Beneful gezond gewicht, waar zijn die zachte brokken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chihiro

Beneful gezond gewicht, waar zijn die zachte brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 19:53

Voor ons hondje hebben we ooit een keer een proefzakje gehad van purina beneful. Deze stond bekend om zijn zachte malse brokken gemixed met knapperige brokken.

Nu hebben mijn ouders een zak Beneful Gezond Gewicht gekocht, en toen ik de brokken zag, viel me meteen iets op... er zitten helemaal geen zachte malse brokken in!
Op de zak staat duidelijk dat ze er in horen te zitten, en ik weet ook hoe ze er uit moeten zien.
Ze zijn zo zacht dat je ze kan in drukken.
Ik heb de hele zak door gezocht, maar ik heb er nog niet één gevonden!

Quotes van de website:

''Malse brokken van vers vlees bevatten veel eiwitten voor de opbouw van sterke spieren.''

''Granen (min. 4 % rijst in de hartvormige brok), vlees en dierlijke bijproducten (min. 4 % verse kip in de zachte brok*), plantaardige eiwitextracten (min. 4 % soja in de hartvormige brok), oliën en vetten, suiker, plantaardige bijproducten, mineralen (min. 1 % calcium in de botvormige brok), groenten (min. 4 % groene groenten en 4 % wortelen in de groene en gele brok).
* Zachte brok = malse vleesbrok''

http://www.beneful.nl/complete_voeding/gezond_gewicht.aspx

Ik dacht even dat ik gek werd, maar echt geen malse brok te bekennen.. :+
Iemand die dit voer ook heeft gekocht en het zelfde probleem heeft?

Ik ga ze nu een mailtje sturen..
We kochten het speciaal voor de combinatie zacht en hard.

Anoniem

Re: Beneful gezond gewicht, waar zijn die zachte brokken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:08

Ben benieuwd wat ze je te vertellen hebben zijn de brokken echt hard? Ook niet een beetej in te veren en hoe was dat met het proefzakje?

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 20:42

Alle brokken die in deze verpakking zitten zijn knoerthard.
De malse brokjes hoor je met 2 vingers doormidden te kunnen delen.
Het zijn echt gedroogde stukjes vlees zeg maar, donker rood van kleur.
De verpakking zegt ook dat ze er in moeten zitten.

In het proefzakje zaten ze dus wel.
Daar staat beneful ook bekend om, die combo van malse én knapperige brokjes.
Anders hadden we wel gewoon droogvoer gekocht!

Ik ben dus ook erg benieuwd wat hun antwoord is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:46

Ok dat is dan wel vreemd, heb je al gekeken naar de houdbaarheidsdatum?
Wie weet is dit wel een fabricagefout of nog erger....Heeft de winkel waar jij ze gekocht heeft verkeerd opgeslagen (Vorst hitte) Waardoor ze hard geworden zijn.
Ben benieuwd wat ze dr op te vertellen hebben, want het is toch een product wat jij speciaal juist dáárvoor heb uitgekozen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:50

Misschien is de zak op de een of andere manier niet goed afgesloten geweest. Kan altijd iets mis zijn gegaan.
Ik zou ze even een mailtje sturen. Kan goed zijn dat ze je vragen een deel op te sturen of iets dergelijks en dat je een waardebon krijgt voor een nieuwe zak?
Ik zou zoiezo even mailen :j (of bellen..)

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 20:56

Het is tot 2012 houdbaar..

Ik heb nog eens flink rond gegoogled, maar overal staat dat er zachte brokken in horen te zitten in dit type voer.

Dus inderdaad. Het zal wel een fout zijn van de fabriek, of de winkel.
Moet wel zeggen, dat mijn ouders de zak bij de c1000 hebben gekocht. Dus er van uitgaande dat supermarkten niet al te veel stilstaan betreft het opslaan van dierenvoer .. wie weet.

Mailtje is al verzonden,
Zodra ik iets meer weet, post ik het hier!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 20:57

Ik zou de datum in ieder geval checken.
Verder ben ik heel erg nieuwsgierig waarom je deze voeding geeft, waarom heeft die malse brokjes nodig?

[edit]Datum was dus goed :)[/edit]

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 22:51

Ons hondje is een verwend nest, door eigen schuld. Harde brokken vind ze niet lekker genoeg. En ze kreeg van mijn ouders dan ook veel nat voer (vlees uit blik). Nu zijn we het er eindelijk over eens dat harde brokken gewoon gezonder is.

We hebben dan ook heel veel al uitgeprobeerd, tervergeefs.
Maar deze eet ze eigenlijk meteen goed. Ze eet alles op, zelfs de harde brokken gaan erin. Waarschijnlijk omdat die zachte brokken toch een soort lekkernij voor haar zijn.

We willen haar hier dus graag aan laten wennen, en zijn al lang blij dat ze eindelijk ook droge brokken eet, en dus niet meer dat natvoer krijgt. Tevens is dit ook een light variant, en omdat ze dus ook te dik is, leek dit ons voor nu een goede oplossing.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 00:27

Ook al ben ik het soms wel eens met jullie.
Dit is geen discussie topic.

TS: Ik ben heel erg benieuwd wat je op je mail terug krijgt.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 15:40

Moderatoropmerking:
Verschillende off-topic berichten zijn verwijderd.
De vraag gaat over de zachte brokjes die wel of niet aanwezig zouden moeten zijn in deze verpakking.
De discussie over waarom ze de hond dit eten geeft en hoe het beter zou moeten of kunnen is daarmee offtopic. Als TS daar wel behoeft aan heeft, is dat een heel andere discussie.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:39

Kayuna schreef:
Ons hondje is een verwend nest, door eigen schuld. Harde brokken vind ze niet lekker genoeg. En ze kreeg van mijn ouders dan ook veel nat voer (vlees uit blik). Nu zijn we het er eindelijk over eens dat harde brokken gewoon gezonder is.

Maar deze eet ze eigenlijk meteen goed. Ze eet alles op, zelfs de harde brokken gaan erin. Waarschijnlijk omdat die zachte brokken toch een soort lekkernij voor haar zijn.

We willen haar hier dus graag aan laten wennen, en zijn al lang blij dat ze eindelijk ook droge brokken eet, en dus niet meer dat natvoer krijgt. Tevens is dit ook een light variant, en omdat ze dus ook te dik is, leek dit ons voor nu een goede oplossing.

Aah vandaar, ik was er nieuwsgierig naar, omdat ik laatst ook een klant had met een moeilijke brokkeneter in de winkel en we hebben gezocht en gezocht naar alternatieven. Ik "hoopte" daarom al dat dit een moeilijke eter was.
Dus het is wel een aanrader om te proberen? Mits er natuurlijk malse brokken in zitten :))

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:02

onze hond is ook een heel moeilijke eter en die geven we sinds deze week ook beneful en dat eet ze wel! ik ga even kijken of ik zachte brokken kan vinden...

edit: bij ons zijn het ook alleen maar harde brokken! :( heb de verpakking er nog even op nagekeken en inderdaad staat daar op: met heerlijk malse brokjes met kip...

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 02:22

Faniek schreef:
Kayuna schreef:

Aah vandaar, ik was er nieuwsgierig naar, omdat ik laatst ook een klant had met een moeilijke brokkeneter in de winkel en we hebben gezocht en gezocht naar alternatieven. Ik "hoopte" daarom al dat dit een moeilijke eter was.
Dus het is wel een aanrader om te proberen? Mits er natuurlijk malse brokken in zitten :))

Gezien bovenstaande moderatoropmerking denk ik dat als je echt wilt weten of dit voer een aanrader is je daarover beter een ander topic kunt starten. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 07:54

Was nieuwsgierig of TS al een reactie van Beneful had gekregen. :)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:20

Oprtalj schreef:
Gezien bovenstaande moderatoropmerking denk ik dat als je echt wilt weten of dit voer een aanrader is je daarover beter een ander topic kunt starten. ;)

Dat ging over een felle discussie die hier geweest is :j

Ik ben ook benieuwd naar een reactie als ik al een 2e zie zonder malse brokken.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:11

Faniek schreef:
Oprtalj schreef:

Dat ging over een felle discussie die hier geweest is :j

Ik ben ook benieuwd naar een reactie als ik al een 2e zie zonder malse brokken.

Nou, ik kan me helemaal niet herinneren dat hier een felle discussie over de kwaliteit van dit voer is geweest. Er zijn alleen opmerkingen geweest over het feit dat tips over de kwaliteit van dit voer en eventuele alternatieven of topic zouden zijn en toen zijn een aantal reacties verwijderd, waaronder dus iets dat ik had geschreven over dit voer.
Nu stel jij opnieuw een vraag over of dit voer een aanrader is of niet, maar als je de moderatoropmerking leest, dan zie je dat dat hier dus niet de bedoeling is.
Ik wil met alle plezier jou vertellen wat mijn ideeën en ervaringen zijn met dit merk, maar ik ga geen moeite doen om dat hier te vertellen als het dan straks toch weer verwijderd wordt.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 16:48

Ik heb een mail terug gehad gehad, of we de verpakking met inhoud willen opsturen. Dit gaan we dus ook wel doen :)

Bedankt allemaal voor de reacties.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:53

tjee. hebben jullie ook zo'n 15kg zak? ik ga het er niet voor terugsturen hoor, onze hond vind het zo ook lekker.
leuk is dat, 15kg voer retour sturen:P