Ik heb een pers, genaamd Minoes. Minoes heb ik gevonden 2 jaar geleden, als een mager scharminkeltje van 1,3kg. Weinig haar, allemaal korstjes overal, ontstoken oogjes en een fikse longontsteking.....
Inmiddels gaat het Minoes erg goed af... Ze weegt 3,5kilo, ze is behandeld voor schimmel wat geen schimmel bleek te zijn... Ze is van de oormijten af en de longontsteking is ook weg... Maar ja als een echt pers heeft zij regelmatig last van loopneuzen, verkoudheid en gigantische snottebellen... Ook haar ogen blijven erg tranen... En ze heeft regelmatig last van een niesbui/hoestbui.. Ze is voor de rest gezond en goed onderzocht.. Minoes heeft wel een hartruistje, maar ze is zo speels en het gaat haar zo goed af dat ik haar hiervoor niet door de molen ga halen... Minoes wordt namelijk door de DA bejaard geschat...

De korstjes is haar vacht zijn eindelijk weg nu ze op dieet voer staat, dus het was waarschijnlijk een voedselallergie...
Ik kam haar vacht elke dag en toch blijft ze klitten houden... Ook knip ik haar op sommige plaatsen...
Hebben jullie ervaring met Perzen en hebben jullie tips voor deze 'probleempjes'? Ik vind het namelijk voor haar erg vervelend...