Hechtingen na operatie poes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

1Boefje

Hechtingen na operatie poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 11:09

Vraagje,
Moet de hechting na een sterillisatie na 1,5 week niet helemaal dicht zijn?
Ik vind het er bij Rossi niet uit zien! Het lijkt net alsof de bovenhuid niet aan elkaar is gehecht maar gewoon open ligt.
Kan wel een foto maken, maar dat is nogal ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeks.........

Paintlinger

Re: Hechtingen na operatie poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 11:56

Maak eens een foto.
Ik geloof ook niet dat dit goed is.
Kan het zijn dat je kat de huidhechtingen zelf verwijderd heeft?

xx_tassjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 19:05

wil je een foto maken?

tegenwoordig is het bijna onmogelijks dat ze het er zef uitgetroken heeft want het word onderhuids gehecht in bijna alle praktijken.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 22:02

Nou lang niet allemaal hoor.......knoopjes zie ik nog maar al te vaak....

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 01:28

Vraag eens aan je DA hoe hij/zij gehecht heeft :)
Naast een hechting van de onderste huidlagen heb je ook nog de sluiting van de bovenste huidlaag, dat kan door middel van hechtingen die je ziet zitten van de buitenkant (http://weblogs.vpro.nl/1minuut/files/20 ... g.jpg,even in linkje voor degenen die hier minder goed tegen kunnen ;) ), maar er kan ook in de huid zijn gehecht, en daarbij steekt er als het goed is aan de buitenkant niets uit. Het kan dan lijken of de twee helften van de incisie 'zomaar' een beetje tegen elkaar aanliggen en het gewoon nog open is. En inderdaad, niet alle praktijken hechten op die laatste manier, hoor :) het ligt maar helemaal aan de ingreep, de plek en grootte van de incisie en wat de DA zelf gewend is.

In elk geval is het volgens mij vrij normaal dat je na 1,5 week nog een (gedeeltelijk) open wond hebt. Zolang het er rustig uitziet en ze er niet teveel aan likt of bijt, en de wond niet abnormaal ver open ligt, lijkt het mij geen probleem. Maar de enige die uitsluitsel kan bieden is natuurlijk de DA zelf ;)

Beterschap voor je poezel :(:)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-10 18:47

Zwartwitje schreef:
Vraag eens aan je DA hoe hij/zij gehecht heeft :)
Naast een hechting van de onderste huidlagen heb je ook nog de sluiting van de bovenste huidlaag, dat kan door middel van hechtingen die je ziet zitten van de buitenkant (http://weblogs.vpro.nl/1minuut/files/20 ... g.jpg,even in linkje voor degenen die hier minder goed tegen kunnen ;) ), maar er kan ook in de huid zijn gehecht, en daarbij steekt er als het goed is aan de buitenkant niets uit. Het kan dan lijken of de twee helften van de incisie 'zomaar' een beetje tegen elkaar aanliggen en het gewoon nog open is. En inderdaad, niet alle praktijken hechten op die laatste manier, hoor :) het ligt maar helemaal aan de ingreep, de plek en grootte van de incisie en wat de DA zelf gewend is.

In elk geval is het volgens mij vrij normaal dat je na 1,5 week nog een (gedeeltelijk) open wond hebt. Zolang het er rustig uitziet en ze er niet teveel aan likt of bijt, en de wond niet abnormaal ver open ligt, lijkt het mij geen probleem. Maar de enige die uitsluitsel kan bieden is natuurlijk de DA zelf ;)

Beterschap voor je poezel :(:)

Thanks!
Ze heeft er verder geen last van. Van de Sterilon ging ze ook niet piepen.
Ik ga het nog even aanzien, anders ga ik woensdag met haar terug naar de DA, lijkt me het beste!