Carnibest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

Carnibest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 16:05

Ik zou graag van mensen die ervaring heben met carnibest vers voer willen horen wat ze ervan vinden.
Is dit ook geschikt voor zeer kieskeurige katten? (lust alleen kip en niet de vers voer bakjes uit de diepvries van de supermarkt)
Hoe duur is het ongeveer?
Hoe zit het met de hoeveelheid calorien in dit voer worden ze snel erg dik of valt dit reuze mee?

Ik voer momenteel royal cannin en ben daar heel tevreden over maar was nieuwsgierig omdat je er zoveel over hoort tegenwoordig.
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 26-01-10 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Re: Carnibest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:11

Ik voer nu ruim 2 jaar Carnibest. Heb 2 kieskeurige katten, maar beiden eten het met smaak. De eerste weken waren even lastig, maar ik heb het toen gemengd met blikvoer, wat ze wel heel erg lekker vonden, en toen was het geen probleem meer.

Een rol van 500 gram kost iets van 1.50 geloof ik. Ik voer 2x per dag 1/3 rol. Voor 3 katten. Dus dat is een euro per dag.

Ik ben er echt heel tevreden over. Ik heb 1 nierpatiënt rondlopen, die ook darmproblemen heeft en ze weigert nierdieet te eten. Hier doet ze het goed op. Ze blijft mooi op gewicht en heeft een mooie dichte vacht.
Verder heb ik een 2-jarige kater die een mooie glanzende vacht heeft en een kitten van 9 maanden. Beiden zijn er mee opgegroeid en doen het er heel goed op. Dit zijn de kieskeurige katten.

Wat me opvalt is dat de urine minder stinkt, ontlasting veel vaster is, vachten mooi en zacht zijn. In vergelijking met de brokken die ik voerde (RC Sensible). Ik ben er heel tevreden over :j

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:23

Ik heb een erg kieskeurige hond en ze eet carnibest echt ontzettend graag.
Ik voer het nog niet zo lang, ben over gestapt van Rodi naar Carnibest. Zit nu in de ontgift fase, maar ze begint er alweer steeds beter uit te zien. :j Ik ben tevreden!

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:25

probeer gewoon een rolletje.
Hier eten ze allemaal vers. Maar als ik op vakantie ga, of ze gaan uit logeren, krijgen ze carnibest. Zowel de honden als de kat vinden het lekker.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:49

Ik heb Carnibest ongeveer een half jaar gegeven aan mijn hond maar zij kon er gewoon niet tegen vandaar dat ik er mee gestopt ben.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 17:03

Oke dan denk ik dat ik het mischien maar moet proberen.
Want het is natuurlijk wel beter voor ze.

C_arola hoe reageerde jou hond er dan op?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:06

Mijn hond heeft gedurende de periode erge diaree gehad en viel erg veel af.
Ik heb meer vlees gegeven om haar aan te laten komen en omdat ik dacht dat het de ongiftingsfase was, ging ik door maar na zo'n 5-6 maanden was ze nog steeds erg mager terwijl ik 3 keer zo veel gaf als eigenlijk moest. Vandaar dat we besloten hebben om er mee te stoppen.
Ze at het wel met grote plezier maar haar darmen konden het niet aan zei de DA later.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 17:12

voeren jullie eigenlijk nog iets bij het vlees of gewoon enkeld het vlees en meer niet?

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:14

Ik heb er kippennekken ed bij gevoerd maar eigenlijk gewoon als extra. In Carnibest zit alles al dat een dier nodig heeft.

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:16

Ik heb dna wel geen katten maar voer mijn honden alle 4 alleen maar vers vlees.
Geen carnibest, dat vind ik domweg te duur.
Ik voer smuldier komlpeet vers vlees, net zo goed en scheelt de helft!
Topspul, ik heb gezonde glanzende honden die nog maar nauwelijks bij de dierenarts komen, alleen nog maar voor de entingen!
Hun blij, ikke blij!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:19

Ik voer ook alle 8 mijn katten vers. En soms ook carnibest.

Ze lusten het alle 8! 7 eten het echt met smaak, 1tje vind het wat minder maar eet het wel .. ( die heeft liever een konijnenvoorbeentje bij voorkeur :+ )

Ze doen het er super goed op. nooit diarree etc :D

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 17:20

smuldier gaf ik vroeger wel eens als extratje maar dat eeten ze niet daar zijn ze te kieskeurig voor.
Heb je eingenlijk ook carnibest met alleen kip?
Want mijn eene kat lust niks anders vis, rund enz vindt ze niet lekker en eet ze dus ook niet. (vooral vis vindt ze vies zowel blikvoer met vis als brokken met vis en gewoone verse vis van de visboer)

Babsie wat voer jij ze dan voor merk?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:45

Carnibest Natuur is volgens mij alleen kip.
Die van mij vinden de lam-mix erg lekker :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:57

Ik voer ook Carnibest, zowel de kip/rijst als de lam/rijst. Echter is meneer zo verwend dat ie alleen nog maar de lam/rijst lust.
Ik voer dit omdat hij op geen mogelijkheid droge brokken eet, hij zeer dun werd en ik dus geen andere keus had.
Ik meng het met brokken, omdat het me anders veel te duur wordt, hij zou eigenlijk 1,5 kilo per dag moeten, en dat wordt me echt te gek.
Ik ben er wel tevreden over, al is het niet zo dat elke hond of kat het eet. Mijn hond is sowieso gewoon bijna niks, laatst heeft ie 3 dagen lang niks gegeten, terwijl hij puur vlees voor zijn neus had staan. Hij heeft gewoon weinig nodig.
Nadeel van Carnibest is wel dat je er en extra diepvries voor moet kopen. En dat het rete duur is.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 17:58

Amanda schreef:
Carnibest Natuur is volgens mij alleen kip.
Die van mij vinden de lam-mix erg lekker :j
Nee, dit is kip en rund. Dat is de rode verpakking. Mijn hond is helaas allergisch voor rund, dus die krijgt ie niet meer.
De gele verpakking is kip, en de blauwe is lam :j
Kijk anders maar eens op http://www.carnibest.nl

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 18:01

Voor de kat zijn ze allemaal wit. Tenminste, waar ik ze haal wel.
Staat op het etiket wat er in zit. Voor katten is de samenstelling ook weer anders dan voor honden.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 19:30

Majo schreef:
Ik voer ook Carnibest, zowel de kip/rijst als de lam/rijst. Echter is meneer zo verwend dat ie alleen nog maar de lam/rijst lust.
Ik voer dit omdat hij op geen mogelijkheid droge brokken eet, hij zeer dun werd en ik dus geen andere keus had.
Ik meng het met brokken, omdat het me anders veel te duur wordt, hij zou eigenlijk 1,5 kilo per dag moeten, en dat wordt me echt te gek.
Ik ben er wel tevreden over, al is het niet zo dat elke hond of kat het eet. Mijn hond is sowieso gewoon bijna niks, laatst heeft ie 3 dagen lang niks gegeten, terwijl hij puur vlees voor zijn neus had staan. Hij heeft gewoon weinig nodig.
Nadeel van Carnibest is wel dat je er en extra diepvries voor moet kopen. En dat het rete duur is.

Dat het duur is is niet zo`n probleem aangezien ik met de royal canin duurder uit ben.
En buiten dat liever mij katjes goed voer en ik oud brood dan ik luxe en vers brood en mijn katjes bende

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 09:34

Als ik KVV voer geef ik ook carnibest, meestal natuur de rest vinden ze niet zo lekker. Lam mix lusten ze niet. Diabetes vinden ze ook lekker.

En de rest gewoon rauw, kipnekken, eendennekken, kalkoenvlees, struisvogel, hert, konijn etc etc etc..

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 19:55

Wil iemand trouwes voor mij even op de verpaking kijken hoelang het goed blijft buiten de vriezer?
Ik heb namelijk geen vriezer dus of ik na deze zak royal canin kijk of het wat is of dat ik nog wacht tot ik een vriezer heb hangt daar een beetje vanaf.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 20:44

hier krijgen er ook 3 carnibest als ontbijt. Een kleine plak maar want ik stel zelf samen met vers vlees. Soms krijgen ze kuikens als ontbijt ipv carnibest. Ook compleet voer maar je moet er wel tegen kunnen ;)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 21:04

kuikens bedoel je daarmee eendagskuikens?
Ik zag dat altijd als lekernij maar eendagskuikens vallen dus ook onder complete voeding met alles erin wat ze nodig heben?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 21:05

Nee hoor een kuiken is echt niet compleet.

Dat is een geklutst ei maar dan op pootjes. Zit weinig bijzonders in. Krijgen ze hier weleens als lekkernij idd...

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 21:07

hihi geklutst ei op pootjes.
Oke ik dacht al dankje ik vondt het al wat raar.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 11:06

Als het eenmaal helemaal ontdooit is, blijft het nog 2 dagen goed in de koelkast. Daarna gaat het ook echt stinken en verkleuren en moet je het weggooien.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 00:51

Carnibest is goed spul, maar wel een redelijk 'dure' manier van vers voeren. Ik heb het een tijd gegeven naast de brokken (een eetlepel per kat, gewoon voor het lekkere), maar tegenwoordig geef ik ze eendagskuikens voor erbij. Hier lusten 5 van de 8 katten vers, de overige 3 moeten er niets van weten.