Een tijdje geleden begon mijn cavia een beetje op haar rug te 'jeuken'. Ik zocht er niks achter en heb er voor de rest ook niet echt op gelet. Maar na een tijdje kreeg ze toch echt 2 kale strepen op haar rug. Omdat ik toch een beetje ongerust werd ben ik gaan zoeken op het internet en ben er achter gekomen dat het ovariumcyste zijn. Kort samengavat zijn dat een soort van vochtbellen bij de eierstokken waardoor ze bepaalde hormonen te veel aan maakt. Ze drinkt ook heel erg veel en dat zijn de symptonen dat ze er toch een beetje last van krijgt.
Om een lang verhaal kort te maken ... ik zoek dus iets waardoor ik er nog wat aan kan doen. Op internet staat vooral dat ze gestereliseerd moet worden .. maar ze is toch al vier en dan zo gehele narcose?
Weten jullie nog iets wat ik er kan doen ... het zal dus niet geheel over gaan maar gewoon waardoor het miss. wat minder wordt of iets wat het remd? Of waardoor ze minder jeukt?
Dooeeg,
Alvast bedankt ... maak me toch wel erge zorgen.

Overleg met dierenarts heb ik gehad ze is niet onderzocht. Dierenarts weet er niet zo veel van af en raad aan om bij zichtbare pijn wel te komen ...

) dierenarts bellen, en dan zal ze miss. toch even gaan.