Visje voor oude kater

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Visje voor oude kater

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 17:28

Ik wil mijn 17+ oude kater graag af en toe een klein stukje vis geven. Aan wat voor iets moet ik denken? Waar ik moet ik op letten? Welke vis kan ik invriezen (ik ben vegetarier en heb er dus nul verstand van)?

Anoniem

Re: Visje voor oude kater

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:23

je kan ingevroren verse zalm of witvis geven, maar of je een oudere kat daar een plezier mee doet? Vaak moet je oude gebouwen niet meer teveel verplaatsen, als je gaat experimenteren op die leeftijd kunnen ze moeilijker gaan eten, omdat ze kieskeurig worden.

Of geef je wel vaker vis?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 18:38

Het gaat om een tussendoortje zeg maar en dan echt hele kleine stukjes. Hij krijgt wel eens snoepjes voor katten, van die dieetvoerdingen omdat de andere kat een speciaal dieet heeft, daar zit vis in en die vind hij dus inmens lekker. Vandaar mn idee, maar als ik het niet moet doen, dan doe ik het niet hoor.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:48

Kat van mn moeder van 19 jaar vindt het ook heerlijk om gewoon af en toe eens verwend te worden hoor. Sinds een jaartje krijgt hij nu af en toe ook extra lekkere dingetjes om m te verwennen maar hij is zeker niet kieskeuriger geworden.

Je kan idd gewoon wat witvis oid geven uit de vriezer.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:05

je zou ook een klein blikje tonijn kunnen geven die wij mensen ook eten op toastjes (behalve jij dan in dit geval), wel op water niet met olie want dan gaat ie aan de diaree. Kleine stukjes vis invriezen en dat steeds ontdooien lijkt me niet handig, kun je geen kleine sheba of gourmet blikjes (of ander merk met vis) halen en dat over 2 dagen verdelen, zijn ook maar kleine porties.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 20:09

Ik gaf mijn oude katten altijd koolvis

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 12:21

ipv vis kun je ook lever geven..

wij gaven onze poes vanaf haar 13e elke week een stukje lever.
ze is uiteindelijk 19,5 geworden

of het er iets mee te maken had weet ik niet maar is al de derde kat die zo,n hoge leeftijd haalt en ook lever kreeg

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:49

Pas beslist op met orgaanvlees (wat lever dus is), dat moet je zeker zeer spaarzaam voeren. Zo bevat lever veel vitamine A, een vitamine die de kat niet kan uitscheiden. Een teveel ervan kan problemen veroorzaken met de huid en ogen en bij zwangere poezen leiden tot afwijkingen bij de ongeboren vruchtjes.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 15:59

Je zou ook eens op een 'barf'-forum kunnen kijken, hier zitten veel mensen die veel verstand van (rauw) vlees hebben. Vaak kun je gewoon bij de slager terecht voor een stukje 'afval', maar kijk wel goed uit bij wat je voert.
Vooral bij vis die eigenlijk voor mensen bedoeld is, kunnen nog wel eens wat graten zitten. Vooral voor een oudere kat geen pretje.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 21:28

Ik kook voor onze katten ook weleens vis, meestal koolvis. Ik voer het de jonge katten, maar ook ons oudje (wat helaas in december overleden is) kreeg regelmatig een stukje vis. ik had een keer nog een stukje Tilapia-filet over. Dat werd zeer gewaardeerd hoor. Ook koop ik weleens een blikje tonijn op water. ook dat is een traktatie. Als mijn poezenbeesten ziek zijn en slecht willen eten (komt gelukkig niet vaak voor) zet ik ze ook wel vis voor. Soms helpt dat en willen ze dat wel eten.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 22:35

Ik heb hem daarnet zalm gegeven en ik geloof dat hij in zn hele leven nog nooit echt vis heeft gegeten, hahaha. Zijn reactie. Eerst snuffelen, daarna likken en toen pas eten. Overigens wel kleine stukjes hoor, niet een hele filetding.

Orgaanvlees durf ik niet zo aan eigelijk. Dat vind ik een beetje eng. Bovendien vind ik het snijden een beetje vies...

Is dat Barf-spul ook geschikt als tussendoortje?