Het afgelopen jaar is het erg goed met hem gegaan. Het is nooit een hele bolle kat geweest, maar een aantal maanden geleden zag ik zelfs dat meneer een kwab begon te krijgen onder z'n buik, echt Hollands welvaren, eindelijk!
En nu... nu zijn we weer terug bij af...
Vorige week begon hij weer met braken en was weer aan de diarree, dus kat opgepakt en naar de DA gereden. Onderweg had hij gebraakt en hij had een heerlijke flats achter zich neergelegd, de DA zei: 'dit is foute boel' en kwam met de diagnose Exocriene Pancreasinsufficientie (EPI, aan de hand van zijn ontlasting), http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=57.
Thuis had ik al kipfilet en rijst gekookt, gepureerd met babypotje, maar meneer hoefde het niet, dus maar weer rauwe kipfilet voorgeschoteld, wat er wel in ging. Hij moest drie dagen antibiotica en pijnstilling geinjecteerd krijgen en morgen moet het over zijn, maar dat is het niet...
Vandaag wilde hij geen kipfilet eten... hij heeft wat melk gehad, dit kwam eruit. Vervolgens heeft hij zich tegoed zitten doen aan brokken, ook dit kwam eruit, daarna nog een andere smaak brokken en ook dit kwam met dezelfde gang weer terug. Het is gewoon zo sneu... Hij lag lekker naast me te slapen op de bank, opgerold en begint te speekselen. Hij WIL dus wel eten en doet het ook redelijk, maar het komt er met dezelfde gang weer uit. Hij loopt al de hele avond en nacht te klagen van de honger (is ook niet zo gek), maar ik weet echt niet meer wat ik hem nog kan geven

Toch vraag ik me af of het geen voedselintolerantie is... De DA zei dat hij gewoon zijn eigen brokken kon eten en dat ik hem niet hoefde te verwennen met kipfilet, maar z'n brokken komen eruit en de kipfilet niet (ALS hij het eet).
Morgen dus maar weer de DA bellen en een zak voer halen voor gevoelige maag/darmen.
Het arme beest heeft ook een ontstoken oog door z'n verminderde weerstand (dus zalven) en kan zich niet op temperatuur houden, slaapt als enig kind bij ons op bed.
Wie oh wie kan mij iets van een houvast geven? Wie ziet iets dat wij wellicht over het hoofd zien?