Hond wil 's avonds niet poepen, tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Hond wil 's avonds niet poepen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 21:05

Hallo,

Ik word een beetje moedeloos.. :Y)
Wij hebben een heel lief hondje, Franse Bull, van 2 jaar. Zo ziet zijn dag er ongeveer uit:

7uur: Uitlaten,klein blokje om.. Hij gaat altijd gelijk poepen/plassen.
8uur: ontbijten.
11uur: mee naar stal tot ongeveer 2-3uur.. Hij loopt altijd los en speelt de hele tijd met de andere honden daar. Gaat altijd poepen/plassen
16uur: middag eten
18uur: uitlaten in het park ( half uurtje) altijd alleen plassen
19uur: avond eten.
21uur: uitlaten, klein blokje om. alleen plassen
23uur: Uitlaten.

Hij beweegt dus veel en is nooit alleen thuis. Hij is verder kerngezond en vrolijk en niet te dik/dun.

Maar.. Het probleem is dat hij 's avonds niet wil poepen, hij gaat alleen maar plassen ( zo'n 100 keer, het is een mannetje) maar hij vertikt het om te poepen.. Ik laat hem altijd de laatste keer uit en ik ben dan soms een uur aan het lopen voordat hij eindelijk gaat poepen! Als ik eerlijk ben, heb ik daar niet zo'n zin in zo laat nog..
Maar als ik hem alleen laat plassen dan gaat hij rond 3uur in de nacht janken, net zolang totdat je uit bed komt. Als je hem dan gaat uitlaten gaat hij wel vrij snel poepen.

Heeft iemand misschien een tip?? Want het is niet zo dat hij om 23uur niet kán poepen, want als ik heel lang blijf lopen komt het vanzelf..

Dus hoe laat ik mijn hond 's avonds poepen :') Ik hoop dat iemand een tip heeft want het is heel vervelend!

Alvast bedankt, Agnes.

vroli1

Re: Hond wil 's avonds niet poepen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:19

misschien moet hij maar 1 a 2 keer poepen per dag .. hond poept over het algemeen niet veel hoor.. de hond van mij doet het ook maar 1x per dag.. heel af en toe 2x...

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:21

Tja mijn hond poept ook niet altijd 's avonds....

Dan is het jammer en moet hij tot de volgende ochtend wachten

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:22

Die van mij ben ik daarom om 7, 1 en 5 uur gaan voeren.
Als hij 's avonds laat eet, heb ik 's ochtends geheid een verrassing...

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:23

Misschien kan je hem leren poepen op commando,
ken een hond die doet dat, daar zeg je tegen ga maar even poepen en die gaat zitten!

Geen idee hoe je hem dit zou moeten leren, denk hem belonen elke keer als hij poept en dan het woord erbij zeggen.

Moet eerlijk zeggen, dat mijn ene hond savonds wel poept, de andere niet, maar die komt snachts ook niet zeuren...

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:24

Probeer hem het poepen op comando te leren en als hij het dan heeft gedaan heel hard te belonen. Na een paar keer gaan ze dit snappen en poepen (of plassen) ze "op comando". Niet 100% natuurlijk, maar ze weten wel wat de bedoeling is en wat van ze verwacht wordt als ze naar buiten gaan.

En tussendoor 's nachts gewoon een keer heel boos worden, dat dat janken echt niet te bedoeling is en dat ze nu moet gaan slapen, dan maar leren ophouden.. Dan wel liever niet tot 11 uur in bed blijven liggen die ochtend :+

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:28

Tja, die van mij doet het 's avonds ook niet altijd, maak ik geen probleem van.
In principe hoeft een hond ook maar 2 keer p/d te poepen geloof ik.(gaat even nazoeken op inet)
Verder is het niet raar dat hij na 1 uur wel gaat poepen, dan zijn zijn darmen weer lekker in beweging gekomen nl.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 02:52

Jip poept op commando: 'ga eens poepen!', Mum is wat moeilijker. Maar het is heel simpel hoor; willen ze niet, dan willen ze niet, hebben ze pech en moeten ze toch echt tot de volgende ochtend wachten.

Is het geen optie om z'n gepiep in de nacht te negeren? Als jij er midden in de nacht uit gaat om hem alsnog te laten poepen dan heeft hij dat snel door ;)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 02:58

Mijn honden poepen ook maar 1x per dag? heel afentoe 2x. Jij poept toch ook niet zoveel? :O :')
Mijn Chihuahua teefje is nu hoogzwanger (8 weken), en zelfs die poept nu hooguit 2 keer per dag.

En dat piepen moet je echt negeren. Honden zijn heel slim, zoals hieronder al word gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 07:59

Zou dr ook niet al teveel aandacht aan schenken als ik jou was wss moet ie ech tniet. En snachts dr uit? Heeft ie toch lekker pech zou daar dus echt nooit aan beginnen.
Mijn hond poept op commando.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 08:24

mijn hond doet het er juist wel eens om. soms gaat ze 's avonds laat bij de laatste keer uitlaten ook expres nog niet plassen om maar lekker lang buiten te kunnen blijven. Schenk er nooit zoveel aandacht aan. Meestal krijgt ze ineens haast om toch te plassen als ik richting huis begin te lopen. En tja als ze niet wil poepen, jammer! dan wacht ze maar een nacht. En als ze dan met geknepen billen moet zitten leert ze het vanzelf.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 11:14

Bedankt voor alle reacties..

Mijn hond kan wel 's avonds poepen.. En nogmaals als hij dat niet doet gaat hij midden in de nacht janken.. Niet piepen, maar echt janken.. Als ik dan boos word is hij 10 min stil en begint weer opnieuw..

Hij blijft écht de hele nacht janken bij de deur, we hebben al eens geprobeerd om het te negeren, maar hij blijft janken.. We hebben allebei een druk leven en om nou elke nacht de hele nacht wakker te liggen.. Dan maar liever 's nachts er een keer uit.

@Leslie90: Honden en mensen ga ik niet met elkaar vergelijken.. Daarnaast, het eene mens poept elke dag en de andere 3 keer per week.. Misschien dat het met honden net zo is.
@Raggel: Als hij gepoept heeft is hij heel blij en belonen doen we ook. Behalve als hij op stal is, dan gaat hij helemaal zijn eigen gangetje.
@Barvrouwke: Eerder voeren is misschien wel een optie, zeker het proberen waard!
@Chiqa: Het geluid dat uit zijn bek komt is echt niet te negeren :')

Heel erg bedankt voor de reacties en tips :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:31

Wanneer voer je hem?(en hoeveel keer)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 11:40

Staat in de beginpost :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:41

Ik was er echt no way midden in de nacht uitgegaan. Ok, als hij aan de diaree is kan hij er niks aan doen. Maar als hij het laatst rondje, rond 23.00 niet poept, heeft hij dikke pech. Dan ga ik slapen en moet hij tot 07.00 de volgende ochtend wachten.
Als jij er in de nacht vaker voor hem uitgaat, zal hij dit blijven doen omdat ie dat ritme dan heeft.
Als je niet tegen het gepiep kan: oordoppen doen wonderen.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:44

Excuses :P
Ik voer mijn hond allen 'smorgens na de wandeling(rond 11 uur), en 'savonds na het rondje, zo is het voor mij het handigste.

Tis trouwens best wel maf dat er weinig info over te vinden is, op google krijg je allemaal problemen te horen, maar niet hoe het "normaal" zou moeten..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:44

begrijp ik goed dat jij je hond 3x per dag voert?

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 11:56

Ik heb altijd begrepen dat honden die brokken krijgen, ongeveer 3x per dag poepen.
Honden die vers vlees krijgen, diepvries, poepen wat minder. Die van mij 2x per dag.
Overigens kunnen mensen echt wel meerdere keren per dag poepen hoor. Levend voorbeeld typt dit bericht ;) ;)

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 12:04

Ik geef de mijne brokken, hij mag in totaal 250 ( maatbeker). hij krijgt 2 keer 100 en 1 keer 50.

Hij krijgt geen vlees of snoepjes daar gaat hij erg van stinken. Wel heeft hij veel botten/speeltjes liggen thuis. Hij kan soms uren zoet zijn met een nieuw bot.

@Majo: inderdaad, met mensen net zo.. Sommige poepen meerdere keren per dag en sommige hooguit 3 keer per week ( zoals ik). Haha, lekker praatje :')

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:24

@TS: in principe wordt aangeraden om 1 a 2 keer p/d te voeren, dat is natuurlijk niet zo als hij nog in de groei is of er andere problemen zijn, maar "normaal" lijkt mij dit wel voldoende.
Je zou ook bij de 2e keer 150 kunnen geven, en dan de 3e keer helemaal weglaten.

Over poepen gesproken, het hangt er ook vanaf wat er gevoet wordt natuurlijk.
En dat iets niet afwijkend wordt gevonden betekend niet dat dit altijd het beste is.
Van slecht voer moeten ze meer of minder poepen(en ik spreek uit ervaring, want die van mij legde 6 drollen p/d, en nu met duurder voer nog maar 3 := )

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:29

Hier poepen en plassen de honden ook op commando, krijgen de vers vlees en wil er sávonds niet gepoept worden... dan ben je de volgende dag weer saan de beurt.

Nordan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:30

volgens mij hoeft een volwassen hond maar 1x per dag te eten, als je hem alleen 's morgens eten geeft hoeft hij 's avonds 's nachts niet meer te poepen..

maggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:32

Ik zou het voeren van 19.00 laten vallen en die van 16.00 als laatste doen.
2x is genoeg perdag en misschien poept hij dan wat makkelijker de laatste ronde.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:33

Wilde ik ook zeggen, heb je al geprobeerd om hem 2 keer per dag te voeren en dan wat eerder? Dus om 8u en 17u?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 12:35

Ik zou echt niet weten hoe vaak en wanneer mijn hond poept. Zie heb vaak 2x per dag wel poepen sowieso. Hij krijgt/wil zelf vaak 1 x per dag eten + alles wat hij erbij bietst.
Ik kan hem wel redelijk op commando zijn grote boodschap laten doen. Dan zeg ik " poepie doen" en dan gaat hij vaak al vrij snel zitten :-)