Vaak komt er een aantal dagen eentje struinen, maar onze (gecastreerde) kater Sylvester jaagt ze al snel weg. Helaas is er 1tje hardleers. Een grote rode kater, die met vlagen periodes hier 'woont' aangezien hij elk moment van de dag en ook snachts aanwezig is. We hebben al eens de dierenbescherming voor hem gebeld, maar kregen te horen dat het een 'bekende' is, met baasje, die er van houdt van huis weg te zijn voor periodes. Owwwke......Onze Sylvester is ook aan komen lopen, maar was echt een zwerver en hebben we geadopteerd. HIj is de baas aan huis, en de baas van de tuin en neemt die taak nogal serieus. Nu die rode hier steedsin de tuin zit is hij dag en nacht in touw die rode weg proberen te houden, meerdere malen per dag een prachtig concert en daarna een hoop gevecht... We hebben al geprobeerd die rode weg te krijgen, langleven de sneeuw en sneeuwballen, maar beest is hardleers en blijft. Tuinslang hebben we ook al geprobeerd. Tevergeefs.
Vrijwel elke nacht is het weer raak en vechten ze meerdere malen behoorlijk, met als gevolgd dat onze sylvester meerdere malen gewond thuis is gekomen en de afgelopen tijd 2 antibiotica kuren heeft moeten krijgen. Vanmorgen was het weer flink raak, en momenteel ligt onze Syl kreupel, met een bloedend oortje en helemaal van slag voor pampus binnen. HIj doet 2 stappen om vervolgens weer in coma neer te ploffen, helemaal afgemat.
Nu lijkt het simpel; Sylvester binnen houden zodat ze elkaar niet meer kunnen verwonden. Maar helaas ligt dat niet zo simpel. Kat heeft claustrofobie en dan lieg ik niet. Zodra hij ook maar denkt dat een deur dicth is of op slot gaat flipt hij helemaal de pan uit, en zeikt hij alles onder. De bak kent hij ook niet, hij is niet zindelijk wat dat betreft. Hij is wel eens binnen moeten blijven vanwege operatie (gecastreerd) etc, maar ondanks nog niet helemaal bij kennis ook een gigantische scene gemaakt en hebben we hem toch maar buiten gelaten... Met oud en nieuw is het ook geen doen, hij loopt buiten als alles losbarst...
Ik wordt echt helemaal gek van die rooie, waarom dat beest niet gewoon naar zijn eigen baas gaat en daar BLIJFT! Ipv dat hij periodes hier verblijft. Beest lijkt nergens om te geven en komt je zelfs vrolijk tegemoed voor een aai, ondanks dat je hem keer op keer weer wegjaagd of weg tikt
We gaan nog eens proberen met de dierenbeschreming te bellen, maar de vorige keer wilden ze de gegevens van de eigenaar niet vrijgeven. Ergens wel logisch, maar wij willen graag van die kat af en met de baas praten. Want wij zitten steeds weer met een gewonde kat (en die rooie zal ook niet ongeschonden blijven neem ik aan). Lijkt mij niet echt handig....
Meer mensen nog tips wat wij hier aan kunnen doen?? Wij hebben geen 'katten blijf binnen' omheining om onze tuin, aangezien onze katten a) weinig uit de tuin komen vanwege de grootte en b) ze anders sowieso niet ver gaan en vanwege geen buren (en verkeer) ook niemand tot last zijn en c) dat klauwen vol met geld kost. Wij zien het niet echt zitten onze katten de vrijheid te ontnemen doordat een of andere *PPIEP* kat het bederft voor ze. Of zullen we hier utieindelijk wel aan moeten denken?