Hond hardleers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Hond hardleers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 11:08

Ik heb een superlieve hond. Een kruising bobtail x border collie van 2,5 jaar oud. Luistert perfect, leert snel en is enorm aanhankelijk. Onze hond mag niet op de bank, en dat weet hij ook. Geen probleem dus. Maar als wij op de bank zitten wil hij toch zo graag elke keer iets dichterbij komen. Dan legt hij zijn pootje op mijn been. Ik steek een vinger op en zeg nee en pootje is weer weg, want hij weet dat het niet mag. Maar hij blijft het maar proberen! Echt oneindig vaak. Ik lig vanbinnen natuurlijk helemaal in een deuk want hij doet het met zo'n blik van 'oh jee dit mag niet'. Ene pootje, andere pootje, allebei, dan weer een pootje. Dan maar weer liggen, zitten, pootje, liggen enz. enz. enz.

Maar wat ik me nou afvraag. Is hij dan echt na die seconde alweer vergeten dat hij het al geprobeerd heeft of is de drang om te knuffelen gewoon te groot? :P

Hij doet overigens verder niks verkeerd. Heeft nooit gesloopt, loopt altijd los, blaft zelden, bedelt niet, is lief naar mens en kind en andere honden. Hij wil alleen té graag knuffelen lijkt wel.

Pluttersput

Re: Hond hardleers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:12

Nee hoor, dat is hij niet vergeten. Hij weet dondersgoed waar hij mee bezig is :D

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:14

Onze border heeft dit soms ook ongelofelijk hard. Als hij aandacht nodig heeft dan zal hij die ook krijgen, daar zorgt hij wel voor. Hij doet dit vooral door zijn neus onder je hand te duwen, of onder je arm, zodat je uiteindelijk wel met je hand op zijn hoofd ligt. Meneer is dan ook vooral gelukkig als hij op je schoot mag liggen :').
Bij ons ligt de oplossing ten dele (want dat flauwe zal er nooit echt uitgaan) in beweging en training. Hoe meer hij getraind wordt, hoe minder hij die aandacht komt vragen.

Doe je iets van sporten met je hond?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 11:19

Nee echt behendigheid doen we niet. Maar ik loop wel erg veel met hem, en ga zo veel mogelijk naar het bos en strand waar hij met andere honden kan spelen. Balletjes gooien vind hij heel leuk maar dat doe ik bewust niet veel omdat ik niet zo'n balletjes-gefixeerde hond wil. Ook hebben wij veel buurhonden en een veldje voor de deur waar hij elke dag behoorlijk zijn ei kwijt kan. Nu is het ook niet echt een enorm probleem hoor, maar ik was gewoon benieuwd wat er dan in dat koppie van hem omgaat op die momenten :)

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:20

Een hond voelt heel goed aan dat je er eigenlijk om moet lachen.
Voor hem is dat een uitnodiging om door te gaan,dus als je er echt vanaf wilt zal je het echt niet leuk meer moeten vinden en niet meer op in gaan.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 11:41

Roosje1987 schreef:
Nee echt behendigheid doen we niet. Maar ik loop wel erg veel met hem, en ga zo veel mogelijk naar het bos en strand waar hij met andere honden kan spelen. Balletjes gooien vind hij heel leuk maar dat doe ik bewust niet veel omdat ik niet zo'n balletjes-gefixeerde hond wil. Ook hebben wij veel buurhonden en een veldje voor de deur waar hij elke dag behoorlijk zijn ei kwijt kan. Nu is het ook niet echt een enorm probleem hoor, maar ik was gewoon benieuwd wat er dan in dat koppie van hem omgaat op die momenten :)

Bij die van ons is het overduidelijk "baaaaaaaas gij mij aandacht!", "ik ben HIER baas, zie je me? zie je me?". Ik kan natuurlijk niet weten of dat bij die van jullie ook is, maar ik weet wel dat een kruising bobtail x border een behoorlijk 'aandachtvragend' (of met andere woorden 'BAAS gaan we werken?'-karakter) kan hebben.

RoosvanBlue

Re: Hond hardleers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 11:46

Wel goed dat je dat zegt tantjeuh. Misschien probeert hij me duidelijk te maken dat ik toch echt even iets met hem moet gaan doen. Ik ga eens wat meer kleine oefeningetjes doen, dat vindt hij erg leuk. En kijken of hij dan meer tevreden is.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 11:47

jodi schreef:
Voor hem is dat een uitnodiging om door te gaan,dus als je er echt vanaf wilt zal je het echt niet leuk meer moeten vinden en niet meer op in gaan.

Die momenten zijn er wel hoor, als ik chagrijnig ben bijvoorbeeld. Dan loopt hij weg mét een diepe zucht en gaat achter zijn stukje hek zitten onder de trap om me uiterst zielig aan te gaan zitten kijken :Y)

Hij kent me gewoon te goed, het monster :D

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:31

:D Dan is je 'probleem' niet ernstig dus...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 12:33

Roosje1987 schreef:
jodi schreef:

Die momenten zijn er wel hoor, als ik chagrijnig ben bijvoorbeeld. Dan loopt hij weg mét een diepe zucht en gaat achter zijn stukje hek zitten onder de trap om me uiterst zielig aan te gaan zitten kijken :Y)

Hij kent me gewoon te goed, het monster :D

dan stopt ie dus wel met proberen :j

jullie kennen elkaar te goed :Y)