In hoeverre dierenmishandeling aangeven bij DB of politie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

In hoeverre dierenmishandeling aangeven bij DB of politie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 15:17

Ik zit met een serieus en ernstig probleem. Onze kat is in het eerste halfjaar opgegroeid bij een ander gezin. Het gezin heeft een klein kindje en wij hebben de kat daar weggehaald omdat hij zo nu en dan meegesleurd werd door de kleine. Monty heeft het eerste halfjaar niet meer gezien dan het balkon en de keuken. Maar er is meer aan de hand en dat doet me echt pijn...
Wanneer er gestofzuigd wordt, vliegt Monty letterlijk alle kanten op, kruipt in het kleinste hoekje van de kamer en word serieus doodsbang van alles. Hieruit constateren wij dat hij geslagen is met de stofzuigerstang. De mensen hebben wij er al op aangesproken en die doen alsof hun neus bloed. Hierdoor zou ik het liefste zelf even die mensen laten voelen wat ze deze kanjer hebben aangedaan.

Kan ik die mensen nog aanklagen bij de dierenbescherming of politie wegens mishandeling? Het is hun woord tegen het mijne. Het doet mij echt pijn!

delerium

Re: In hoeverre dierenmishandeling aangeven bij DB of politie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:20

Dat-ie geen fijne start heeft gehad mag duidelijk zijn. Maar hou wel in de gaten dat een kat die bang is van de stofzuiger daar echt niets engs voor hoeft te hebben meegemaakt. Heb ooit de aannemelijke verklaring gehoord dat een kat een stofzuiger niet kan plaatsen. Het maakt herrie, blaast (naja, zuigt maar voor een kat is dat blazen) dus is duidelijk aanvallend.

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:21

Mijn kat is ook doodsbang voor de stofzuiger en doet precies hetzelfde als die van jou! Maar ze is nooit geslagen hoor :n Sommige katten houden er gewoon niet van, om dan meteen te constateren dat ze geslagen is vind ik te ver gaan....

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:21

Stofzuigers zijn inderdaad vreselijk volgens alle katten. We hebben er zelf 2 en na 5 jaar is er nog maar eentje die rustig blijft liggen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 15:22

Uhm als ze het gewoon al vanaf begin doen en bij het minste geringste in de verdediging gaan. Vanuit het niets ineens aanvallen?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:23

Door basaal gebrek aan vertrouwen zal de reactie van jouw kat zeker heftiger zijn dan die van een andere kat. Maar een stofzuiger is echt een kattenramp. Ik had destijds een kitten, had nog nooit een stofzuiger gezien, maar die flipte er ook helemaal op hoor!

Suusw

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:24

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt hoor :o?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:26

Mijn katten zijn ook bang voor de stofzuiger, panisch is de ene zelfs. Ik heb ze nog nooit geslagen, laat staan met een stofzuigerstang

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 15:46

Ivy is met 6 weken van straat geplukt en woont sindsdien hier.
Ik heb haar nooit geslagen met de stofzuiger of de slang op haar gezet terwijl hij zuigt maar ze hoeft alleen maar te horen dat ik het ding pak en ze zit in het kleinste holletje onder de bank.
Om dan te zeggen dat ze mishandeld is lijkt me niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 20:10

Mijn katten zijn ook niet innig bevriend met de stofzuiger, om daar nu meteen het etiquet 'dierenmishandeling' op te plakken...........Geweest is geweest doe je nu niets meer aan en het is ook te betwijfelen of de kat daadwerkelijk geslagen is.

Veel belangrijker is hoe ga je hier mee om, wat doe je als je kat zo reageert?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:20

Ik heb mijn katten gekregen toen ze 3 maanden waren. Ik weet waar ze vandaan komen en weet ook zeker dat ze daar geen enkele nare ervaring hebben gekregen wat de stofzuiger betreft.
Toch zijn ze er beiden bang voor. De een erger dan de ander.

Als ik stofzuig zorg ik ervoor dat de kat weg kan kruipen en ga dus via een omweg naar de plek waar de kat zit, zodat de kat een andere plek kan zoeken als ik te dicht in de buurt kom. Ze zijn nu bijna 3 jaar oud en grote kans dus dat het nooit over zal gaan.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:26

Onze kat raced ook meteen achter het gordijn als ik de stofzuiger pak,:D ik heb haar als kitten gekregen en weet dus zeker dat ze geen vervelende ervaring heeft met de stofzuiger.