Onze poes heeft een abces..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

natas_joy

Onze poes heeft een abces..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:01

Hey,

Een paar dagen geleden kwam onze poes Stoffel ''strompelend'' binnen..
haar achter kant hing er maar wat bij, we dachten dat ze misschien een tik heeft gehad van een auto of fiets..
Maar na 2 dagen werd het niet beter, ze at bijna niet tot helemaal niet en dronk een klein beetje.
Wij zijn de 3e dag toch maar naar de dierenarts gegaan, want ze kwam niet meer op de stoel ( daar slaapt ze altijd op ) en als ze zich wilde wassen viel ze gewoon om..
Toen zijn we dinsdag naar de dierenarts gegaan. De dierenarts gaf aan dat ze koorts had en we kregen pijnstillers, ze konden niks vinden en als het vrijdag niet over was gingen ze een foto maken.

Maar gister zat er ineens een open plek op de achterkant..
De huid zelf was nog wel dicht maar de haren waren weg, getrokken?
De plek leek een dicht, rustig korstje. Tot vanmorgen..
Stoffel kwam 11uur vanmorgen weer binnen, en ik schrok me dood :o
de plek was een compleet gat geworden! je keek zo naar binnen en het stonk verschrikkelijk.
We hebben meteen de DA gebeld en om 1uur konden we terecht, stoffel had er al aardig aan lopen likken dus de wond was erg week, de dierenarts heeft de wond compleet uitgespoten en nu heeft ze antibiotica en een kapje om want ze mag niet likken.
Kapje was erg wennen, coördinatie was niet helemaal meer goed :P ze liep alleen nog maar achteruit :+

Waarschijnlijk heeft ze gevochten met een andere kat > nagel in dr huid > bacterie erin en het is gaan ontsteken en nu helemaal gaan ''rotten''.
Hopelijk geneest het snel, ze vind het wel erg. Ze mag niet naar buiten en het is een echte buitenkat.

Maar nou vroeg ik mij ook af of mensen hier ervaring mee hebben? Ik durf haar namelijk niet met kapje buiten te laten ,dan blijf ze vastwel hangen, hier is alles bosjes enz..
En hoelang zou het kapje op moeten, want zo dra hij af gaat begint ze te likken

Stoffel met het kapje :Y)
Afbeelding
dit is een foto van haar 'Abces' Niet voor de zwakkemaag :o
http://img406.imageshack.us/img406/3026/naamloosvu.jpg

Bedankt voor het lezen, Groetjes!
Laatst bijgewerkt door natas_joy op 21-01-10 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Re: Onze poes heeft een apces..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:05

tot zolang dat weer enigzins fatsoendelijk genezen is lijkt me? heeft de DA niks gezegt? ik denk dat je dan toch gauw aan een week moet denken trouwens. En voorlopig ook met dat 'gat' inderdaad gewoon niet buitenland komt er ook alleen maar vuiligheid in en zou haar inderdaad niet buitenland met zo'n kapje, als je al van die griezelige verhalen hoort van halsbandjes af en toe!

tootje71

Re: Onze poes heeft een apces..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:07

zou inderdaad even met de da overleggen, laat haar maar binnen het is gewoon nu niet anders succes verder met de abces ....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:10

maartje, je moet even je post editen is niet te lezen zo.

ts, het heet een abces en dat moet open blijven om de vuiligheid eruit te kunnen laten lopen en het moet van binnenuit helen. Ik zou haar voorlopig echt nog niet naar buiten laten tot de wond dicht is. Kan er ook geen straatvuil in komen.
Zeker niet met kapje om naar buiten! Levensgevaarlijk, ze ziet de helft niet! Ze went vanzelf aan dat kapje, het is even vervelend maar het is niet anders.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 21:10

Jaah ik wilde haar ook absoluut niet buiten hebben maar me vader wil het wel, maar vind het echt te gevaarlijk..
Het lijkt mij ook zowieso een week binnen met kapje, zodat de wond rustig kan genezen :)
De DA had alleen gezegd dat ie wel buiten mag met kapje als het kan, niet zo zeer een tijd, maar het lijkt mij wel totdat het genezen is :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:15

cissy schreef:
maartje, je moet even je post editen is niet te lezen zo.

ts, het heet een abces en dat moet open blijven om de vuiligheid eruit te kunnen laten lopen en het moet van binnenuit helen. Ik zou haar voorlopig echt nog niet naar buiten laten tot de wond dicht is. Kan er ook geen straatvuil in komen.
Zeker niet met kapje om naar buiten! Levensgevaarlijk, ze ziet de helft niet! Ze went vanzelf aan dat kapje, het is even vervelend maar het is niet anders.

je bedoelt editten vanwege dat buitenland?.. volgens mij heb ik dan een typfoutje gemaakt ofzo? :o want ik bedoel iig buiten laten en nu kan ik 't dus niet meer editen :+

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:41

Ik hoop dat het allemaal goedkomt...maar...Please..de kat komt strompelend binnen, er wordt een aanrijding vermoed- dit is/was spoed ! Ik zag in je profiel dat je 16 bent dus vermoed ik dat jouw ouders meer te zeggen hebben over de kat dan jij.

Dan vervolgens 2 dagen niet eten...dat is bij katten ook spoed omdat leververvetting heel snel optreedt(= dodelijk)

voor de toekomst; een kat die aangereden is gaat 9/10 keer dood aan schock, niet aan de verwondingen zelf. DA kan medicatie geven tegen schock- Eet een kat 2 dgn niet= ook spoed !

nogmaals, hoop dat het goedkomt, als het alleen maar het abces is dan zal dat ook wel. Maar als kattenliefhebber kan ik slecht tegen dit verhaal omdat er zo lang gewacht is om naar een DA te gaan. Voog het zeflde geld was de kat wel aangereden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:48

Waar zit het 'gat' precies?

Kat mag inderdaad absoluut niet naar buiten. (raar dat je DA anders zegt..)
Moet je er zelf verder nog iets aan doen?
Het lijkt me namelijk een goed plan om dit nog 1 a 2 maal daags schoon te spoelen met fysiologisch zout of ringer.

Ik vraag me trouwens af waarom je kat haar wond zelf niet mag verzorgen, dat kunnen katten namelijk heel goed zelf.

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-10 16:22

het gaat inmiddels erg goed, de wond begint al 'dicht' te groeien en hij is mooi opgedroogd, met de kat zelf gaat het ook goed :)
We hopen dat we haar morgen misschien alleen buiten kunnen laten gaan, ik zelf vind dat nog vroeg, maar me ouders willen dat wel omdat ze weigerd binnen te poepen op de bak, en buiten aan het lijntje plast ze alleen..

Het gat zit rechts achter, net voor haar achtenbeen.
Sinds gister hebben me ouders het kapje afgelaten en mag ze weer zonder.
En ik heb zelf tot en met zondag de wond elke dag met betadine oplossing de wond schoon gespoeld.

En waarom de kat haar wond zelf niet mag verzorgen?
Omdat ze constant bleef schoon likken, waardoor er meer bacteriën inkwamen en de wond niet de kans kreeg op te drogen

Barbabientje

Re: Onze poes heeft een abces..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:25

Liet en aan mn vriend zien, en die maakte heel flauw de grap ; o dan is het nu een klapces.. :+

Maar ik zou de kap omhouden tot het toch enigszins dicht is aangezien er anders weer bacteriën inkomen gezien de tong van een kat nou neit het hygiëniste deel is...