pipetten drama

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Moontje1991

pipetten drama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 13:19

Even ter verduidelijking voor het lezen van het verhaal
Bambi is een poesje van 10 maanden oud en 2 kilo die met 2 weken oud door haar vorge baas in het bos gedumpt is in een doos.
Merguez is een poesje van 5 jaar en 4 kilo.

Als mijn katten een pipet heben gehad likt bambi steeds de nek van merguez schoon.
Hierdoor gaat ze schuimbekken, trillen en wordt ze heel angstig.
Vandaag heeft ze dit al voor de 3de keer gedaan inmidels zit ze in een bench met een laken en een bakje water bij te komen zondat ze nergens op kan klimmen en dus niet kan vallen..
Weet iemand hi.er een oplossing voor?
Mijn dierenarts heeft alleen pipeten in het asortiment en wist niet zeker of er ook iets van piletjes of een pasta bestaan.
Dus weet iemand hier of dat bestaat en waar het verkrijgbaar is?
Anders moet ik ze minimaal 4 uur apart gaan houden na het krijgen van een pipet en dat is ook geen al te best idee aangezien ze bijde gek worden als ze alleen zijn en ik wil ze die stress niet aandoen dat is tenslotte ook niet goed.

Dat ze eraan likt is overgens de eerste gok.
Ik weet namelijk bijna zeker dat ze net niet bij elkaar zijn geweest na het geven van het pipet.
Ik gaf merguez haar pipet daarnaa liep ik naar bambi in de slaapkamer ik gaf bambi haar pipet ze maakt raare geluiden en rent weg.
Ik liep naar de huiskamer waar ze heen rende en vondt haar kweilend en schuimend op de grond zitten.
Dus ik denk dat het mischien ook wel allergie zou kunnen zijn als dat mogelijk is.
Dat het door het pipet komt is zeker want ze heeft het zinds 3 maanden elke keer als er een pipet is gegeven

De pipeten zijn tegen vlooien van het merk advantage dat haal ik bij de dierenarts
Laatst bijgewerkt door Moontje1991 op 25-01-10 13:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Wilawander

Re: pipetten drama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:21

Wat voor een pipetten? Frontline tegen vlooien of Profender tegen wormen?

Als het het laaste is zou ik ze toch apart zetten. Is namelijk een stuk beter werkzaam als tabletten en pasta's.
Tegen vlooien heb je Programm, dat zijn tabletten, maar of die nog verkrijgbaar zijn?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 13:24

Ik heb advantage voor de vlooien van de dierenarts

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 13:24

best lijkt me toch apart te zetten, desnoods in dezelfde ruimte, maar de ene in de bench en de andere in de kamer...

Nu moet je ze toch ook apart zetten

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:30

Kan een allergische reactie zijn! Op school hadden ze ook een kitten die allergisch bleek te zijn voor dat spul. Wat hadden de idiote gedaan? Haar gewassen (om het spul eraf te krijgen) met een ander vlooien shampoo... kitten is nog harder beginnen schudden en kwijlen daarna is ze neergevallen en helaas gestorven :( ALTIJD voorzichtig zijn met zulke reacties! Misschien eens naar de dierenarts bellen?

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 14:41

Dierenarts heb ik gebeld inmidels voor de 2de keer.
Als ze later vanmidag nog niet gewoon doet ga ik langs vanavond.
En voor het volgende pipet heb ik nu een ander soort waar minder vaak allergische reacties op zijn.
En ja als dat niet werkt dan moeten we zorgen dat er geen vlo een voet in huis zet.
Het zijn gellukig binnenkatten dus dat helpt al wel.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:44

Moontje1991 schreef:
Dierenarts heb ik gebeld inmidels voor de 2de keer.
Als ze later vanmidag nog niet gewoon doet ga ik langs vanavond.
En voor het volgende pipet heb ik nu een ander soort waar minder vaak allergische reacties op zijn.
En ja als dat niet werkt dan moeten we zorgen dat er geen vlo een voet in huis zet.
Het zijn gellukig binnenkatten dus dat helpt al wel.

Misschien ook een tip om de omgeving goed te behandelen met (kan niet op de naam komen :P) Vermikill of zoiets? :P zo'n spray tegen vlooien, vliegen, muggen,... dat helpt meestal ook wel :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 14:50

Oke dat zal ik ook eens opzoeken we heben dan wel niet echt veel plekjes waar vlooien graag zitten.
Maar voor de dingen waar ze wel graag zitten zoals de krabpaal is het mischien wel handig.

(lederen bank, houten vloer enz)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 14:51

Moontje1991 schreef:
Oke dat zal ik ook eens opzoeken we heben dan wel niet echt veel plekjes waar vlooien graag zitten.
Maar voor de dingen waar ze wel graag zitten zoals de krabpaal is het mischien wel handig.

(lederen bank, houten vloer enz)

Oke :D Succes er nog mee :)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 15:43

Ik heb zojuist de dierenarts gebeld omdat ze nog steeds sloom is en kwijlt.
En ik om half 4 kan ik komen.
Iemand dit nog meer meegemaakt?
En iemand die weet hoe ernstig dit is?

en we gaan dus toch niet naar de dierenarts.
Mevrouw springt net op begint weer te eeten en drinken en maakt het huis weer onveilig.
Zomaar van het eene op het andere moment.
Eerst ligt ze kwijlend in de bench te trillen en dan ineene komt er weer leven in.
Mocht ze weer achteruit gaan kan ik vanavond om kwart over 6 nog gaan maar op dit moment lijkt alles weer prima te gaan

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:57

ik gebruik altijd pipetten van Stronghold, daar krijgen ze een minder natte nek van en geen last met schuimen. Frontline zit veel meer vloeistof in en het 'prikt' ook bij sommige katten waardoor ze zelf als vlooien in de rondte springen :) en het is gelijk ontwormmiddel, ook wel handig.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 17:50

Moontje1991 schreef:
Ik heb zojuist de dierenarts gebeld omdat ze nog steeds sloom is en kwijlt.
En ik om half 4 kan ik komen.
Iemand dit nog meer meegemaakt?
En iemand die weet hoe ernstig dit is?

en we gaan dus toch niet naar de dierenarts.
Mevrouw springt net op begint weer te eeten en drinken en maakt het huis weer onveilig.
Zomaar van het eene op het andere moment.
Eerst ligt ze kwijlend in de bench te trillen en dan ineene komt er weer leven in.
Mocht ze weer achteruit gaan kan ik vanavond om kwart over 6 nog gaan maar op dit moment lijkt alles weer prima te gaan

Dit lijkt echt heel erg op een allergische reactie hoor. Niets volgens mij om echt bang voor te zijn (gaat vanzelf over omdat de werking en beetje verminderd). Tenzij de kat veel te lang een reactie heeft natuurlijk.