Rechten DA 'geschoren' kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kirja

Rechten DA 'geschoren' kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 13:12

Gisteren is een van onze katers naar de dierenarts geweest, hij had een gezwel op zijn pootje wat verwijderd is.

De kat hebben wij pas zo'n 6 weken, het is een pers maar bij zijn vorige eigenaar is zijn vacht niet goed bij gehouden waardoor hij helemaal vol met klitten zat.
Bij de dierenarts is er dus afgesproken om hem gelijk te wassen en te scheren aangezien hij toch een roesje kreeg voor de operatie.

Nu hebben wij hem gisteravond weer opgehaald, na een paar uur heb ik hem maar uit zijn reismandje gehaald (hij kon er zelf nog niet uit komen), en schrok best wel van hoe hij eruit ziet..

Op sommige plekjes is hij kaal tot op de huid en op andere stukken steken er overal nog lange plukjes haar uit, zijn borst is half geschoren.. rechts zit vrij weinig haar en links zit het nog vol met klitten..
Ook is hij nog op ik weet niet hoeveel plekken raakgeschoren :(

Op het bonnetje wat ik heb meegekregen stond wassen/scheren, de assistente zei gisteren zelf dat ze hem niet meer gewassen heeft.
En op een paar euro na is het bedrag hetzelfde als wat het weghalen van het gezwel heeft gekost..
Ik vind het belachelijk dat ze me zoveel geld hebben laten betalen voor het verminken van mijn kat, en mijn vraag is nu dus ook.. kan ik mijn geld hiervoor terug eisen??

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:17

hm terug eisen weet ik niet maar ik zou de dierenarts hier zeker op aanspreken.
Uit eigen ervaring weet ik wel dat een pers lastig te scheren is vanwege de dunne huid, misschien hebben ze alleen de klitten eruit geschoren?
Als je voor het wassen betaald hebt en ze hebben het niet gedaan, kun je dat geld wel terug krijgen denk ik.

Maar als het er echt zo uit ziet als jij beschrijft dan zou ik met kat en al terug gaan...

cissy

Re: Rechten DA 'geschoren' kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:26

Ik zou zeker gaan vragen hoe dit kan en of het 'normaal' is om de kat zo terug te geven. Kan me voorstellen dat een trimster het anders en netter doet dan een DA, maar dit is wel heel erg.
En dat hij nog zolang heeft moeten bijkomen is ook niet normaal. Ze kunnen m een prik geven zodat hij sneller bijkomt wat ze normaal ook doen bij raskatten vanwege het narcose risico.

wat je kat betreft, als je terug bent van de DA zou je zou m nog een beetje kunnen bijwerken met een (kromme) toilleteerschaar zodat ie wat minder plukkerig is. Het haar groeit vanzelf gelukkig weer aan, al loopt ie tot die tijd wel voor schut..... :)

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 13:36

Nou, de klitten zijn er ook niet uit.. zijn hele borst zit nog vol ;)
Het wassen staat wel op de bon, maar dat is dus inderdaad niet gedaan.

Donderdag moet hij terug op controle komen en dan ga ik ze er zeker even op aanspreken.
Natuurlijk wordt het door een trimster een stuk netter gedaan, ik had ook zeker niet verwacht dat ie helemaal netjes terug zou komen.. maar nu lijkt het net of er een paar ratten aan hem hebben lopen knagen :o

Oh dat ze raskatten normaal een prik geven om sneller bij te komen wist ik ook niet..
Om half 3 's middags was hij namenlijk al wakker maar nog te suf om mee naar huis te mogen, uiteindelijk hebben we hem om half 5 op mogen halen en toen ie om 7 uur nog zo suf was als het maar zijn kon heb ik even gebeld of het normaal was, ''ja is normaal en kan nog wel tot morgen ochtend suf zijn''..
Om 12 uur toen ik naar bed ging liep hij nog flink te wankelen :(:)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:38

Heb je een foto van je kat? ik begin nu wel heel nieuwsgierig te worden....

Kirja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 13:41

Liezel1 schreef:
Heb je een foto van je kat? ik begin nu wel heel nieuwsgierig te worden....

Ja foto's heb ik al gemaakt maar kan het kabeltje van de camera niet vinden, zal zo nog eens zoeken ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:50

Er was hier op bokt volgens mij een hele tijd terug ook iemand die de kat door de DA had laten scheren en niet tevreden was met het resultaat. Ik heb net gezocht, maar ik kan er niets meer over vinden.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:53

Mijn bk hebben ze geen prik gegeven om sneller bij te komen, maar er werd me wel uitgelegd dat bepaalde katten meer moeite hebben met bijkomen omdat de stoffen in het vetweefsel worden opgeslagen en sommige (soorten) katten hebben nu eenmaal meer vetjes.
Zo had mijn bolle bk er vrij veel moeite mee, maar mijn russisch blauw was binnen no-time weer het dametje.

Ik zou de da zéker aanspreken op het scheren. Je verwacht toch gewoon dat de geleverde en betaalde diensten goed gedaan zijn.

lien_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 13:53

Niet alle dierenartsen geven antisedan, dus dat hij nog wat suf was is op zich niet erg. Als het goed is is jou ook verteld dat hij nog een dag of 3 wat suffig kan zijn (elke kat reageerd anders) en dat je hem ergens rustig weg moet zetten...
Scheren gaat bij de meeste dierenartsen niet zo netjes (denk aan stagiares) maar dat de klitten er nog in zitten is wel ronduit belachelijk.
Als ik jou was zou ik nu vast laten weten wat je ervan vind, als je dan donderdag langskomt is er misschien al een passende oplossing bedacht...

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:36

De dierenarts waar ik werk die kan ook niet scheren, tenminste niet als het er een beetje netjes uit moet zien. Geld ook voor mijn collega's dus zou je die treffen dan ziet het er ook niet uit.

Maar daar moet je ook voor betalen en of ik het nu doe netjes of een ander dat maakt niks uit.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:39

Ik heb jaaaren geleden ook een Pers gehad, toen die het kammen en borstelen niet meer fijn vond heb ik hem ook elke keer laten scheren bij de Da, maar die kwam er net zo netjes vandaan alsof een trimster het gedaan had.

Zou ze er zeker op aanspreken, hakwerk is iets anders dan scheren ,en betalen voor wassen dat niet is gedaan daar zou ik ook een probleem mee hebben...

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 15:46

Heb ook een paar keer een pers moeten scheren. Kammen is makkelijker (ook nog steeds moeilijk) maar ook een mooier(lees:beter) resultaat. De dierenarts doet dat echt niet zelf maar de assistente. Heb ook een keer een punker naar huis gestuurd. Allen de rug was te kammen, de rest heb ik moet plukkne/knippen. Ze vonden het wel grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 16:26

Denk wel dat als je het echt netjes wilt hebben, je naar een trimmer moet gaan. DA's zijn geen trimmers hoor :j

Maar in de huid, nee dat hoort niet.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:44

het is vandaag donderdag, ben je toevallig al terug geweest?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 15:07

Yamcha schreef:
Denk wel dat als je het echt netjes wilt hebben, je naar een trimmer moet gaan. DA's zijn geen trimmers hoor :j

Eens. :j Kan mij nog herinneren dat ik bij de DA aan het werk was en er net een pers gecastereerd werd. Pers werd nog slapende met een tondeuse in mn handen gedrukt zovan: 'doe jij die maar, want ow ow, als ik dat moet doen...' Niet dat ik er een plaatje van gemaakt heb hoor. :') Een pers met klitten blijft een pers met klitten, ook al scheer je m kaal dan toch blijf je altijd plukjes en streepjes houden.

De DA heeft vaak meerdere tondeuses, maar tegen een pers met probs is vrij weinig opgewassen.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:57

mijn DA wílt niet eens scheren, die stuurt me naar de trimster. Daar moet ie nl niet verdoofd worden, wat mijn DA dan weer wel zou moeten doen, en dat wil ze niet als het niet echt nodig is.

Dat ie lelijk geschoren is, tja je kan van een DA niet verwachten die ie daar even goed in is als een trimmer. Maar de klitten zouden er idd toch wel uit mogen zijn, vind ik.

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:58

als je m mooi geschoren had willen hebben had je bij trimster moeten zijn.............

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:02

Misschien zijn ze wel gestopt omdat hij niet te scheren was en ze steeds in de huid terecht kwamen door alle klitten ;)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:03

Ik heb een tijdje bij een DA meegelopen en het scheren gezien. Nee, het wordt niet zo netjes als bij de trimsalon, maar wij probeerden toch altijd wel om het ongeveer even lang/kort te hebben overal, en in elk geval alle klitten weg. Staart en poortjes lieten we vaak lang en die kamden we dan.
Dat hij niet gewassen is, is natuurlijk niet volgens de afspraak, maar ik kan me wel voorstellen dat ze een kat die net geopereerd is (iig bult verwijderd, dus ook hechtingen neem ik aan), niet compleet gaan soppen. Maar ja, dan moeten ze het natuurlijk ook niet in rekening brengen ;) .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:04

Billy schreef:
Misschien zijn ze wel gestopt omdat hij niet te scheren was en ze steeds in de huid terecht kwamen door alle klitten ;)

Dat kan ik me niet voorstellen. Destijds heb ik de klitten met een schaar weggeknipt en daarna geschoren. Het duurt even met die dikke vachten, maar met een redelijke machine kom je er altijd wel doorheen. En of je in het vel scheert hangt af van hoe je dat ding vasthoudt.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:09

cissy schreef:

Ik ben ook benieuwd O:)

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:03

Billy schreef:

Ja? Dan hadden ze dat wel even duidelijk kunnen aangeven toch? Ipv zo'n resultaat mee te geven als wat het nu is.

En wat netjes scheren betreft en 'dan had je naar naar de trimster moeten gaan'. TS geeft toch aan dat maar de helft gedaan is? Dat is niet meer 'niet netjes' dat is gewoon slecht.

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:28

in je begin bericht staat dat je kat in kwestie nog niet zo lang hebt, maar zeker een aanrader, is soms zelf even met een scheer apparaat bij hem in de buurt, zodat ie der aan went,
onze pers krijgen we ook niet hele klit vrij ook niet met braaf elke dag kammen, we hebben hem zo aangewend dat ie gewoon op tafel gaat liggen, en ik kan gewoon me gang gaan, veel fijner als steeds verdoving.
succes met hem verder

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:29

Tijdens mijn stage's ook een paar keer katten moeten scheren, en ook andere assistentes katten zien scheren en tja, niet overal gebeurt dat even netjes....

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:31

kaatje77 schreef:
cissy schreef:

Ik ben ook benieuwd O:)

Ik ook wel ja.
Ik vind het niet echt netjes wat ze gedaan hebben, en had ze er ook zeker even op aan gesproken..