jonge kat erbij - ervaringen, advies en tips gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dorothea

jonge kat erbij - ervaringen, advies en tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 20:08

Onze al wat oudere poes van 12 jaar wordt nog altijd een beetje geterroriseerd door onze jongste van anderhalf. Zie topic [BB] jongste kat terroriseert de andere twee... (de oudste poes is inmiddels helaas overleden). We denken er nu over om nog een jong ding van ongeveer een jaar uit het asiel te halen, om zo onze oudere poes wat te ontlasten en wat rust te gunnen. Wie heeft er ervaring met deze situatie? Zouden we er verstandig aan doen?
Afbeelding ons monstertje.... :+:

__danielle__

Re: jonge kat erbij - ervaringen, advies en tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 20:12

pfoe.. moeilijk.

aan de ene kant denk ik goed idee! aan de andere kant wordt het dan misschien wel NOG drukker voor je oudste kat...
heb er dus verder geen ervaring mee.
ik denk dat ik de gok wel zou durven wagen als ik zie hoe mijn katten met elkaar omgaan, maarja als je kitten van nu toch meer naar je oudste kat blijft trekken heeft het geen effect natuurlijk... ik laat het over aan de ervaringsdeskundigen!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 21:28

Is je oudere kat gezond ? en haat hij/zij het echt of wil ze wel af en toe spelen...maar is dit terror-kitten net iets teveel ? :D

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 21:43

Onze oudere dame is - voor zover wij weten - helemaal gezond. Ze vinden elkaar wel lief, geloof ik, maar de jongste wil vrij regelmatig de oude bespringen, en die heeft daar geen zin in. Het geeft dan een hoop geschreeuw, waarbij ik het idee heb dat de oudste toch het onderspit moet delven, zij is negen van de tien keer degene die de pootjes neemt...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:02

Ok. In dat geval zou ik idd een leeftijdsgenootje uit het asiel halen :D Ik zou mijn reserves gehad hebben als de oudere iets mankeerde. Ik heb altijd tussen de 5 en de 8 katten in huis (wisselt omdat ik oude zieke zwervers opvang- afgelopen half jaar heb ik er 2 in moeten laten slapen, teller staat nu op 5 wat eigenlijk weinig is voor mij !) Op dit moment is de jongste bijna 4 (ook opvanger maar flessekitten met lang verhaal) die speelt vollop met mijn 2 aidskatten van rond de 6 jaar, maar momenteel vanwege een kat met nierfalen (in crisis) durf ik er geen andere kat (oud of jong) bij te nemen.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 22:12

We hebben nu twee poezen, ik neem aan dat het dan het verstandigst is om weer een poes te adopteren?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:16

Ik had een poes van 15 en 1 van 7 maanden,maar de oude poes wil niet meer spelen dus heb ik er toen 2 van 8 maanden bijgenomen.
Nu speelt die van(toen) 7 maanden met die 2 van(toen) 8 maanden en wordt de oude poes helemaal met rust gelaten.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 22:17

gecastreerde kater gaat vaak ook heel goed hoor! en mijn ervaring is (hoewel ik poesjes ook geweldig vind) dat katers wat knuffeliger zijn.. en ik hou van knuffelen;)
ik ozu inderdaad wel voor een jong beest erbij gaan als ik lees dat je oudste nog wel gezond is, is voor je kitten ook leuker om wel gehoor te krijgen als ze wil spelen.