Alles over de Beagle

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fidele

Alles over de Beagle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-10 16:03

Sinds kort hebben wij een Beagle, ik heb ook 2 Duitse herders. Maar aan die Beagle moeten wij erg wennen. Het is nl. een hondje met gebruiksaanwijzing.

Wie herkent dit en zou er wat over willen vertellen? Ik wil alles weten, barst maar los!!! :D

Vosse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 16:54

Totaal iets anders dan de herders.
Geen persoonlijke ervaringen met de Beagle.

Behoort bij de lopende honden, zweethonden en verwante rassen. Dus wast al wel gemerkt dat ze graag hun neus achterna gaan.
Daarnaast zijn ze wat lastiger te trainen dan de herders, in het kader van eigenwijs en doe het lekker zelf.

Maaaaaaaaaaaaaaaaar ik ken beagles die het er in de G&G goed van af brengen net als in de behendigheid.

Een kwestie van een trainingsmethode vinden die bij jullie en DEZE hond past

Succes en veel plezier met de Beagle

colunder

Re: Alles over de Beagle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 00:27

Ik heb 2 beagles.
Zijn wel hele ander honden dan herders,zeker wat betreft de opvoeding.
Herdershonden zijn erg op de baas gericht en dat is bij beagles dus niet zo,die gaan het liefts hun eigen weg.
Vooral heel consquent zijn,dat is met elk ras wel zo maar met beagles helemaal.
In het bos kunnen die van mij redelijk goed loslopen en luisteren ze vrij goed.
Toch heb ik laatst ook 2 keer 4 uur in de auto op 1 van mijn beagles moeten wachten omdat meneer er vandoor was gegaan.
Als hij eenmaal een lekker luchtje opgesnoven heeft is er geen houden meer aan.
Voorlopig gaat hij dus niet meer los in het bos.
Waar je met beagles ook goed op moet letten is dat ze snel te dik worden.
Ik zie vaak beagles lopen waarvan ik denk"die mogen ze best een paar kilo af laten vallen".
In huis vind ik ze wel lekker rustig,mits ze genoeg beweging krijgen.
Mijn teefje is pas 10 maanden dus die doet nog wel eens ondeugende dingen maar mijn reu van 5 is in huis heel rustig.

Is jullie beagle een pup of en volwassen hond??

Ik vind beagles hele leuke honden, maar soms denk ik wel eens had ik maar een herder genomen,omdat die wat volgzamer zijn.
Toch zou ik ze niet willen missen hoor!!

Veel plezier met jullie beagle!!!

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 10:50

Wij hebben Amy in augustus 'genomen'omdat mijn zoon van 8 helemaal weg is van het ras, hij leest altijd rasboeken :? Ik ben erkend fokker van Duitse Herders en dacht; ach zo'n Beagle klein hondje dat doen we er wel even bij. Natuurlijk wist ik wel dat ze als eigenwijs bekend stonden, maar ze is vele malen moeilijker dan 2 herders bij elkaar, die luisteren gewoon!!

Dus via Marktplaats op zoek naar een Beagle, en al snel 1 gevonden in de buurt, teefje, 4 jaar oud en nog gratis ook en ooowww ja ook wel iets te zwaar.Ze woog gewoon 20 kilo :(

We gingen haar ophalen en sjemug wat een schrik, het leek wel een rollade van 20 jaar oud :oo Haar baasje werkte 4 dagen van 10 uur en was 12 uur lang de deur uit, en de baby was allergisch en ze gingen op vakantie. Genoeg reden voor mij om de hond mee te nemen

Afbeelding
Dit was na enkele weken

Eenmaal thuis bleek ze niet zo makkelijk, ze was niet gewend met andere honden om te gaan, begreep niet dat de ene herder teef de roedelleidster is, daagde haar steeds uit en werd dus ook gegrepen op een dag, ze huilde vreselijk, keerde steeds de vuilnisbak om, at snoep, brood en weet ik wat op van de kinderen, luisterde niet, begon in huis te poepen en plassen.

Maar in huis overdag is ze superlief en erg rustig en je moet nergens voedsel laten liggen want ze gaat door, buiten scheurt ze naar de stallen en gaat daar geheid mest en bix lopen vreten en dan kun je gewoon wachten tot ze klaar is. Tegenwoordig schud ik met een emmer met brokjes erin en roep ; AAAAAAMMMYYYYY, broooookjes!!! en dan is ze er zo!! Ze weegt nu 13 kilo en lijkt gewoon weer 4 jaar oud!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 17:32

Die heeft het getroffen met jullie!!
Hier mijn Beagles Charlie en Kyra
Afbeelding

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-10 18:09

Mooi zijn ze zeg, mooie kleuren!! Die van ons is geen kruising maar heeft geen stamboom! De kleuren zijn niet zo heel mooi!