Hoi allemaal,
Lang nagedacht over of ik een topic moet plaatsen (zeggen zoveel) maar ik moet het echt even van mij afschrijven. Juli dit jaar is een poes van mn moeder bevallen van 6 prachtige kittens. Helaas ging het niet zo goed met moederpoes en ook de kittens dronken niet best. Naar de dierenarts geweest en daar kreeg de poes een "pep" middel. Het leek weer beter met haar te gaan. Toch na de nacht was het beestje zo slecht geworden dat mn moeder met haar naar een soort dierenziekenhuis in de buurt is gegaan. Na een hoop onderzoeken kwamen ze er achter dat haar nierwaardes zoo ontzettend hoog waren, deze poes had geen kans meer.... Mn moeder kon niet anders doen dan uit haar lijden te verlossen.
Maarja, dan zitten er 6 kittens thuis zonder moeder. Allemaal met de hand gevoed, het ging redelijk maar toch overleden er 2 kittens. Natuurlijk heeft ze het er met andere fokkers over gehad, en 1 uit lelystad, een vriendin van mijn moeder had op dat moment ook een nestje met maar 3 kittens. Ze bood aan dat mijn moeder haar 4 kittens mocht brengen en dat deze dan bij "haar" moederpoes konden drinken. Zo gezegd zo gedaan, het was wel vreselijk moeilijk hoor.
Even later overleden er weer 2 kittens, dit doordat ze waarschijnlijk de besmette melk van de moederpoes gedronken hadden en het zelf dus ook aan de nieren/organen hadden gekregen. De laatste 2 kittens bleven leven!!! Een katertje en een poesje. Mijn moeder wilde deze beestjes absoluut niet verkopen omdat ze zon rot begin hadden gehad. Deze gingen dus weer met ons mee naar huis en bleven bij ons wonen. Het katertje is een beetje een apart geval, zijn derde ooglid is zichtbaar, dus maar naar de kliniek geweest om te kijken of dit verwijderd moest worden. Hij is onderzocht door een arts en zij vond het eigenlijk helemaal niet nodig, hij zou er niet beter door zien. Het zou alleen voor ons mensen er mooier uit zien. Nou dat vond mijn moeder onzin, dan ga je niet in zon beestje snijden.
Ook heeft hij bij de in de eerste 6 week van zijn leven een niesziekte onder de leden gehad, ook niet echt bevordelijk natuurlijk. Maar mede door al deze dingen is het zon ontzettend lief beestje geworden! Je kunt hem oppakken en als een baby in je armen leggen, hij blijft rustig uren liggen.
Na een poosje moest hij toch maar gecastreerd worden want mijn moeder heeft nog een kater in huis. Vanaf dat moment is het een beetje fout gegaan. Zodra hij de kater ziet gaat hij grommen en blazen, de kater wordt hier een beetje bang van en begint dan te "slaan". Er is dus kennelijk iets voor gevallen maar we weten niet wat. De kater is namelijk ook een echte goedzak en sufferd.
Nu moeten de katten constant gescheiden worden en dat is gewoon echt niet leuk thuis! Mijn moeder denkt er nu over om 1 van de 2 weg te doen. Ik zou het ontzettend zonde voor haar vinden als ze de kater weg zou doen, dat betekend dat ze haar hobby op moet geven en dat ze hem niet meer kan laten dekken. Maar ik zou het verschrikkelijk vinden als ze de jeweetwel kater weg doet. Hij kan helaas niet bij mij wonen omdat ik nogal een dominante poes in huis heb, anders had ik hem meteen meegenomen!
Zo het lucht wel op....
Heeft er iemand nog tips hoe we deze twee katers kunnen leren met elkaar om te gaan??? Ze nu bij elkaar doen willen we niet omdat mijn moeder nog een nest kittens rond heeft lopen. Als de katers zouden gaan vechten is dit totaal niet goed voor de kittens. Maar constant uit elkaar houden is ook geen pretje...
Laatst bijgewerkt door Romantico op 23-01-10 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt