar krijgen ze gewoon een boete of ze moeten de gevangenis in!
Zo moet het in Nederland ook!

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:27

Tammy_lover_ schreef:
Roselie schreef:
meteen doen!

Ik kijk ook heel erg veel naar Animal Planet vooral naar die reddingsmensen van de Houstan SPCA (of zoiets) en daar krijgen ze gewoon een boete of ze moeten de gevangenis in!
Zo moet het in Nederland ook!

Helemaal mee eens!
Heb gehoord dat er in capelle a/d ijssel een soort van dierenpolitie gaat komen... zou alleen maar goed zijn als ze dat in Nederland ook gaan invoeren..

waarom zou je voor het mishandelen van mensen wel gestraft worden en voor het mishandelen van weerloze diertjes niet... ik zie daar namelijk geen verschil in. ;(