Weer verstopt.......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxJacqyxx

Weer verstopt.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 11:39

3 weken geleden zat onze kat verstopt zie:

[BB] Welke melk aan kat geven?

Een week later ging het weer niet lekker, en heb ik hem weer moeten laxeren. Afgelopen zondag zat hij dus weer verstopt (3e keer!). Meteen maar weer begonnen met laxeren, en gisteravond naar de DA geweest. Nu heb ik dus ook korrels meegekregen waar zijn drollen "flexibeler" van moeten worden. Meneer wil dit dus niet eten. Het is nog wachten totdat de drol er eindelijk weer uitkomt, maar ik maak me toch wel erge zorgen.

Pf even van me afgeschreven, en maar duimen dat er iets in de bak ligt als ik thuis kom.

Anoniem

Re: Weer verstopt.......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:42

Weet je ook wáárom je kat zit?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:51

als je kat ze niet wil eten! druk je dit rondje dingetjes er gewoon in zn mond of met een stukje leverworst?
als ik mn kat medicijnen moet geven, eet hij ze ook niet, ik druk met mn duim zo ver mogelijk dat pilletje in zn mond, en dan hou in zn mondje dicht aan de onderkant en dan moet ie wel slikken!.Is even zielig maar dit is ook niet leuk.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:55

Kan zijn voer niet een beetje aanlengen met olie (zonnebloem of vis/zalm oid).

Waarom heeft je kat dit idd.....ooit een bekkenfractuur gehad?

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:56

winia4ever schreef:
als je kat ze niet wil eten! druk je dit rondje dingetjes er gewoon in zn mond of met een stukje leverworst?
als ik mn kat medicijnen moet geven, eet hij ze ook niet, ik druk met mn duim zo ver mogelijk dat pilletje in zn mond, en dan hou in zn mondje dicht aan de onderkant en dan moet ie wel slikken!.Is even zielig maar dit is ook niet leuk.

Hij is nierpatient, en mag in principe niks anders eten dan zijn nierdieet. Het is de bedoeling dat hij die "korrels" iedere dag krijgt, dus het is niet de bedoeling dat dit dwingend moet gaan. Als ik het door zijn natvoer doe, zit meneer me aan te kijken van: "wat zet je me nou weer voor?" :\

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-10 13:58

Wij denken eerder dat het misschien de nierdieetbrokken zijn die verstoppen. Hij krijgt nu K/D van Hills. Andere brokken wil meneer ook niet eten. :Y) Hij drinkt er wel goed bij.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 13:59

Geef je kat nog even de tijd sowieso, mijn kat heeft het ook wel eens 3 dagen opgehouden (hij moest in de bench wegens knieblessure)...
Maar eerlijk is eerlijk, ookal is het een nierpatient, hij moet wel kunnen poepen.
Dus ik zou er op dit moment eventjes niet koste wat kost aan vasthouden en eventueel voortaan een scheutje olie door zijn voer gooien.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 19:24

Misschien is het een idee om Laxatract te gaan geven?
Is speciaal voor honden en katten die moeilijke 'stoelgang' hebben, werkt goed!