Vanaf september zit er bij ons zwerf katje,hij was denk net 6 weken oud nu denk ongeveer 6/7 maanden oud.. Wij denken dat iemand de kleine katjes hebben gedumpt, want mijn buurman had nog een paar andere gezien. Maar waar die gebleven zijn weten we niet. Één van die katje zit nu soms wel eens binnen en wij voeren hem ook. Het is alleen een kater en die gaan in de loop van de tijd sproeien. Mijn vraag was hoeveel kost het om een kater te castreren? Ik heb ook verschillende mensen horen zeggen van als het een zwerfkat is dat sommige dierenartsen het gratis doen?
Een castratie zit meestal tussen de 40 en 60 euro. Gratis castreren wordt in bepaalde gemeentes nog wel eens gratis gedaan, maar als hij weleens binnen zit en je hem voert zullen ze waarschijnlijk zeggen dat het niet echt meer een zwerfkat en is dat je het zelf zal moeten betalen.
Ik denk niet dat je m ergens gratis kan laten castreren. Tenzij er een werkgroep actief is die het kattenbestand beheert in de omgeving. Zij laten vaak castreren en zetten de katten weer opnieuw uit op de vangplaats. Dat kun je navragen bij je eigen asiel.
bello2005
Geplaatst: 01-02-10 17:44
hier kost het castreren 90euro Noord Limburg (venlo)
Niet elke kater sproeit hoor, sommige katers weten niet eens dat ze kater zijn
Maar als de kater regelmatig buiten komt, én er ook verwilderde poezen in de omgeving zijn die niet zijn gecastreerd zou ik hem wel laten castreren om vermeerdering te voorkomen.
Niet alle katers sproeien en ze gaan ook niet allemaal sproeien, maar als ze het eenmaal doen dan zul je het weten ook Ik denk dat je er sowieso goed aan doet om hem te laten castreren, dat voorkomt ook dat er straks nog meer zwervertjes zijn. De kosten vallen gelukkig mee, zo'n 50 a 60 euro.
mijn 2 van de 3 katers gaan deze maand onder het mes gewoon zodat ze lekker altijd naar buiten kunnen en geen extra kittens verwekken. Hier hebben we de karel de kater actie dan worden ze gecastreers ingeent en gechipt voor de kosten van alleen de castratie ongeveer 40 euro per kater.
Ik heb mijn kater ook laten castreren, omdat hij het geweldig vond om buiten te zijn. Als hij binnenkat was gebleven had ik het misschien niet gedaan, maar nu vond ik het wel zo netjes voor de buren
Sproeien hoeft idd niet te gebeuren, maar als hij buiten wandelt is het wel prettig als hij geholpen is, anders zijn er idd straks nog meer zwervertjes.