kattenluik met chipregistratie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

kattenluik met chipregistratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 22:19

Mijn ene kat loopt steeds meer buiten, maar wilt naar binnen bij een "paniek-moment". Het is voor mij een hele opgave om constant portier te zijn :+

Ik heb een kattenluik met chipregistratie op het oog, dan kan de kat in en uit lopen wanneer ze wilt.

Ik was benieuwd of mensen er ervaring mee hebben? Werkt het goed?
Hoe leer je een kat om door een luik in en uit te lopen?

En nog een vraag: kan een kattenluik geplaatst worden in een kunststofdeur?

cissy

Re: kattenluik met chipregistratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:00

woon je in een huur of koophuis? want in een huurhuis mag je niet altijd zomaar een gat in de deur zagen.... ;)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 23:02

Koop! :j

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:03

Waarom wil je er één met chipregistratie?
Heb je veel last van andere katten?
Laatst bijgewerkt door Ylana op 03-02-10 23:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:04

Wij hebben er eentje met een zendertje aan de halsband, en dat werkt heel erg goed.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:04

Ik heb wel met mensen gesproken die dat kattenluikje hebben. En die zijn er erg tevreden over. Geen vreemde katten mee in huis. En er zijn meerder chipnummers op in te stellen.

Mij lijkt het ook wel wat. Alleen de prijs staat me vreselijk tegen :+

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 23:08

Ik wil geen halsband, vind ik eng :o
Nare dingen mee gezien.

Janet, thx! Heb ik wat aan!

Prijs is inderdaad niet mis.. maar ik zit absoluut niet op andere katten te wachten. En ja, er lopen er hier...

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:01

Ik heb zelf een luik met chip. (Eigenlijk 2, maar de 2e moet nog geplaatst worden.) Hier kunnen 32 chipnummers in.
Ik ben zelf erg kritisch aangelegd, maar erg tevreden over de werking van de luik.
Ik heb ze gekocht bij Zooplus. De Sureflap. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rte/145880
Wel is het zo dat de luik alleen naar binnen toe de chip leest.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:06

Ylana schreef:
Ik heb zelf een luik met chip. (Eigenlijk 2, maar de 2e moet nog geplaatst worden.) Hier kunnen 32 chipnummers in.
Ik ben zelf erg kritisch aangelegd, maar erg tevreden over de werking van de luik.
Ik heb ze gekocht bij Zooplus. De Sureflap. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... rte/145880

Die is wel iets goedkoper!
Maar kan deze ook in dikke deuren of muur?

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:09

Een kattenluik op chip? Dat is nog eens ideaal! Alleen besef wel TS dat als je kat in een paniekmoment naar binnen wilt, dan stormt ie misschien door het luikje. Is de lezer snel genoeg om je kat niet te laten botsen?

Verder heb ik ook een kunstofdeur, en mij is altijd gezegd dat het niet kan. Of nouja, misschien kan het wel, maar als je luik om de een of andere reden eruit moet, zul je een hele nieuwe deur moeten hangen denk ik.

Voor mij is die deur in ieder geval een reden om er niet (weer) aan te beginnen.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:12

_janet_ schreef:
Die is wel iets goedkoper!
Maar kan deze ook in dikke deuren of muur?

Als je de link aanklikt kan je iets verder onderop de gebruiksaanwijzing bekijken.
Daar staat vermeld waar hij in geplaatst kan worden en hoe.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:14

Abeltje77 schreef:
Een kattenluik op chip? Dat is nog eens ideaal! Alleen besef wel TS dat als je kat in een paniekmoment naar binnen wilt, dan stormt ie misschien door het luikje. Is de lezer snel genoeg om je kat niet te laten botsen?

Dat leren ze opzich redelijk snel. :D
Hier wisten ze na 2 dagen al dat er wel naar buiten gestormd kan worden, maar niet naar binnen. :D
Wanneer ze op een normale manier de kop in de luik steken springt deze open voordat ze met hun neus het luikje raken.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 12:19

Ik heb ook het kattenluikje met chip. Wat een ideaal ding zeg! Niks bang zijn dat ze halsbandjes verliezen of batterijen leeg zijn of andere katten toevallig dezelfde zender hebben.
Die van mij zit in een nieuwe kunststofdeur, was geen enkel probleem in tegenstelling tot het luikje met magneetje.

Hoe je je kat leert erdoor te gaan? Euh, dat ligt een beetje aan je kat. Mijn ene kat zat vanaf dag 1 al door het luikje naar buiten te kijken, dus ik heb toen hij naar buiten mocht een paar keer het luikje laten klapperen. Op een dag heeft hij zelf heel voorzichtig er tegenaangeduwt en voila, hij was buiten. Toen hij dat 1 keer wist, kwam hij ook zelf weer naar binnen.
Kat nummer 2 is een groter drama geweest, en eigenlijk nog steeds. Hij is eigenlijk te groot voor het luikje. Hij moet er echt in een keer doorheenspringen, maar dat doet hij niet. Maar als hij zijn voorpoten erdoor heeft, heeft hij zowel met de voor als achterpoten geen grip meer op de grond en moet hij heel moeilijk doen om erdoor te komen. En nadat hij een paar keer een terugslag van het luikje tegen zijn snufferd heeft gehad omdat zijn broer erdoor sprong, heeft hij het helemaal niet meer zo op dat ding. In het begin ging hij er eigenlijk alleen maar door als ik hem erdoor duwde of het luikje voor hem openhield. Maar aan een koude dag buiten, waarbij ik de hele dag weg was en hij op een gegeven moment toch écht naar binnen wou, bedacht hij blijkbaar toch dat als hij door het luikje naar buiten kon, hij ook wel weer naar binnen kon. Toen ik thuiskwam zat hij binnen, en sindsdien komt hij er vaker door naar binnen. Bij voorkeur niet, maar als het dan moet.....

Het luikje reageert best heel snel, en zelfs als er al tegen het luikje geduwd word springt nog het slot er wel af.

Al met al ben ik er erg blij mee, enige nadeel is dat als de stroom eraf geweest is, hij op slot slaat naar binnen toe. katten kunnen er dus wel uit, maar niet meer in. Met het gevolg dat mijn arme poezel laatst midden in de nacht naar binnen wou en tot twee keer toe behoorlijk zijn neus gestoten heeft..... daarna duurde het ook wel even voor hij het weer probeerde, maar dat was 1 keer en nu gaat het weer goed.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:09

Ylana schreef:

Dat luik heb ik ook op het oog, alleen bij mij moet het in de muur geplaatst worden.

Je zegt dat het luik van binnen naar buiten de chip niet leest, dat houdt in dat mocht je meer poezels hebben ze allemaal naar buiten kunnen?

Ik heb er maar 1 dus dat zou dan geen probleem moeten opleveren?

Ik hoor graag van je want ik ben echt benieuwd of het je bevalt. en mss heb je een foto hoe het er uit is komen te zien??

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:19

Die van mij laat inderdaad óf alle katten naar buiten, óf hij houdt ze allemaal binnen. Er schijnt nog wel een aanvulling in ontwikkeling te zijn dat hij ook naar buiten de chip leest, die kan je dan later erbij kopen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:21

cile205 Bij ons moet hij dus ook in een muur. En heb nog niet duidelijk kunnen vinden tot welke diepte hij gaat.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 21:40

Ik heb hier de pet porte ( zoiets). Heel fijn ding, ze hoeven niet te wachten voordat het luik open gaat.. Gaat super snel! Echt onwijs tevreden. Je kan van alles in stellen.

cissy schreef:
woon je in een huur of koophuis? want in een huurhuis mag je niet altijd zomaar een gat in de deur zagen.... ;)

Wij hebben een huurwoning en als wij eruit gaan moeten we een nieuwe deur betalen. 1 telefoontje naar de huurbaas en klaar.. Bij de sloop hebben wij een deur gekocht van 100 euro.. Dus als we weggaan is het al geregeld. Kleine moeite :)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:18

_janet_ schreef:
cile205 Bij ons moet hij dus ook in een muur. En heb nog niet duidelijk kunnen vinden tot welke diepte hij gaat.

Hmm ik heb gisteravond een mail gestuurd, of het inbouwen in de muur, hopelijk krijg ik snel reactie..

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 14:41

Als je op de site kijkt, kan je alle benodigde informatie vinden:

site petporte schreef:
Het PetPorte Smart Flap kattenluik wordt standaard geleverd met 1 tunneldeel.
Hiermee past het luik in een deur tot 5 cm dik. Wanneer een grotere afstand moet worden overbrugd zijn er losse tunneldelen verkrijgbaar. Deze zijn makkelijk in elkaar te schuiven.
Eén tunneldeel overbrugt 4 cm.

site petporte schreef:
3. Kan het PetPorte kattenluik in een muur worden gemonteerd?

Ja, Daarvoor is een muurmodel beschikbaar.
Het enige verschil tussen een deur- en een muurvariant is de lengte van het kabeltje tussen de antenne in het luifel (buitenzijde) en de electronica aan de binnenzijde. De lengte voor de muurvariant is ongeveer 35cm, bij de deurvariant is dat 15cm.

Er zijn tunneldelen beschikbaar voor het overbruggen van de ruimte tussen binnen en buitendeel van een muurmodel. Deze schuiven makkelijk in elkaar.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 16:45

Kijk, dat is goed nieuws, nu toch nog even op een reactie wachten van hun, ik moet namelijk ook weten of het een rond of vierkant gat moet zijn wat dan in de muur geboord moet worden...