Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

justahorse schreef:Waarom mag jou hond uberhaupt overdag niet op de zeten en 's avonds wel. Ik vind dat je duidelijk moet zijn tegen een hond. Hij mag er op of helemaal niet.
Jouw hond vertrouwd alleen op je vriend/man. Is het niet mischien een idee om een curcus te gaan volgen met de hond zonder jou vriend erbij, zodat hij ook vertrouwen in jou krijgt.
Heeft jou hond vaker gebeten? Als hij namelijk mishandeld is kan het en bang van jou is kan hij ook uit angst bijten.
Als je je hond straft zet dan een zware stem op. Wij hebben een pup van 5 maand en luistert voornamelijk naar een zware stem. (ook met trainen; zit, af poot etc.)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Krissie0 schreef:Ik heb ook zo'n "verknipt" hondje in huis zitten. Heb het hondje vorig jaar in goede vertrouwen in huis gehaald omdat die mensen er niet mee overweg konden omdat ze teveel zou blaffen. Nuja blaffen doet ze, maar welke hond blaft nou niet uit waaksheid. Maar na een paar dagen was ik er al achter waarom het hondje weg moest. Meiske heeft nooit regels in huis gehad tot er kinderen kwamen en wat doet een hondje van toen 7jaar dan die gaat laten merken dat die de baas is. Nu heeft ze voor een 2maand geleden m'n dochter een neep gegeven. Ook wel een beetje mijn dochters schuld, die wou haar van de bank afhalen en daar was dominante Jamie het niet mee eens. Ze heeft niet doorgebeten maar mijn man heeft haar toch op haar plek gewezen door haar in het nekvel in de tuin te zetten. Nou je had haar eens te keer moeten zien gaan. Bij mij doet ze dit ook, ze heeft me nog niet vast gehad omdat ik daar te snel voor ben maar ze ziet mij duidelijk niet als leider. Mijn man is een leider voor haar omdat die een zware stem en overwicht op haar heeft. Ze luisterd wel naar mij, alle commando's en buiten als ze los is ook. Heb het er met een gedragsdeskundige over gehad en die zegt dat het hondje 9 jaar is en al in een patroon geroest is wat je er niet meer uit krijgt. Dus we maken er maar het beste van. Maar ik heb wel vooropgesteld dat als ze mijn dochter nog eens bijt dat ik dan accuut de dierenarts op bel. (uit eigen ervaring weet ik dat als een hond dat eenmaal heeft gedaan dat je het er niet meer uit krijgt) Begrijp me niet verkeerd ik ben dol op Jamie maar nog meer op mijn dochtertje.
HBVisser schreef:Je zal in je hond moeten investeren. En slaan is zo verschrikkelijk uit den boze. Neem een gedragstherapeut in de arm en ga op een cursus. Werk aan jullie band samen.
Ik zie het donker voor je in als je er niets aan doet....heel donker.
chipieke schreef:@Krissie0: nee, ik ga dinsdag met haar contact opnemen! Dat is mijn vrije dag en dan heb ik ruim de tijd om desnoods een uur aan de telefoon te hangen, wil graag echt alles uitleggen en niet in horten en stoten...
@HBVisser, dan vraag ik mij alsnog af hoe jij tegen je hond zou doen als hij het deed...
Heb me vandaag al een boek gaan halen over gedrag bij honden, ben benieuwd wat ik hier allemaal van opsteek!