Kat zich ondergepoept na castratie, DA had moeten kijken??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imitador

Kat zich ondergepoept na castratie, DA had moeten kijken??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 15:56

Ik weet even geen duidelijke korte titel, sorry daarvan.

Ik heb zonet mijn kater opgehaald, hij is vanochtend gecastreerd. Ik kreeg bij het ophalen keurige uitleg wat er was gebeurd, en hoe het verder zou gaan. Daarna haalde ze hem op en zette hem op de balie. Nou, de lucht kwam me tegemoet, hij stonk echt. Thuis zag ik dat hij zich ondergepoept had (wel stevig hoor, geen diaree). Ik heb het uit zijn vacht moeten knippen (het zat al helemaal ingeklit, dus volgens mij was het niet net gebeurd) en nu zit hij zich met zijn 'dronken' kop van de narcose zich te wassen. Ik vond het echt sneu voor hem en vraag me af of de dierenarts of de assistenten dat niet hadden kunnen controleren en kunnen schoonmaken? Ik twijfel om er over te bellen dat ik niet zo netjes vind dat ze hem in zijn poep hebben laten zitten...

Dan vroeg ik me nog af of zeventig euro niet veel is voor een castratie? Ik dacht dat het rond de 40/50 euro lag? Het is ook nogal onhandig van mij dat ik dat niet had gevraagd, helemaal waar.

Anoniem

Re: Kat zich ondergepoept na castratie, DA had moeten kijken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:00

Helemaal niet duur, hoor.

Hmmm ik zou er wel even over bellen, vind het niet netjes dat ze het niet schoongemaakt hebben, en riskant ook ivm infectiegevaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:01

Vind het ook niet duur, zou wel even bellen net wat Yamcha zegt vind het toch vreemd. Zo ga je niet met dieren om.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:02

Hmmm vind dat toch best prijzig, wij betalen rond de 40 euro voor
een kater en iets van 85 voor een poes. Vind ook niet zo netjes dat ze
niet even gecontroleerd hebben, als jij het meteen rook, zullen zij dat toch
ook hebben moeten ruiken? Was wel netjes geweest om het even schoon te
maken voor het helemaal ingeklit zat....

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 16:02

Dankjewel voor jullie reactie. Ik wist niet of ik nou overdreven reageerde, maar dat valt dus wel mee. Ik ga zo even bellen, bedankt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:05

Nee ik vind niet dat je overdreven reageert, je verwacht dat ze je lieveling met zorg behandelen en daar hoort niet bij dat ze in hun eigen poep zitten, lijkt mij dat de assistente dat ook moet hebben gezien op het moment dat ze de kat uit zijn verblijf haalde....
Ben heel benieuwd wat ze je te vertellen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:06

Imitador schreef:
Dankjewel voor jullie reactie. Ik wist niet of ik nou overdreven reageerde, maar dat valt dus wel mee. Ik ga zo even bellen, bedankt.

Vind dat je groot gelijk hebt met je reactie. Laat nog even horen wat ze te zeggen hadden?

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 16:12

Nou ik heb even gebeld. Ik hoefde niet bang te zijn voor infectie, zei de assistente. Ze vertelde dat hij nogal boos/angstig was geweest (kan wel kloppen, hij was ook al heel fel/agressief toen ik hem binnen bracht en ze hem een prikje gaven) en dat hij waarschijnlijk toen ze hem in zijn mandje wilden doen (wat hij absoluut niet wilde) alles heeft laten lopen. Ze hebben hem toen maar met rust gelaten en het daardoor denk ik niet doorgehad. Wel jammer, maar ik kan het wel begrijpen.

Ook erg jammer dat hij zo fel is. Hij was echt moeilijk te hanteren zei de assistente en ze hebben een aantekening gemaakt volgende keer dat ze moeten oppassen met oppakken etc. Hier thuis is hij helemaal niet zo, hij is echt lief en ook bij vreemden heel lief en knuffelig. Dat is hoop ik alleen maar stress, dus ik ga binnenkort denk ik een paar keer met hem weg in een mandje, dat hij kan wennen.
Ik schrok er echt van hoe hij deed tegen de assistentes, zelfs in zijn mandje, toen ik hem vasthad, bleef hij blazen en brommen in hun richting.... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:14

Oke, duidelijk verhaal.

Dan is het wel begrijpelijk idd. Met kwaaie katten ben ik ook doodvoorzichtig, die vind ik echt eng.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 16:16

Ik snap wel dat ze hem maar hebben gelaten en waarschijnlijk als ze het door hadden gehad, hadden ze hem met rust gelaten denk ik. Ik snap het ook wel. ik baal er van dat hij zo doet. Hoort dat bij het ras, kruising noorse boskat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:18

Ik heb ook zo'n felle muts hier zitten (pers) erg lastig bij de DA..
Het verhaal klinkt aannemelijk maar t hoort niet.

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:19

Ik vind het wel duur! hier ben je 32,50 kwijt voor castratie
sterilisatie kost hier 72,50 ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:20

Mijn kruising flikt ook zulke dingen ja, en meneer kan echt gruwelijk kwaad worden....... dan kijk je echt wel uit :oo

De mijne gaat eens in de 2 jaar naar de DA, ontwormen doe ik zelf, en dan is het nog een hele kunst om hem zijn prik te geven...... ik ben altijd blij als het weer voorbij is.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:22

@TS: klinkt opzich begrijpelijk, maar de assistente had naar mijn idee ook wel iets mogen zeggen over zijn gedrag en dat ze niets aan hem kunnen hebben doen.(kan er even geen goede zin van maken :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:23

Snap je wel siskeh, dat kan ik met je eens zijn, 't blijft vervelend om er zo achter te komen....

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:23

Hier kost castratie 90 euro... vind het dus wel meevallen.

Tja als hij niet echt handelbaar is kun je hem idd beter met rust laten

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:25

Vervelend dat je kat zo aggresief doet bij de dierenarts. Die van ons doet dat ook (de ene wel, de andere niet). Is nauwelijks vast te pakken, laat staan vast te houden of een prik oid te geven.

Wij hebben een poes en die van ons is dus gesterriliseerd en wilde maar niet onder zeil en later niet meer wakker worden. De hechtingen eruit halen kregen we met 4 man nog niet voor elkaar en hebben ze laten zitten.

En thuis is ze echt een schatje :j

Fijn dat je de dierenartsenpraktijk nog hebt kunnen spreken. Is imo ook een logische reactie geweest van personeel en ik denk ook een verstandige :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:27

Maar ze moeten toch een bepaalde tijd nuchter zijn als ze geopereerd worden?

SorayaDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:28

Nou ja zeg, vind het verhaal nog steeds erg vreemd vanuit de praktijk. Je controleert de kat toch zeker wel even voordat je hem mee terug geeft aan de eigenaar. Sowieso hoort een dier nog een keer gecontroleerd te worden na zo'n ingreep. En daarnaast hoort de praktijk het aan de eigenaar te vertellen als een dier een aantekening krijgt over zijn gedrag, aangezien dit invloed heeft op de omgang/behandeling van zo'n dier (ook al gaat 't alleen maar om het dragen van beschermende handschoenen) en het gewoon netjes is naar de eigenaar toe.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 16:29

Ik had idd liever gehad dat ze het hadden gezegd en ik had ook liever gehad dat ze bij hem waren gaan kijken en opgemerkt hadden dat hij zich ondergepoept had. Als ze het dan even hadden gezegd met de boodschap dat ze hem met rust wilden laten ivm gedrag, had ik het oke gevonden.
Ik ga misschien toch even op zoek naar een andere DA. Ik woon hier nog niet zo lang en had nog geen tijd gehad om er een te zoeken toen meneer al gekke toeren had gemaakt en ik dus snel ergens heen moest.
Toevallig nog tips voor goede DA's in Almere?

@Caira, ja twaalf uur van te voren zei de assistente hier, en dat was hij ook.

Ik ga toch eens wat meer info over katten opzoeken. Mijn konijnen zitten echt goed, daar weet ik veel van, maar wat katten betreft ben ik wat minder bekend (al jaren katten bij mijn ouders, en daar was nooit wat aan de hand, dus nooit in verdiept).

@Soraya: ik kreeg het inderdaad pas te horen toen ik erover belde... Ach ja, ik wil gewoon een andere nu :Y)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:30

Voor jou is dat boze gedrag misschien appart, maar geloof dat de gemiddelde dierenarts assistente daar niet van opkijkt.
De helft van de katten die thuis poeslief zijn, kunnen bij de dierenarts nog wel eens veranderen in ware tijgers.

Voor de eigenaar appart, voor de assistente aan de orde van de dag.....

Maar was wel slim geweest als ze even hadden gezegd, dat ze je kat niet hadden schoongemaakt,
omdat hij het niet helemaal met ze eens was.

Qua kosten niet apart of zo.
En ook bij dierenarts kan je van te voren vragen wat iets ongeveer gaat kosten.
(uiteraard geven ze dan een kostenraming voor gemiddeld en als er tijdens het opereren of zo met jouw
dier iets bijzonders is, kan het duurder of goedkoper worden. Op de een of andere manier, wordt het
bij mij altijd duurder...Zal het er eens over hebben met mijn huisdieren, dat ze boven gemiddeld zijn.)

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 16:33

@Sjolvir hahaha het zijn luxe poezen. Ik ben alleen maar katten gewend die net zo makkelijk zijn thuis als bij de DA. Mijn andere kat pluus is thuis wat wij noemen echt een sloerie: gaat voor iedereen op zij rug, loopt je dan te lonken en dan moet je aaien en kriebelen. Ook bij langskomende fietsers doet hij het (de stoeph**r haha). En bij de DA deed hij dat ook altijd vrolijk.

Gelukkig is het niet vreemd dat ze zo doen. Ik maakte me al zorgen over mijn kwaliteiten als opvoeder ;)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:36

Sjolvir schreef:
Voor jou is dat boze gedrag misschien appart, maar geloof dat de gemiddelde dierenarts assistente daar niet van opkijkt.
De helft van de katten die thuis poeslief zijn, kunnen bij de dierenarts nog wel eens veranderen in ware tijgers.

Ware tijgers...oeps.... Bijnaam voor onze terrorpoes is Tijger...zal het dan toch onze eigen schuld zijn :(:)

TS, veel poezen/katten reageren zo idd. Ik kan je niet helpen aan een goede da in Almere en omstreken helaas.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:01

Tja, gestresste katten...
mandje, auto, dierenarts... worden vaak tijgers.. Geen opvoedkundig probleem, gewoon een kat... :D

Vriendin van me heeft er ook zulke, thuis poeslief, maar bij de dierenarts terroristen!!!
Even afkloppen dat mijn huistijgertje redelijk braaf blijft.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:17

Ik vindt het wel wat vreemd. Wij controleren altijd de kat nog even voordat de klant hem mee krijgt. Niet alleen op ontlasting (wat niet veel is i.v.m. vasten) maar ook of hij geplast heeft, er geen bleodingen zijn enz. Dit wordt ook tussentijds steeds gecontroleerd.