Wij hebben Amy in augustus 'genomen'omdat mijn zoon van 8 helemaal weg is van het ras, hij leest altijd rasboeken
Ik ben erkend fokker van Duitse Herders en dacht; ach zo'n Beagle klein hondje dat doen we er wel even bij. Natuurlijk wist ik wel dat ze als eigenwijs bekend stonden, maar ze is vele malen moeilijker dan 2 herders bij elkaar, die luisteren gewoon!!
Dus via Marktplaats op zoek naar een Beagle, en al snel 1 gevonden in de buurt, teefje, 4 jaar oud en nog gratis ook en ooowww ja ook wel iets te zwaar.Ze woog gewoon 20 kilo
We gingen haar ophalen en sjemug wat een schrik, het leek wel een rollade van 20 jaar oud
Haar baasje werkte 4 dagen van 10 uur en was 12 uur lang de deur uit, en de baby was allergisch en ze gingen op vakantie. Genoeg reden voor mij om de hond mee te nemen

Dit was na enkele weken
Eenmaal thuis bleek ze niet zo makkelijk, ze was niet gewend met andere honden om te gaan, begreep niet dat de ene herder teef de roedelleidster is, daagde haar steeds uit en werd dus ook gegrepen op een dag, ze huilde vreselijk, keerde steeds de vuilnisbak om, at snoep, brood en weet ik wat op van de kinderen, luisterde niet, begon in huis te poepen en plassen.
Maar in huis overdag is ze superlief en erg rustig en je moet nergens voedsel laten liggen want ze gaat door, buiten scheurt ze naar de stallen en gaat daar geheid mest en bix lopen vreten en dan kun je gewoon wachten tot ze klaar is. Tegenwoordig schud ik met een emmer met brokjes erin en roep ; AAAAAAMMMYYYYY, broooookjes!!! en dan is ze er zo!! Ze weegt nu 13 kilo en lijkt gewoon weer 4 jaar oud!