Propalin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jenny21

Propalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 22:30

Onze hond krijgt sinds kort Propalin tegen haar urine verlies. Het is een week goed gegaan maar net lag ze op schoot en ineens werd het erg warm :o Oorzaak een paar druppels urine...

De DA raadde ons aan om haar 1 maal daags de Propalin te geven. (0,3ml voor hond van 10 kg)
Maar op de bijsluiter lees ik dat het ook verdeeld kan worden over 2-3 keer per dag.

Hoe doen de Propalin ervarings mensen dit???
En houdt je je ook echt aan de dosis. Of kun je ook iets meer geven als je merkt dat het niet werkt?
(ik vind de gebruiksaanwijzing erg onduidelijk...)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:02

Ik duik even in mijn geheugen. onze vorige witte herder heeft van half december 2008 tot zijn dood in februari 2009 propalin gehad. Hij maakte een of andere stof niet aan waardoor zijn urine niet concentreerde. Daardoor dronk hij extreem veel en daardoor ook veel plassen tot gewoon laten lopen.

In eerste 2 dagen hebben we ons aan de dosering gehouden die we moesten hebben 1 keer per dag een dosis. Alleen kreeg hij er een niet meer tegen te houden pijnlijke erectie van ondanks zijn castratie. Zo erg dat hij niet meer durfde te gaan liggen de arme ziel. Daarom is de dosering verlaagd en over gegaan in 2 keer per dag. Dat ging wel beter maar hij is niet helemaal droog gebleven. Maar het was zoveel beter als voor de propalin.

Voordeel van een teefje is dat zij geen erectie kan krijggen. maar toch zou ik met de DA overleggen of het meerdere keren een kleinere dosis kan zijn. En misschien accepteren dat ze druppels urine verliest ipv hele sloten.

Jenny21

Re: Propalin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-10 09:00

Afkloppen, het gaat nu goed!
Dosis is nu de normale dosis die ze zou mogen hebben. Wat we eerst gaven was meer een soort van test, zei de DA. En daarnaast krijgt ze het nu 3 maal daags... Tot nu toe 100% droog!!!!