In het algemeen is hij erg actief als hij eenmaal wakker is, maar hij heeft nu 2x gehad dat hij ineens doodstil zit, als in een soort trance. Hij reageert dan helemaal niet. Net zat hij ook als het ware zachtjes te trillen en 1 oogje knipoogde tweemaal, daarna deed hij even allebei zijn ogen dicht en toen kwam hij weer wat bij leek het wel. Hij had gisteravond ook al zoiets, toen dacht ik dat hij schrok van de hond van een huisgenoot (die stond echt een goeie 1-2 meter verderop, deed verder niets oid, keek ook amper naar de hamster om, maar ik dacht misschien de geur?). Maar nu gebeurde het weer, uit het niets- ik zit achter de PC in mijn kamer, waar de hond niet is/komt en ineens deed hij zo maf. Iemand een idee wat het is/kan zijn? Het lijkt een beetje op epilepsie wel, maar misschien is dat wat overdreven gedacht.
Ik bel morgen sowieso naar de dierenarts om te vragen wat die ervan denken, maar misschien heeft iemand ideeen, suggesties? Ik heb hem net gecontroleerd op verwondingen oid en kan niets vinden in die richting. Hij nieste net wel, maar dat was ook voor het eerst dus denk niet dat dat er veel mee te maken heeft

[/quote] 
maar het lijkt wel beetje epilepsie,,
Hoop dat het gewoon hoort in ieder geval. Van die soort 'aanvallen', ik weet niet of hij er last van heeft, maar het hoort niet natuurlijk, dus wil wel graag weten wat het is voor hij ineens van de ene op de andere dag er niet meer is zegmaar. (Dat krijzen in de slaap klinkt ook echt prettig zeg
). Een andere soort vergiftiging zou ik niet weten zo gauw, hij heeft hetzelfde voer als de andere hamsters (campbelli's) en die hebben niets.. ik zit even te denken wat hij anders heeft gehad maar kan me zo gauw niets bedenken geloof ik.
). Z'n waterflesje had ik net al geprobeerd en die werkt, hij weet waar het staat en ik heb hem 't gewoon zien gebruiken. Hij is indd op ander voer overgegaan bij mij, staat hier op Supreme science select voor hamsters, gemend met een beetje beaphar care + en wat los knabbelvoer (pitjes, mais, etc).
Nu is hij lekker in 1 van z'n nesten gaan liggen op de begane grond, maar vind 't toch wel redelijk apart