Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

zeker bij zo'n oudje,zo zielig...kimmie261 schreef:ja nystagmus heet dat,dat is een bijeffect van epilepsie,de laatste aanval had alfa ook nystagmus...
en je schrikt echt bij zo'n aanval,probeer als ze dat krijgt niet in paniek te raken,maar zorg wel dat haar luchtwegen vrij liggen,zodat ze kan ademhalen,ze komen vanzelf weer bij,maar tis echt...zeker bij zo'n oudje,zo zielig...
en ja wij begraven ook,dus dat probleem hadden wij ook,wat nu?
we hebben besloten om alfa te laten cremeren,en zijn as strakjes bij de andere honden te begraven,zo is hij toch bij ons,en blijft hij bij ons...
Na zon 10 min. reageert ze weer op haar naam en bekende woorden/stem, daarna dus meestal even 10 minuten bijkomen of gewoon lekker een uur slapen als ze niet meer uit hoeft.
daantjuhhh schreef:Ja dat verkrampen heeft ze niet gehad, maar ze was wel compleet van de wereld en haar ogen en hoofd gingen enorm heen er weer.
Haar ogen gingen bij de DA nog steeds van links naar rechts.
Ook had ze grote puppilen.
Ja, na het lezen van jou verhaal had ik ook zoiets van slik!!
Ik hoop niet die kant op te gaan.
Ze is nu rustig, maar ik hou der wel strak in de gaten.
Gelukkig heb ik morgen alleen examen en ben ik de rest van de dag vrij.
Die aanvallen waar jij het over hebt.
Ik ben heel bang om dan in paniek te raken, ook al weet ik dat ze daar niet dood aan gaan.
Gelukkig heb ik mij al een beetje ingelezen.
Tja, ik ben wel bang om de kant van het inslapen heen te gaan.
Ik bedoel, ze krijgt steeds meer ouderdoms kwaaltjes en ze ook al 14 jaar, dus het zal vast geen jaren meer duren.
Ik maak mij nu al zorgen om de stomste dingen, bijvoorbeeld:
De grond is bevroren, als ze dood gaat komt ze in de tuin.
Hoe moet dat als het vriest?
enz enz....
), rustig erbij gaan zitten en lekker kletsen e.d. evt. vast snel iemand de mand laten pakken zodat je die tegen iets aan kan leggen waar ze tegenaan stoot ofzo.kimmie261 schreef:
rooz_89 schreef:daantjuhhh schreef:Ja dat verkrampen heeft ze niet gehad, maar ze was wel compleet van de wereld en haar ogen en hoofd gingen enorm heen er weer.
Haar ogen gingen bij de DA nog steeds van links naar rechts.
Ook had ze grote puppilen.
Ja, na het lezen van jou verhaal had ik ook zoiets van slik!!
Ik hoop niet die kant op te gaan.
Ze is nu rustig, maar ik hou der wel strak in de gaten.
Gelukkig heb ik morgen alleen examen en ben ik de rest van de dag vrij.
Die aanvallen waar jij het over hebt.
Ik ben heel bang om dan in paniek te raken, ook al weet ik dat ze daar niet dood aan gaan.
Gelukkig heb ik mij al een beetje ingelezen.
Tja, ik ben wel bang om de kant van het inslapen heen te gaan.
Ik bedoel, ze krijgt steeds meer ouderdoms kwaaltjes en ze ook al 14 jaar, dus het zal vast geen jaren meer duren.
Ik maak mij nu al zorgen om de stomste dingen, bijvoorbeeld:
De grond is bevroren, als ze dood gaat komt ze in de tuin.
Hoe moet dat als het vriest?
enz enz....
Ik heb dus inmiddels tig keer bij mn hond gezeten tijdens een aanval... misschien heb je er wat aan;
- verplaats de hond niet, dit brengt hem nog meer in verwarring wanneer hij weer aan het bijkomen is naar de bewoonde wereld ( schijnt, ik doe het maar braaf)
- niet teveel namen noemen, het is echt een storing in de hersenen en het schijnt dan weer half af te leiden ofzo... ik doe altijd kriebele tussen der voorbenen dat doe ik vaak ook als ze gewoon in der mand ligt en vind ze erg fijn... op die manier weet ze ( denk ik dan) af en toe als ze weer een signaal krijgt dat ik het ben en ik praat gewoon gezellig tegen haar dat ze het goed doet enzo![]()
- ik hou haar altijd dus met 1 hand tussen voorbenen ook een beetje tegen qua bewegingen ( dat ze niet de hele kamer door gaat doordat die poten zo schrapen enzo) en dan zit ik met op de grond met 1 been tegen haar ruggetje... zo blijft ze een beetje op dezelfde plek en kan ze zich niet openhalen aan voorwerpen in de ruimte.
- nee ze gaat niet dood... ( hoop ik dan altijd maar), rustig erbij gaan zitten en lekker kletsen e.d. evt. vast snel iemand de mand laten pakken zodat je die tegen iets aan kan leggen waar ze tegenaan stoot ofzo.
Het is heel sneu als je diertje het heeft maar zie ook in hoeveel mooie momenten het nog heeft, wij vinden het erg jammer dat ze dus niet oud zal worden en elke maand weer in de onzekerheid komt over der eigen lichaam en aangewezen is op haar omgeving en ons maar ze sterkt snel weer aan en de onzekerheid is er alleen net voor de aanval. ( je ziet haar dan echt smeken om hulp, soms wilt ze zelfs nog een trap oplopen om maar bij iemand te komen)