ik heb nu al 3 jaar een hond, kruising tibetaan/malkthezer die ik in huis heb genomen omdat hij bij zijn vorige baasje verwaarloosd/mishandeld werd.
Eigenlijk beodeld om op te vangen en te herplaatsen, maar het beestje is zooo aan mij gaan hangen en zo bang bij anderen dat ik hem niet geplaatst kreeg en niet meer kwijt wil
Nu na 3 jaar word hij steeds minder bang, echter bij vreemden en sommige mannen blijft hij ontzettend bang.
Zelfs een vriend die vanaf ik het hondje heb wekelijks op bezoek kwam, en hem koekjes gaf, wandelde, speelde, kan nog steeds niet binnenkomen of opstaan zonder dat de hond weer aanslaat. Zodra hij zit (minder bedreigend) wil de hond met hem spelen
Het meest vervelend is dat hij dus steeds gaat blaffen. We zijn al bij een dierenarts geweest en bij een honden psycholoog (animal behevaire clinic in Maastricht) maar de tips die we daar kregen werken niet echt. ( hadden nog een probleem, het snachts onderplassen van plekken in huis, is absoluut geen zindelijkheidsprobleem, is nu opgelost door snachts in bench te doen)
Wie weet wie ik kan raadplegen om dit op te lossen?
koekjes laten geven door bezoek/ vreemden die aan de deur komen werkt niet, hij is veel te bang om die aan te nemen
( zelfs als ik hem eten geef is hij op zijn hodee en duikt vaak ik elkaar, ook door ervaringen uit het verleden veroorzaakt)
het bezoek hem laten negeren werkt redelijk, maar totdat het bezoek zit, ben ik, het bezoek en de straat al doof door het geblaf
Uit de kamer zetten, gaat ook niet geweldig, als hij al iemand aan de deur ziet, is het erg moeilijk om hem mee te krijgen naar een andere ruimte, en als ik hem weer loslaat zodra het bezoek zit, blaft hijw eer bij elke beweging die het bezoek maakt
als het bezoek zit, word hij wel nieuwschierig en wil hij ernaartoe, zolang ze hem maar negeren
Zodra ze bukken om hem aan te halen, is het weer raak, blaffen blaffen blaffen, zelfs als ze hem negeren en wat drinken willen pakken wat op de tafel staat
Hond luisterd normaal gesproken erg goed, loopt altijd los, gaat mee met buitenritten, gaat zitten/liggen/pootje ed op commando en gebaar, maar als er dus vreemden aan de deur staan, heeft hij vrij weinig aandacht voor mij
blafband is absoluut niet de bedoeling