herplaatser die veel blaft, doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xanti

herplaatser die veel blaft, doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 20:15

We hebben een advertentie gezien met een 2 jarige hond dat lijkt te voldoen aan aan "onze eisen" van ideale hond. De hond zal bij ons buiten blijven, (heeft een hele dikke vacht) ze is nu ook dag en nacht buiten met een hok.
We hebben haar alleen nog maar op foto's gezien.
Ik heb gemaild of ze veel blaft, en dan blijkt zo te zijn. Dat lijkt me erg vervelend voor de buren. Ik erger me regemaltig aan honden in de buurt die aan 1 stuk door blaffen.
De eigenaar zegt: ze blaft wel redelijk veel maar vooral om aandacht te krijgen, maar als we weg zijn doen we haar een blafband om en dan blaft ze ook niet.
Nu heb ik het topic gelezen; blaffende hond......niks helpt, en twijfel ik dus heel erg. Ze zal wel elker dag een paar uurtjes alleen zijn.
Moeten we nog de moeite nemen om naar haar te gaan kijken, of kan ik er beter nu al vanaf zien?

Xanti

Re: herplaatser die veel blaft, doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 20:23

dat heb ik gelezen, zie beginpost, en daarom twijfel ik zo.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:34

Het is erg vervelend een blaffende hond hebben wij ook gehad en dat was niet normaal meer!
Ik zou er misschien met je buren over hebben. en kijken kan altijd eventjes al is de verleiding dan denk ik groot om hem mee te nemen

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 20:36

Dat denk ik ook. Ik denk dat als we gaan kijken ik haar meteen mee wil nemen. De buren hebben een hond die veel blaft en onze achterburen hebben een hond die alleen maar blaft. Dus de mensen die zich eraan kunnen ergeren, hebben zelf blaffende honden.
En dan erger ik me aan blaffende honden, maar heb ik er straks zelf ook 1..........

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:38

Nou dan kunnen de buren in ieder geval niet gaan klagen bij je dat is al 1 voordeel.
Ik zou een keer alle plus punten en min punten op schrijven. :o
En verder.. tja... Het is denk ik anders gewoon proberen of het werkt. en als je je egt aan die andere honden ergert moet je het niet doen lijkt mij.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 20:40

misschien ga ik het wel zo zien: als ik zelf een blaffende hond heb, erger ik me misschien wel niet meer aan die andere blaffende honden, haha

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:41

Tja als je toch al die 2 blaffende honden gewend bent zal het ook weer niet zoveel uitmaken dat het nou 3 blaffende honden zijn..

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 20:45

en zo kunnen we er weer van positiefs van maken, haha.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:47

Ik zou er niet aan beginnen!!
Een blafband is niet iets waar je blij van moet worden, maar vind het alleen een oplossing als je een hond niet weg wilt doen om het blaffen en er geen andere oplossing is!!
Als een hond nu al veel blaft en in een omgeving komt met andere blaffende honden, gaat dat gedrag zeker niet minder worden!!
Vind dat je ook aan het beestje moet denken, want die moet dan binnen afzienbare tijd weer op zoek naar een ander baasje!!
Zo'n hond zou eigenlijk ergens op bijvoorbeeld een boerderij terecht moeten komen of in een andere vrijstaande omgeving waar anderen in het ieder geval geen last van het geblaf hebben.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:47

Ik zou het dan toch maar gewoon proberen. :D

edit: de bovenstaande tekst heeft ook wel wat gelijk ( weet zo niet meer wie dat zei)
Laatst bijgewerkt door Appeltje00 op 30-01-10 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:48

Tja 1 hond alleen die blaft om aandacht te krijgen?

Een hond is een roedeldier. Ik vind het niet gek dat ze blaft.
Door te blaffen komen er endorfinen vrij die het nare gevoel wat de hond als hij/zij alleen is ervaart verdrijven.

Ik denk dat deze hond door een hel gaat alleen in een hok.

Maar goed, dat is mijn mening.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 20:54

een hok met een grote tuin, een hel denkje voor een hond alleen?
Vind je dat we dan beter 2 honden kunnen nemen? (heb ik ookal aangedacht, puur omdat ze dan niet alleen zijn, of het blaffen stopt is een tweede.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 20:55

Laat graag jullie mening horen!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:57

Voor een hond die er geen problemen mee heeft is het niet erg.

Maar deze hond blaft dus als hij alleen is.
Dat doet ie niet omdat hij het fijn vindt om alleen te zijn.
Ik zou dus even verder zoeken naar een hond die het gewend is en het niet als vervelend ervaart.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:59

Xanti schreef:
een hok met een grote tuin, een hel denkje voor een hond alleen?
Vind je dat we dan beter 2 honden kunnen nemen? (heb ik ookal aangedacht, puur omdat ze dan niet alleen zijn, of het blaffen stopt is een tweede.

Ik denk dat 2 honden toch leuker is voor ze. Hebben ze elkaar en kunnen ze spelen. In een ren is denk ik niet een hel voor een hond maar daar verschillen vast de meningen over. Wel vind ik dat er met de hond gewandeld moet worden. dus niet je zet hem in een hok geeft hem zn voedsel en dingen en klaar.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:59

een blafband niet aan beginnen!
is marteling. geen oplossing.
Wil je een oplossing, moet je het probleem kennen.

Nou als de eigenaar zegt dat ie veel blaft om aandacht te krijgen, moet je hier:

A: Of veel tijd voor vrij maken, zodat je hem alle aandacht kunt geven.
B: De tijd in willen steken om er mee te trainen. (en dus niet met een blafband)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:35

Ik weet dat je ook blaf banden hebt die ipv stroom geven, een pufje met of een geurtje of met lucht. Een blaf band helpt alleen maar omdat als die blaft een geen fijne prikkel geeft. Ik denk dat je dit zelf als mens niet kan bewerk stellen. En denk dat als een hond blaft en alleen maar blijft blaffen dat je dat met negeren ook niet gaat redden.

Wat ik mee wil geven is, leg deze vraag eens voor aan een dieren gedragstherapeut. Vanuit daar uit kan je denk ik wel een goede keuze maken of je wel al dan niet deze hond in huis kan nemen.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:44

Citaat:
Wat ik mee wil geven is, leg deze vraag eens voor aan een dieren gedragstherapeut. Vanuit daar uit kan je denk ik wel een goede keuze maken of je wel al dan niet deze hond in huis kan nemen.

een hele goede! je weet neem ik aan de situatie waarin de hond nu zit, je kan een situatie schetsen hoe de hond het gaat krijgen en ik denk dat een hondengedragstherapeut best een goede schatting kan maken of het blaffen zal verminderen en wat eventueel nu de reden kan zijn van het blaffen.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:48

ALs jij ermee zit dat de hond veel blaft moet je het niet doen.
Je kan dan wel in gedragstheraphie gaan met de hond maar als het niet helpt wat ga je dan doen?
De hond is dan beter af bij iemand die er niet mee zit.
STraks neem jij de hond blijkt gedragstherapie niet te helpen en dan moet dat arme beest weer naar een nieuw baasje.
Of je moet vragen of je hem een maandje op proef mag.

Maar als jij geen hond wil die veel blaft moet je niet deze gok gaan nemen een verhuizing is al genoeg laat staan 2 en dan ook nog vlak achter elkaar!

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 22:55

ik denk dat zowel pubelia als ik bedoelen dat je van te voren naar een gedragstherapeut gaat om te kijken wat die ervan vind... niet om eerst de hond aan te schaffen, dan in therapie te gaan en maar kijken wat er van komt ;)

als je enigszins blijft twijfelen neem ik ook de stelling aan... doe het niet! neem alleen een hond waarvan je zeker weet dat je wilt dat dit jouw maatje wordt.

Xanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-10 20:59

Ik zal op zoek gaan naar een gedragstherapeut. Dit mailtje kreeg ik vandaag nog: Nou ze zit vaak genoeg bij ons alleen (samen met de andere hond) als ik weg ben voor mijn werk is mijn vrouw ook niet hele dagen thuis, dus ze zit vaak genoeg alleen.
Wat dat blaffen betreft, blaft ze niet tegen onze andere hond maar wel tegen de hond van de buren, dus als de hond van de buren buiten loopt blaffen allebei onze honden.
En wat dat aandacht betreft , als je er regelmatig mee gaat lopen is het goed en als ze de ruimte heeft is het ook goed en het is ook niet zo dat ze de hele dag om aandacht loopt te blaffen maar als er wat voorbij komt blaft ze wel. En je vroeg of ze vaak blaft en ik weet niet wat je vaak noemt maar ze blaft wel. Maar als wij een hele dag op b.v. een zaterdag of zondag weggaan gaat ze gewoon bij het hek liggen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 23:03